וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטרה לחזק את הקשר הכלכלי: נתניהו המריא לביקור בסין

19.3.2017 / 7:40

ראש הממשלה המריא לביקור הרשמי בבייג'ינג, שיציין 25 שנות יחסים דיפלומטיים בין המדינות ובמהלכו ייפגש עם ראשי תאגידים ויחתום על הסכמים כלכליים. הנשיא ריבלין המריא לוייטנאם, שם ייפגש עם מקבילו וראש הממשלה ויחנוך כנס כלכלי

צילום: לע"מ

(נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בשבוע שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הלילה (שבת) לביקור רשמי בבייג'ינג, שיציין 25 שנה לכינון היחסים דיפלומטיים בין סין וישראל. במקביל, נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא לביקור רשמי בווייטנאם. לשני המנהיגים יתלוו משלחות גדולות של אנשי עסקים, ובמוקד הביקורים יעמוד חיזוק היחסים הכלכליים.

נתניהו הוזמן לביקור החגיגי על ידי נשיא סין, שי ג'ינפינג, על רקע התקרבות ביחסים עם המעצמה האסייתית בשנים האחרונות. נתניהו ייפגש עם הנשיא שי וכן עם ראש הממשלה לי קצ'יאנג, ישתתף בוועידת חדשנות, ייפגש עם ראשי התאגידים הגדולים בסין ויקיים כנסי עסקים. מבחינת ירושלים, מטרת הנסיעה היא חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי - הגדלת היצוא הישראלי, משיכת השקעות סיניות, וחתימה על הסכמים כלכליים שמטרתם להגדיל את מספק החברות הישראליות הפועלות בסין.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו חזר בו מההסכמות עם כחלון: "בשביל מה צריך את התאגיד?"
ח"כים חרדים זעמו על קיום דיון על התאגיד בשבת: פגיעה חמורה בקדושה
ח"כ לוי-אבקסיס הודיעה רשמית שתקים מפלגה חדשה: "פועלת עבורכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לפני המראתם לביקור בסין, 19 במרץ 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
חיזוק הפעולה הכלכלי. נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לסין, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נתניהו, שילווה בעשרות אנשי עסקים המעוניינים להיכנס או להגדיל נוכחותם בשוק הסיני, יחתום במהלך הביקור על הסכמים בתחום התעופה, החינוך, הבאת עובדי בנייה סינים לישראל, מדע, בריאות, הגנת הסביבה ותכנית תלת-שנתית לצוות המשימה לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות.

לביקורו של נתניהו בסין יתלוו השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס, ושר הבריאות יעקב ליצמן. שר החקלאות אורי אריאל היה מתוכנן אף הוא להצטרף לביקור, אך החליט אתמול לבטל בשל פערים מול הסינים במגעים על הסכם חדש בתחום החקלאות. לעומתו, שר המדע אקוניס ימשיך אחרי סין לביקור ביפן ויוביל משלחת אנשי אקדמיה לשורת פגישות בנושא מדע, טכנולוגיה וחדשנות במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה האקדמי מול מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר המכון החרדי אלי פלאי בכנס השנתי של המכון החרדי למחקרי מדיניות. 1 במרץ 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הגדלת המסחר בין המדינות תעמוד במרכז הביקורים. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בביקורו של הנשיא ריבלין בווייטנאם ייפגש עם מקבילו, טראן דיי קוואנג, ועם ראש הממשלה, שר ההגנה ובכירי ממשל נוספים במדינה. הנושא הכלכלי יעמוד גם כן במרכז ביקורו של ריבלין, שיחנוך כנס כלכלי בנוכחות משלחת אנשי עסקים ישראליים בכירים וכן יבקר בפרויקטים חקלאיים טכנולוגיים ישראלים בווייטנאם. בנוסף תתלווה אל הנשיא משלחת ראשי חברות ביטחוניות בראשות מישל בן ברוץ ותיפתח תערוכת יצוא ביטחוני ישראלי הנערכת בהאנוי ומשלחת אנשי עסקים ישראלים בכירים בראשות יו"ר איגוד התעשיינים, שרגא ברוש, ובהשתתפות יו"ר מכון הייצוא רמזי גבאי.

"אני יוצא הלילה לביקור חשוב בווייאטנם", אמר הנשיא טרם המראתו. "ביקור זה מהווה ביטוי לידידות ההולכת ומתחזקת בין שתי המדינות. אנו רואים בווייטנאם מדינה מובילה בזירה האסייתית, ועוקבים בהערכה אחר הצמיחה הכלכלית המרשימה בה. שיתוף פעולה ביטחוני וכלכלי בינינו יקדם את השגשוג והצמיחה של שתי המדינות ויתרום גם ליציבות כל אחד מהאזורים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully