וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA היוצא במסר לטראמפ: "בחן את דבריך - והיזהר עם רוסיה"

16.1.2017 / 2:35

ג'ון ברנן אמר כי על הנשיא הנבחר להיזהר בתגובותיו מאחר שיש לכך "השלכות והשפעה על ארה"ב". זאת ברקע ביקורת טראמפ על מסקנות סוכנויות המודיעין סביב מעורבות רוסיה במתקפות הסייבר. בתגובה, תקף טראמפ את ברנן: "האם הוא הדליף את החדשות המזויפות"?

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

ראש סוכנות הביון של ארצות הברית (CIA), ג'ון ברנן, שמסיים את תפקידו, הזהיר אתמול (ראשון) את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לבחון היטב את דבריו והפציר בו להיות זהיר עם רוסיה. זאת ברקע המחלוקת הקשה בין טראמפ, שיושבע לתפקיד ביום שישי, לבין סוכנויות המודיעין, הממשל היוצא ורבים מחברי הקונגרס סביב מעורבותה של מוסקבה במתקפות הסייבר נגד ארצות הברית.

"ספונטניות היא לא משהו שמגן על האינטרסים הביטחוניים שלנו, ולכן כשהוא מדבר או מגיב, עליו להבין את ההשלכות ואת ההשפעה שיש לכך על ארצות הברית", אמר ברנן בריאיון לרשת פוקס. "זה לא קשור רק לטראמפ עצמו, זה נוגע לארצות הברית בכללותה". מייק פומפאו, מחליפו המיועד של ברנן, הביע תמיכה במסקנות הסוכנות במהלך שימוע שעבר בסנאט בשבוע שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
המטרה החדשה של טראמפ: שותפו של לותר קינג למאבק נגד האפליה
בייג'ינג משיבה לטראמפ: "עיקרון 'סין האחת' לא פתוח למשא ומתן"
ארה"ב: ועדת המודיעין של הסנאט תחקור את מעורבות רוסיה בבחירות

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
קיבל מסר מראש ה-CIA היוצא. טראמפ/רויטרס

במהלך הלילה (שני) הגיב טראמפ לדבריו של ברנן לרשת "פוקס". בחשבון הטוויטר שלו, צייץ הנשיא הנבחר כי "הוא לא היה יכול להיות גרוע יותר - רק הסתכלו על סוריה, חצי האי קרים, אוקראינה והתעצמות הטילים הגרעיניים של רוסיה. לא טוב! האם הוא זה שהדליף את החדשות המזויפות?".

טראמפ דוחה את הטענות של סוכנויות המודיעין ולפיהן הקרמלין סייע לו במהלך הבחירות לנשיאות כשהדליף מיילים ממחשבי המפלגה הדמוקרטית. הנשיא הנבחר מאשים את מתנגדיו בכך, וזעמו גבר לאחר שדווח כי הוצג בפניו ובפני הנשיא היוצא ברק אובמה מסמך שבו נטען כי רוסיה אספה נגדו מידע רגיש במטרה לסחוט אותו. רשת "באזפיד" הייתה היחידה שפרסמה פרטים מהדוח, שמהימנתו לא אומתה, ולפיהם מוסקבה מחזיקה בתיעוד שלו מבלה עם יצאניות במלון בעיר.

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully