וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים חרדים זעמו על קיום דיון על התאגיד בשבת: פגיעה חמורה בקדושה

19.3.2017 / 0:15

השר ליצמן וח"כ גפני מתחו ביקורת על ראש הממשלה שדן עם שרים מהממשלה על נושא התאגיד, עוד בטרם יצאה השבת. גפני שוחח עם ראש הממשלה, שהשיב כי לא חילל בעצמו, ואף הבטיח שאירוע כזה לא יישנה. גם יו"ר ש"ס דרעי מחה בפני נתניהו

עריכה: שמרית גולדשטיין

חברי כנסת מיהדות התורה התרעמו אמש (שבת) על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו דן עם שרים מהממשלה במהלך היום על נושא התאגיד, עוד בטרם יצאה השבת. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי נדהם לשמוע על כך שהפגישה נערכה תוך חילול שבת. "מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג".

נתניהו, שצפוי להמריא הלילה לסין, קיים לפני נסיעתו התייעצות עם שר התקשורת צחי הנגבי, שר התיירות יריב לוין, שרת התרבות מירי רגב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן. במהלך ההתייעצות הנחה נתניהו את הנוכחים לפעול בשבוע הקרוב לקידום סגירת התאגיד ואמר להם כי "אם כחלון לא יסכים לסגירת התאגיד - נלך לבחירות".

ליצמן טען כי "השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה". הוא אמר כי הוא "מתכוון לשוחח עם ראש הממשלה עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור".

לקריאה נוספת:
ניסנקורן: נתניהו השווה את עובדי רשות השידור לחמאס, אני היחיד שעוזר להם
למרות הסיכום עם כחלון: נתניהו ממשיך לקדם את סגירת התאגיד
נתניהו התנצל על דבריו על "הגן המזרחי": מחובר לכל עדות ישראל

נציגי יהדות התורה מגיעים למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
"שינוי לרעה מהסטטוס קוו". ליצמן וגפני/יותם רונן

גם חבר מפלגתו, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, טען כי מדובר בהתנהלות בלתי מתקבלת על הדעת. "הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת (זה דבר) חמור מאוד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית", אמר גפני. הוא הוסיף כי הוא שוחח עם ראש הממשלה על כך, והוא טען בפניו כי "באו אליו כמה שרים, וכי הוא עצמו איננו מחלל את השבת והבטיח שאירוע כזה לא ישוב על עצמו".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מחה אף הוא בפני נתניהו על קיום הדיון ואמר כי "לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש. לא יתכן שתגרום לחילול שבת בפרהסיה על ידי הממשלה עצמה".לדבריו, נתניהו השיב כי לא התכוון לחלל את השבת בעצמו וכי הוא מקבל את הדברים.

ראש הממשלה חזר בו הערב מההסכמות שהושגו עם שר האוצר משה כחלון לגבי תחילת השידור של תאגיד השידור. "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור", כתב בפייסבוק. "בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד. כמו כן, התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?".

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully