וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן מינה בכיר לשעבר באוצר לגשר במשבר בבית החולים הדסה

קובי אמסלם, שהיה הממונה על השכר, מונה "לדון לעומק" במשבר ולהגיע לפתרון בין ההנהלה לבין בכירי המחלקה האונקולוגית לילדים שהודיעו על התפטרות. מנהל המחלקה: "אנחנו לא מעוניינים בגישור"

צולם במלון ריץ קרלטון, הרצליה. צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון וראובן קסטרו, עריכת וידאו: נעה לוי

(בווידאו: יעקב אילון מראיין את פרופ' זאב רוטשטיין לאולפן וואלה! NEWS)

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) על מינוי קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר לשעבר, כמגשר בין הצדדים בסכסוך שפרץ לאחרונה בין הנהלת בית החולים הדסה עין כרם לבין בכירים במחלקה האונקולוגית לילדים. שר הבריאות, יעקב ליצמן, מסר כי הודיע למנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, ולמנהל המחלקה המתפטר, ד"ר מיקי ויינטראוב על מינויו של אמסלם, במטרה להגיע לפתרון אמיתי.

"אני שב וקורא לצדדים לשים בעת הזאת כל שיקול אחר בצד ולהגיע לפתרון מוסכם. עלינו לפעול בכל דרך כדי שהטיפול הרפואי המגיע לילדים יהיה הטוב ביותר", נמסר בנוסף בהודעתו של ליצמן. על פי ההודעה ההחלטה למנות מגשר נעשתה "מתוך אחריות עמוקה לילדים החולים ובמטרה להגיע לעמק השווה בין רופאי המחלקה". אמסלם הונחה בידי ליצמן "לדון לעומק בין הצדדים על מנת להגיע לפתרון מוסכם וארוך טווח לטובת הילדים ובני משפחותיהם". הרקע לסכסוך בין הרופאים לבין רוטשטיין הוא החלטתו של מנהל בית החולים לאשפז ילדים מושתלי מח עצם במחלקה האונקולוגית למבוגרים בשל מחסור במקום.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: מילצ'ן העיד שוב בארה"ב – נתניהו הופתע בחקירה
נלחמים בתרומות לחיילים: מהפכת הציוד של צה"ל יוצאת לדרך
הצלת החסידות הנדירות: כך צומצמה ב-95% תמותת הציפור

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
מנהל בית החולים ביקש לאשפז ילדים מושתלי מח עצם במחלקה למבוגרים. הדסה עין כרם/עומר מירון

בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת היום דחה ד"ר ויינטראוב את מינויו של אמסלם והוסיף כי "אמרנו את דעתנו הנחרצת שאנחנו לא מעוניינים בגישור". לדבריו, החלטת ההנהלה נלקחה ללא הסכמת רופאי המחלקה. "כשנודע לנו במקרה, הבענו התנגדות נחרצת. באחת הפגישות אף העלנו את המצוקה במיטות וכוח אדם", סיפר ד"ר ויינטראוב. "קשה לי מאוד לעבוד במוסד שבו ההנהלה לוקחת החלטה מבלי להתייעץ עם הסגל הרפואי. אני מוטרד לעבוד במוסד שזהו המודל הניהולי שלו".

בנימוק החלטתו הסביר מנהל המחלקה כי "אין פשרות בהשתלות מח עצם, ואין אף מחלקה בארץ, למרות שבכולן בעיות תקציב, שמושתלים בה ילדים במחלקת מבוגרים". לדבריו, "חלה עליי החובה להסתכל על ההורים בעיניים, ולומר להם שהם עוברים את ההשתלה במקום הכי טוב שיש. לא יעזור כלום, טענות ל'פתרון זמני' או 'בגלל בניה' – זה לא משנה. אין לי פשרות".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר במהלך הדיון כי הפתרון למשבר בבית החולים נמצא בידיהם של שני הצדדים ותלוי במערכת האמון ביניהם. עוד אמר היו"ר כי חייבים לפתור את המשבר באופן מידי וכי השר ליצמן ייפגש עם כל הצדדים וכן עם משפחות המטופלים.

פרופסור זאב רוטשטיין מנהל בית החולים הדסה והמסמך בו הוא מציע תנאים משופרים למנתחים במחלקה האונקולוגית. ראובן קסטרו
"נקלעתי למשבר, אך לא אחסוך ואפילו בשקל על מנת לטפל במשפחות". פרופ' רוטשטיין/ראובן קסטרו

בפתח הדיון, הבהיר פרופ' רוטשטיין כי אינו מתכוון לחזור בו מהחלטתו. "נקלעתי למשבר, אך לא אחסוך ואפילו בשקל על מנת לטפל במשפחות", הבהיר. "אנחנו תמימי דעים שלידים צריכים להיות מטופלים כילדים ולא כמבוגרים, אבל לא אמנע מהם טיפול בגלל שיש לי רק ארבע מיטות. אני לא אסכים שבהדסה יהיה רופא שיסרב לטפל בילד שנמצא מחוץ למחלקה שלו".

משה בניטה, אביו של נועם אשר נפטר ממחלת הסרטן לפני שנתיים, הביע זעזוע מההחלטה. "תלכו לאונקולוגיה מבוגרים תראו מה הולך שם, זה גיהנום לשים שם ילד זה גזר דין מוות", קבע. "במחלקה שלנו יש מתנדבים, יש משחקים, יש בית ספר אפילו. איזה מן דבר זה להעביר ילד משם? למה משרד הבריאות לא פותר את הבעיה של המיטות בבית החולים?", תהה האב, שבנו אושפז במחלקה במשך שנתיים.

אורי, אביה של עדי שחולה בלוקמיה סיפר על היחס החם שזכה לקבל מהרופאים שהתפטרו. "הילדה שלי בת ה-3 תוהה מה יקרה מחר? מי יטפל בה? מחר בבוקר אנחנו צריכים לנסוע לבית החולים שניידר כי ההנהלה בהדסה לא נותנת לרופאים לעבוד. אנחנו לא מוותרים עליהם, אלו מלאכים כבני אדם, אמר.

שר הבריאות יצחק ליצמן, הכנסת 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
קרא לצדדים "להגיע לפתרון מוסכם". ליצמן/נועם מושקוביץ

שלשום התפטרו שישה רופאים חברי הסגל הבכיר של מחלקת המטולוגיה ואונקולוגיה לילדים בבית החולים, בשל סכסוך חריף עם רוטשטיין. ההתפטרות צפויה להיכנס לתוקף בחודש יוני הקרוב. בהודעה ששלח מנהל המחלקה, ד"ר ויינטראוב, לצוות הרפואי עם הודעת ההתפטרות מסר כי בעיניו זהו "רגע קשה ועצוב בשבילי, רגע של שבר אמיתי". לדבריו, לנוכח התנהלות ההנהלה הוא "לא יכול להמשיך להיות אחראי כלפי ההורים וכלפיכם על מתן הטיפול הטוב ביותר לילדים".

הורים לילדים המטופלים במחלקה פנו למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בעקבות ההתפטרות וביקשו להיפגש עמו על מנת לדון במשבר שנוצר. "אנו בטוחים, כי כמי שמקבל את ההחלטות המקצועיות בנושאים עליהם אחראי משרד הבריאות. לא תרצה להיות חתום על החלטה שהמשמעות שלה היא סגירת מחלקה בעלת איכויות כל כך נדירות, השארת ילדינו ללא מענה רפואי ובפועל, חיסול אונקולוגיית הילדים בירושלים", נכתב בפנייתם לבר סימן טוב.

אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי לרופאי המחלקה הוצעו תנאים חדשים כשבועיים לפני שהודיעו על התפטרותם. בין היתר הציע מנהל בית החולים להוסיף אחיות נוספות וכן תקנים לעובדים סוציאליים לסגל המחלקה. בנוסף הבטיח רוטשטיין כי לא תיחסם קליטת רופאים מומחים נוספים למחלקה וכי "כל החלטה של מנהל המחלקה ומנהל אגף הילדים לגבי קליטה של רופא בכיר איכותי, תאושר על ידי ההנהלה בתקופה זאת".

(עדכון ראשון: 13:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully