וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בתרומות לחיילים: מהפכת הציוד של צה"ל יוצאת לדרך

7.3.2017 / 11:46

חיילים בשירות סדיר במחזור הגיוס האחרון קיבלו ערכות ציוד בשווי כ-10,000 שקלים. החל ממחזור הגיוס של חודש אוגוסט יקבלו המתגייסים כרטיס נקודות לרכישת ציוד. בצה"ל מקווים שהמהלך יצמצם את תופעת התרומות ליחידות הצבא

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש
ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל הודיע כי יילחם בתופעת התרומות לרכש ציוד אישי וקרבי. דובר צה"ל
לוחמים יקבלו כרטיס לרכישת ציוד אישי באמצעות "נקודות". חלוקת ציוד ללוחמים/דובר צה"ל

חיילים בשירות סדיר, במערך הלוחם וכן בתפקידים תומכי לחימה, יקבלו החל ממחזור הגיוס של חודש אוגוסט הקרוב כרטיס מגנטי לרכישת ציוד אישי בשיטת ה"נקודות", כולל ביגוד ומגני ברכיים. כבר במחזור הגיוס הנוכחי חולקו ללוחמים ולתומכי לחימה 5,300 ערכות ציוד הכוללות: וסט, קסדה מיוחדת, מצנפת הסוואה, פנס ראש, שקית שתייה, משקפי מגן וכן ציוד רפואה אישי.

עלותה של כל ערכה כזו נעה בין 8,000 ל-10,000 שקלים, בעוד עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-200 מיליוני שקלים וכן עשרה מיליון דולר עקב רכישת ציוד נוסף מחו"ל. החל ממחזור הגיוס של אוגוסט יקבלו לוחמים סכום כסף משמעותי לרכישת נעלי ספורט. בניגוד להסדר קודם בצה"ל, הלוחמים לא יוגבלו ברכישת הנעליים למותגים מסוימים ויוכלו לרכוש נעליים על פי בחירתם פעמיים במהלך שירותם. עם סיום הפרויקט בקרב חיילים בשירות סדיר יחל הפרויקט גם בשירות מילואים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: מילצ'ן העיד שוב בארה"ב – נתניהו הופתע בחקירה
נלחמים בתרומות לחיילים: מהפכת הציוד של צה"ל יוצאת לדרך
עשרות חדרו לישראל עם אשרה מזויפת - החשוד בזיוף לא יועמד לדין

ציוד חדש חולק ללוחמי חטיבת גבעתי, מרץ 2017. דובר צה"ל
"מדובר בציוד שילווה את החיילים לאורך כל שירותם". חיילים מקבלים את הציוד החדש/דובר צה"ל

ההחלטה על חלוקת הציוד והכרטיסים נעשתה בהתאם ליעד שהציב ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף אהרון חליוה, עם כניסתו לתפקיד להילחם בתופעת התרומות שאוספות יחידות הצבא לרכישת ציוד אישי וציוד קרבי עבור החיילים המשרתים בהן. על פי תכניתו של חליוה, שהיה בעבר מפקד חטיבת הצנחנים ומפקד אוגדה 98, הציוד שיחולק לחיילים ילווה אותם במהלך כל שירותם הסדיר ובעתיד גם במילואים.

קצין בכיר בצה"ל אמר כי המטרה של הפרויקט המהפכני, בנוסף למניעת תרומות לחיילי צה"ל ביחידות השונות, היא לצמצם את הוצאות הורי הלוחמים שבמקרים חריגים רכשו ציוד צבאי עבורם. "למה משרת קבע יכול לרכוש בנקודות ציוד בחנויות נבחרות וחיילים בסדיר לא?", אמר הקצין. "המטרה היא ליצור אחידות (בין המשרתים, א"ב). בנוסף לכך יש מטרה ליצור אחידות בנראות של לוחמי צה"ל". הבכיר הוסיף כי "אם מדובר בציוד שילווה את החייל גם בשירות המילואים שלו הוא ישמור עליו טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully