וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ועדת המודיעין של הסנאט תחקור את מעורבות רוסיה בבחירות

14.1.2017 / 3:24

לפי הודעת הוועדה, ייבחן גם המידע בנוגע לקשרים בין רוסיה ובין אנשי מפתח בקמפיינים של המועמדים לנשיאות טראמפ וקלינטון. עוד ייבדקו מתקפות הסייבר שביצעה לכאורה רוסיה וכן "צעדים אחרים" שמטרתם להשפיע על התוצאות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, על הדיווחים הנוגעים למעורבות רוסית בבחירות האחרונות)

יושב ראש ועדת המודיעין של הסנאט, הסנאטור הרפובליקני ריצ'רד בר מקרוליינה הצפונית, הודיע הלילה (שבת) כי הוועדה בראשותו תחקור האם התקיימו מגעים בין ממשלת רוסיה ובין אנשי קמפיין הבחירות של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ. בהודעה משותפת שפרסם יחד עם הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר, נכתב כי "כחלק מהאחריות הכוללת של הוועדה, אנחנו מאמינים כי זה הכרחי שתהיה לנו הבנה מלאה של היקף הפעילות של המודיעין הרוסי והשפעתן על ארצות הברית".

לפי ההודעה, במרכז הבדיקה תעמוד בחינה של המידע המודיעיני בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות, וכן "בחינה של המודיעין בנוגע לקשרים בין רוסיה ובין אנשים שהיו מעורבים בקמפיין הפוליטי". עוד תבחן הוועדה את מתקפות הסייבר ואת "הצעדים האחרים" שהופעלו על ידי רוסיה במטרה להשפיע על הבחירות בארצות הברית.

עוד בנושא:
טראמפ: "אפרסם דוח מלא על הפריצות למחשבים תוך 90 ימים"
דיווח: ראש ה-FBI עדכן את טראמפ לפני שבוע על המידע שבידי רוסיה
דיווח: סוכן בריטי אחראי לדוח על מידע רגיש שיש לרוסיה על טראמפ

ולדימיר פוטין ודונאלד טראמפ. רויטרס, עיבוד תמונה
"הכרחי שתהיה לנו הבנה מלאה של היקף הפעילות הרוסית בבחירות". טראמפ ופוטין/עיבוד תמונה, רויטרס

הוועדה הודיעה כי בכוונתה לקיים שימועים, לראיין בכירים בממשל הנוכחי ובממשל הנכנס, ולהפיק דוח חסוי ודוח בלתי מסווג שיכללו את כל הממצאים בנושא. שני הסנאטורים גם הודיעו כי במידת הצורך, הם יוציאו צווי זימון שיחייבו עדים להתייצב בפני הוועדה. "ננהל חקירה יעילה, ובמידת האפשר נפתח את השימועים לציבור", כתבו השניים. סנאטור בר הודיע כי "בשנים האחרונות קיימנו לפחות עשרה שימועים ותדריכים בנוגע להתנהגות של רוסיה בעולם. תפקידנו בחקירה יהיה לקבוע מה קרה ומה לא קרה במקרה הזה".

במקביל נרשמו הלילה חילופי דברים קשים בין ראש ה-FBI ג'יימס קומי ובין חברת הקונגרס ומזכ"לית המפלגה הדמוקרטית לשעבר, דבי ווסרמן שולץ. לפי דיווח בעיתון The Hill, במהלך תדרוך מסווג על הפריצה הרוסית למחשבי המפלגה הדמוקרטית הטיחה שולץ בקומי כי היה צריך להודיע לה ישירות ובזמן אמת על הפריצה, כאשר נודע לו עליה. ווסרמן שולץ, חברת קונגרס יהודייה מפלורידה, נאלצה להתפטר מתפקידה במפלגה לאחר הפריצה למחשבים בחודש יולי האחרון. הפריצה הביאה להדלפת חומרים מביכים ביותר, שהצביעו על הטיה של הממסד הדמוקרטי לטובת קלינטון בזמן הפריימריז במפלגה מול ברני סנדרס.

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
קריאות להתפטרותו. ראש ה-FBI, ג'יימס קומי/AP

חברי קונגרס דמוקרטים אחרים תקפו את קומי בשיחה עם האתר וחלקם קראו להתפטרותו. חלק מן הזעם בצד הדמוקרטי נוגע גם להחלטתו של קומי לפתוח מחדש את תיק החקירה בנוגע לפרשת המיילים של הילרי קלינטון, 12 יום לפני הבחירות. אתמול הודיע המבקר הכללי של משרד המשפטים כי יבדוק את התנהלות ה-FBI בפרשה. חבר הקונגרס הדמוקרטי אלסי הסטינגס מפלורידה האשים את קומי ב"סטנדרטים כפולים" ואמר ל-The Hill ש"אין שאלה" כי קומי לא כשיר למלא את התפקיד. לדבריו, "יש לי אמונה גדולה בכך שה-FBI היא סוכנות טובה, אבל יש לי אמונה גדולה יותר כי ג'יימס קומי עשה שירות נורא לארצנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully