וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: רוסיה לא שינתה את מדיניותה ביחס לתקיפותינו בסוריה

21.3.2017 / 18:00

ראש הממשלה אמר בביקורו בסין כי מוסקבה לא דרשה מישראל לחדול ממאמציה לסיכול העברות נשק לחיזבאללה. "אם יש מודיעין והיתכנות מבצעית - אנחנו תוקפים, וכך זה יימשך", אמר נתניהו והוסיף כי הבהיר זאת לפוטין. ליברמן: "נפעל נגד כל איום, אך לא מחפשים הרפתקאות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) במהלך ביקורו בסין כי רוסיה לא שינתה את מדיניותה ביחס לתקיפות ישראל בסוריה. "אם יש מודיעין ויש היתכנות מבצעית - אנחנו תוקפים, וכך זה יימשך", אמר בתדרוך לכתבים הישראלים המלווים אותו בביקורו הרשמי במדינה.

לדבריו, בפגישתו החודש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוא הבהיר לו כי ישראל תמשיך לתקוף את שיירות הנשק של חיזבאללה בלבנון. "יש מדיניות והיא לא תשתנה", אמר. נתניהו סירב להתייחס לזימון השגריר הישראלי במוסקבה גרי קורן לשיחה, בעקבות התקיפה בסוריה בסוף השבוע, אולם אמר כי "אנחנו מקפידים לפגוע במי שלא צריך לפגוע".

לקריאה נוספת:
דיווח בסוריה: ישראל תקפה עמדות של צבא סוריה ושל חיזבאללה
צבא סוריה: ישראל תקפה במרכז המדינה; "נגיב לתוקפנות הציונית"
איזנקוט על המתיחות בצפון: "נמנע התעצמות ממי שלא צריך להתעצם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
"אין שינוי במדיניות". פוטין ונתניהו/רויטרס

נתניהו אמר את הדברים בתדרוך שערך לכתבים לאחר פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג, במסגרת ביקורו לציון 25 שנה לכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות. בשיחה בין השניים העלה נתניהו את נושא האיום האיראני, ואילו שי השיב לו כי לא יסבול אמירות מצד איראן הקוראות להשמדת ישראל. על הטיפול באיום האסלאם הקיצוני, אמר ראש הממשלה כי "הדרך הטובה ביותר לנצח את האסלאם הקיצוני, שיש לו יסודות לא רציונליים, היא לא בהכרח להתווכח איתו אידיאולוגית, אלא לשלול ממנו את תקוות הניצחון. לנצח אותו בשדה הקרב, זהו המרשם הטוב ביותר".

בפתח הפגישה הודה נתניהו לשי על "קבלת הפנים היוצאת מן הכלל" וכן על החלטתה של סין להכריז על שותפות רחבה בנושא חדשנות בין המדינות. "זו החלטה חשובה מאין כמוה, בוודאי עבורנו בישראל", אמר נתניהו. "אני מאמין, באמצעות שיתוף הפעולה שלנו, שההחלטה חשובה גם לסין. ישנם שינויים עצומים ומהירים בטכנולוגיה שישראל מצטיינת בה, ואנחנו מאמינים שנוכל לשתף פעולה".

עוד באותו נושא

רוסיה מתבססת במזה"ת ומאותתת לישראל כי חופש הפעולה בסוריה תם

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן, כנס מאיר דגן ז"ל לביטחון ואסטרטגיה, מכללת נתניה. מרץ. תמיר ברגיג, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו מדינה אחראית עם הנהגה אחראית". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, תמיר ברגיג

טרם הפגישה השתתפו נתניהו ורעייתו שרה בטקס הנחת זר לזכר החייל האלמוני בכיכר טיאננמן בבירת סין, בייג'ינג. לאחר מכן נפגש עם יו"ר הפרלמנט הסיני בהיכל העם. מוקדם יותר היום השתתף נתניהו בוועדת חדשנות משותפת, שמתקיימת זו השנה השלישית, יחד עם סגנית ראש ממשלת סין ליו יאנדונג.

השרים המלווים את נתניהו - שר הכלכלה אלי כהן, השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס - חתמו על שורה של הסכמים לשיתוף פעולה בתחום המדע, רפואת חירום, בתי חולים, טכנולוגיה ואקדמיה. סגנית ראש ממשלת סין ציינה ששתי המדינות סיכמו במהלך הביקור על שדרוג היחסים ביניהן בתחום החדשנות, ונתניהו והיא ציינו בסיפוק את הידוק הקשרים והשיתוף הפעולה בתחום האקדמי, את נוכחות ראשי אוניברסיטאות במפגש, את הגברת הטיסות הישירות בין המדינות ואת הגברת התיירות הסינית לישראל.

ליברמן: "חובה לפעול נגד איום הטילים המדויקים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס אף הוא למדיניות צה"ל בסוריה. "איום הטילים המדויקים הוא איום בלתי נסבל. נגד האיום הבלתי נסבל הזה אנחנו חייבים לפעול. למרות שזה לא איום קיומי, אנחנו לא יכולים לחיות איתו. אנחנו מדינה אחראית עם הנהגה אחראית, לא מחפשים הרפתקאות, אבל אותו איום בלתי נסבל הופך לאחד הדברים שאנחנו נפעל נגדם בכל הזדמנות", אמר בכנס לביטחון ואסטרטגיה על שם מאיר דגן במכללת נתניה.

"אנחנו פועלים בשלושה התנאים: אנחנו לא רוצים להתערב לטובת או נגד אסד, לא מחפשים להתגרות ולא מחפשים הרפתקאות. מערכת הביטחון פועלת כשמתקיימת פגיעה או ירי לכיוון השטח הריבוני שלנו, אנחנו פועלים כשאנחנו מזהים העברה משמעותית של נשק משמעותי לאחד מארגוני הטרור, והתנאי השלישי הוא פצצה מתקתקת לפיגוע טרור. אם אפשר לעצור את המפגעים - עוצרים, ואם אי אפשר - מסכלים אותם. אלה שלושת המקרים היחידים שבהם אנחנו פועלים, כי אין ברירה אחרת".

השתתף בהכנת הידיעה: אור רביד

(עדכון ראשון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully