וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי אירופה נגד דברי טראמפ: "לא צריכים עצות מבחוץ"

נשיא צרפת הולנד גינה את התחזית שהשמיע הנשיא הנבחר לפיה מדינות נוספות יפרשו מהאיחוד האירופי, וקנצלרית גרמניה אמרה: "אנחנו צריכים להיות אחראים לגורלנו". שר החוץ הגרמני הביע דאגה מהאמירה לפיה "נאט"ו מיושנת"

עריכת וידאו: רן צימט, עיצוב גראפי: אביחי ברוך

מנהיגי מדינות אירופה התייחסו היום (שני) לריאיון שהעניק נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ לעיתון הבריטי "טיימס אוף לונדון", ובו כינה שוב את נאט"ו ברית "מיושנת", חזה כי מדינות נוספות יפרשו מהאיחוד האירופי וביקר בחריפות את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על התנהלותה מול גל הפליטים. "אני סבורה שאנחנו, האירופים, אחראים לגורלנו", אמרה מרקל והוסיפה: "אני אישית מצפה להשבעה של נשיא ארצות הברית, אנחנו נעבוד עמו בשיתוף פעולה בכל התחומים".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הגיב גם הוא לביקורת של טראמפ על האיחוד האירופי, ואמר כי גוש המדינות לא זקוק להוראות מגורמים חיצוניים. "אירופה תהיה מוכנה לפעול לשיתוף פעולה טרנס-אטלנטי, אך עלינו להתבסס על ערכינו והאינטרסים שלנו", אמר. "אנחנו לא צריכים עצות מבחוץ לגבי הדברים שעלינו לעשות".

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
מעורר דאגה בגרמניה. טראמפ/רויטרס

שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר הביע דאגה מדבריו של טראמפ על נאט"ו. שטיינמאייר, הנמצא בבריסל, אמר כי שוחח עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג על ההתבטאויות, והוסיף: "המזכ"ל הביע דאגה מהערות של טראמפ על כך שנאט"ו היא מיושנת. זה מנוגד למה שאמר שר ההגנה האמריקני בשימוע שלו בוושינגטון רק לפני כמה ימים, ונצטרך לראות מה תהיה המדיניות האמריקנית". שר ההגנה המיועד של טראמפ תיאר במהלך השימוע שלו את נאט"ו כחיונית לביטחונה של ארצות הברית והאשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בניסיון "לפרק" את הברית.

ברוסיה הסכימו עם דבריו של טראמפ על נאט"ו, אך הנשיא הנבחר בעצמו סתר את דבריו במהלך הריאיון, כשאמר כי נאט"ו "חשובה לו מאוד" על אף שהיא אינה מתמקדת במלחמה בטרור. הוא שב על ביקורתו על כך שחברות הברית אינן משלמות את חלקן. "זה לא הוגן כלפי ארצות הברית", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי בנאום לאחר קבלת החלטה 2334 באו"ם , וושינגטון, 28 בדצמבר 2016. רויטרס
"טראמפ יהיה אחראי ליחסים עם גרמניה", קרי/רויטרס

גם בארצות ברית ביקרו את דבריו של הנשיא הנבחר. שר החוץ היוצא ג'ון קרי אמר כי הוא סבור שטראמפ לא היה צריך להעביר ביקורת על מרקל. "בכנות, אני חשבתי כי היה זה בלתי ראוי שהנשיא הנבחר יתערב בפוליטיקה של מדינות אחרות באופן ישיר", אמר בריאיון לרשת CNN. "הוא יהיה חייב להתייחס לנושא הזה, החל מיום שישי הוא האחראי ליחסים בין המדינות".

במהלך הריאיון התייחס טראמפ גם ליחסים של מדינתו עם רוסיה, וציין כי הוא תומך בהסרת הסנקציות נגד מוסקבה, במסגרת הסכם גרעין עם נשיא המדינה ולדימיר פוטין שבמסגרתו תצמצם את ארסנל הנשק שלה. "הם הטילו סנקציות על רוסיה – בואו נראה אם אנחנו יכולים לעשות עסקאות טובות עם רוסיה. קודם כל, אני חושב שצריך להיות הרבה פחות נשק גרעיני, זה חלק מזה", אמר הנשיא האמריקני הנבחר בריאיון. במקביל, ביקר טראמפ בריאיון את מעורבותה של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה.

בריאיון התייחס טראמפ גם למזרח התיכון ולזווית הישראלית, והפציר בבריטניה להטיל וטו על כל החלטה במועצת הביטחון של האו"ם המבקרת את ישראל. בנוסף, אמר כי ימנה את חתנו, ג'ארד קושנר, למתווך בהשגת השכם שלום במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 14:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully