וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הביקורת והיחסים המתוחים: טראמפ ייפגוש את מנהיגי נאט"ו

הבית הלבן מסר כי הנשיא האמריקני ינכח בפסגת נאט"ו שתיערך במאי, בצל דרישתו מהחברות בה להגדיל את המימון שהן מעניקות, כמו גם הספק שהטיל ביעילותה של הברית. במקביל נמסר כי טראמפ ישתתף גם בפסגת ה-G7 באיטליה

צילום: CNN, עריכה:

(טראמפ מגן על הצו הנשיאותי האוסר על כניסת אזרחים משבע מדינות, אתמול)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש עם מנהיגי מדינות נאט"ו במאי הקרוב – כך מסר היום (שני) הבית הלבן. זאת, על רקע הביקורת הרבה שהשמיע הנשיא האמריקני על הברית במהלך הקמפיין שלו וכן בטרם הושבע לנשיאות, כמו גם דרישתו מחברות נאט"ו להגדיל את המימון שהן מעניקות לברית על מנת להקל את הנטל של ארצות הברית.

לפי הבית הלבן, טראמפ שוחח אמש עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, והסכים לנכוח בפסגה שתיערך באחת ממדינות אירופה. "טראמפ וסטולטנברג דנו בדרכים לעודד את כל חברות נאט"ו לעמוד בהתחייבויות ההשקעה שלהם", נמסר. בין היתר יפגוש טראמפ את מנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה וקנדה. אתמול הודיע הבית הלבן כי טראמפ יגיע גם לפסגת שבע המדינות המתועשות (G7), שתתקיים גם כן במאי באיטליה.

עוד כתבות מהעולם:
אוסטרליה: 1.4 טון קוקאין נתפס ביאכטה שהגיעה למדינה
מתנשפים חזרה לארמון: משפחת המלוכה הבריטית במרוץ שליחים. צפו
דוח: דאעש מגייס ילדים פליטים בירדן ובלבנון - תמורת כסף ומזון

בוטלה הפגישה בין טראמפ לנשיא מקסיקו. רויטרס
קרא למדינות נאט"ו להגדיל את המימון לברית. טראמפ/רויטרס

הדרישה של טראמפ ממדינות אירופה להגדיל את המימון לברית עוררה התנגדות מגורמים דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, וכן עוררה את דאגתם של מדינות היבשת, החוששות כי הדרישה תערער את הברית ותחזק את רוסיה.

הנשיא חזר על הדרישה בריאיון לעיתון "טיימס אוף לונדון" שערך טרם השבעתו, והוסיף כי הברית "מיושנת, משום שהיא לא מצליחה להגן מפני טרור". הוא אף ציין כי "מדינות רבות לא משלמות את חובן, ואני חושב שזה מאוד לא הוגן לארצות הברית. יש חמש מדינות שתורמות את חלקן כמו שהן צריכות. חמש. זה לא הרבה".

מנגד, טראמפ הרגיע והדגיש בריאיון כי "נאט"ו חשובה לי מאוד". כמו כן, לפני כשבוע וחצי שוחח הנשיא האמריקני עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ומהבית הלבן נמסר כי השניים הסכימו על חשיבות ברית נאט"ו ותפקידה בהבטחת השלום והיציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully