וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אסיר את הסנקציות על רוסיה – במסגרת הסכם גרעין"

16.1.2017 / 0:56

בריאיון ל"טיימס אוף לונדון" הבריטי אמר הנשיא האמריקני הנבחר כי ברצונו לצמצם באופן משמעותי את כמות הנשק הגרעיני של שתי המעצמות אם הסכם כזה אכן ייחתם. בנוסף, הפציר בבריטניה להטיל וטו על כל החלטה נגד ישראל באו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(טראמפ מתייחס להאשמות בעניין התערבות רוסיה בבחירות, בשבוע שעבר)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ אמר כי הוא תומך בהסרת את הסנקציות נגד רוסיה, במסגרת הסכם גרעין עם נשיא המדינה ולדימיר פוטין שבמסגרתו תצמצם את ארסנל הנשק שלה – כך צוטט בריאיון שפורסם הלילה (שני) בעיתון הבריטי "טיימס אוף לונדון". בהתייחסו לנושא, אמר טראמפ כי ברצונו "להקטין באופן משמעותי" את כמות הנשק הגרעיני של שתי המעצמות – רוסיה וארצות הברית.

"הם הטילו סנקציות על רוסיה – בואו נראה אם אנחנו יכולים לעשות עסקאות טובות עם רוסיה. קודם כל, אני חושב שצריך להיות הרבה פחות נשק גרעיני, זה חלק מזה", אמר הנשיא האמריקני הנבחר בריאיון. במקביל, ביקר טראמפ בריאיון את מעורבותה של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה. "זה דבר רע מאוד, שהוביל למצב הומניטרי נוראי", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
קרי סגר מעגל בוייטנאם, והגיע למקום שבו הרג אדם במלחמה
ההפתעה שמכינים האנשים שרוצים למנות שר גראס להשבעתו של טראמפ
ראש ה-CIA היוצא במסר לטראמפ: "בחן את דבריך - והיזהר עם רוסיה"

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
"בואו נראה אם אנחנו יכולים לעשות עסקאות טובות עם רוסיה". טראמפ/רויטרס

בריאיון התייחס טראמפ גם למזרח התיכון ולזווית הישראלית, והפציר בבריטניה להטיל וטו על כל החלטה במועצת הביטחון של האו"ם המבקרת את ישראל. בנוסף, אמר כי ימנה את חתנו, ג'ארד קושנר, למתווך בהשגת השכם שלום במזרח התיכון.

אמש, סירבה בריטניה לחתום על הצהרת הסיכום של ועידת השלום הבינלאומית בפריז, שנערכה ללא נציגים מישראל, מהרשות או מטעם ממשל טראמפ. בניגוד למרבית המדינות המשתתפות, בריטניה לא שלחה את שר החוץ שלה בוריס ג'ונסון ואף לא את השגריר בפריז. בהודעה רשמית שנמסרה ממשרד החוץ בלונדון, נמסר כי "הוועידה הזאת מסתכנת בהקשחת העמדות, בעת שבה יש לעודד את התנאים לשלום. לכן נכחנו כמשקיפים בלבד ולא חתמנו על הצהרת הסיכום".

"בריטניה נותרה מחויבת להשגת פתרון שתי המדינות", נמסר. "אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להתקדם היא דרך חזרה למשא ומתן בילטראלי, שמתחשב בכל המכשולים לשלום ובדאגות הלגיטימיות של שני הצדדים. לפיכך, יש לנו השגות ספציפיות בנוגע לוועידה בינלאומית שאמורה לקדם את השלום בין הצדדים בלי לכלול אותם - ובהחלט זו שכונסה היא בניגוד לרצונם של הישראלים - ונערכת רק כמה ימים לפני חילופי הממשל לנשיא אמריקני חדש, כשארצות הברית תהיה הערבה לכל הסכם".

וועידת השלום בפריז, צרפת. 15 בינואר 2017. רויטרס
"הוועידה הזאת מסתכנת בהקשחת העמדות". ועידת השלום בפריז, אתמול/רויטרס

בריאיון הביע טראמפ תמיכה מופלגת ביציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, ואף חזה כי מדינות נוספות ביבשת יצטרפו למגמה. "ה'ברקזיט' יתברר כדבר נפלא. אני חושב שאנשים רוצים זהות משלהם. אז אם אתם שואלים אותי, אני מאמין שמדינות נוספות יעזבו", אמר.

את תוצאות משאל העם בבריטניה, שבהן הוכרע כי המדינה תעזוב את האיחוד, ייחס טראמפ למשבר הפליטים ביבשת. "אם לא היו מכריחים אותם לקלוט את כל הפליטים, כל כך הרבה מהם עם כל הבעיות בהן זה כרוך, אני חושב שלא היה ברקזיט", טען. "זה היה הקש ששבר את גב הגמל".

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ושר החוץ בוריס ג'ונסון, נובמבר 2016. רויטרס
"הברקזיט יתברר כדבר נפלא". מיי ושר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון/רויטרס

"אני לא חושב ששמירת אירופה מאוחדת תהיה משימה קלה כמו שאנשים חושבים", הוסיף. "אם מהגרים ימשיכו לנהור לחלקים שונים באירופה, אני חושב שיהיה קשה מאוד לשמור עליה מאוחדת, כי אנשים כועסים על זה", אמר, ואישר את הדיווחים כי ייפגש עם ראשת ממשלת המדינה, תרזה מיי, מיד לאחר השבעתו לתפקיד ב-20 בינואר.

בהקשר זה, תקף טראמפ את מדיניותה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שאפשרה את כניסתם של כ-890 אלף מהגרים, רובם פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה, למדינה ב-2015. "אני חושב שהיא עשתה טעות אחת קטסטרופלית, וזה לקבל את כל האנשים הבלתי חוקיים האלה מאיפה שהם לא הגיעו", אמר, אך הוסיף כי הוא רוחש "כבוד רב" למרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully