וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: התנאים המשופרים שהוצעו לרופאי הדסה בטרם ההתפטרות

מסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS חושף את שורת ההבטחות שהעניק מנהל בית החולים, פרופ' רוטשטיין, לבכירי המחלה ההמטו-אונקולוגית כדי שלא יתפטרו. בין היתר: עוד אחיות, פסיכולוג, נוירוכירורג וייעוץ גנטי. הרופאים: "זה לא עניין של תגמול ותנאים, אלא של מקצועיות"

צולם במלון ריץ קרלטון, הרצליה. צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון וראובן קסטרו, עריכת וידאו: נעה לוי

מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' זאב רוטשטיין, הבטיח שורה של תנאים חדשים לרופאים הבכירים במחלקה ההמטולוגית-אונקולוגית בטרם התפטרו אתמול – כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS. ההבטחות ניתנו לרופאים כשבועיים לפני ההתפטרות של שישתם, בראשות מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטרוב, אולם האחרונים לא קיבלו אותן והתפטרו בכל זאת. הרקע לסכסוך בינם לבין רוטשטיין עוסק בהחלטתו של מנהל בית החולים לאשפז ילדים מושתלי מח עצם במחלקה האונקולוגית למבוגרים בשל מחסור במקום.

המכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS הוא למעשה סיכום הפגישה שנערכה בעל פה בין פרופ' רוטשטיין ופרופ' וינטרוב, כמו גם ד"ר טל בן עמי, ד"ר יאיר פלד ופרופ' שושנה וילק ב-21 בפברואר, כאשר שני הצדדים ידעו כי הם לקראת שיאו של המשבר. על פי המכתב, מתחייב רוטשטיין למרות הגירעונות הכספיים של הדסה וההחלטה המנהלית להקפיא גיוסים והוצאת כספים בתקופה זו, לשורה של תוספים.

זאב רוטשטיין לשעבר מנהל בית חולים הדסה מתראיים ליעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
הבטיח שורת הצעות לשיפור תנאי הרופאים. פרופ' רוטשטיין/ראובן קסטרו

בין היתר, לפי המכתב, יתווספו שלוש אחיות מתאמות לשלוש הקיימות, 0.25 תקנים של עובדים סוציאליים ותקן וחצי נוסף לפסיכולוג. עוד הובטח כי "לא תיחסם קליטה של רופאים מומחים בהמטו-אונקולוגיה ילדים. כל החלטה של מנהל המחלקה ומנהל אגף הילדים לגבי קליטה של רופא בכיר איכותי, תאושר על ידי ההנהלה בתקופה זאת".

כמו כן, הובטח כי יתווסף נוירוכירורג למחלקה ושירות ייעוץ גנטי, כי לוח הכוננויות יתוגבר ל-30 כוננויות לכלל הילדים המאושפזים בבית החולים, מתוכן לפחות שש כוננויות לרופאים בכירים עם תגמולי השכר הכרוכים בכך. הוא הבטיח גם קידומים אישיים לבכירי המחלקה, הקמת שירות לוקימיה ולימפומה בילדים במסגרת המחלקה בעלות של מאה אלף דולר ואת קידומה של ד"ר מירה חריט – שהתפטרה אתמול – לעמוד בראש השירות.

עוד הובטח כי יוקם שירות לגידולי מח במסגרת המחלקה, ובראשו תעמוד ד"ר איריס פריד – גם היא התפטרה – וכי בכירה נוספת שהתפטרה, תהיה מועמדת לקידום לתפקיד מנהלת היחידה להמטו-אונקולוגיה ילדים. במקביל, ציין רוטשטיין את תכניות הבינוי לבית חולים לילדים עתידי, והזמין את הצוות הבכיר להשתתף בעיצוב חזונו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מדפי מסמך ההבטחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית החולים לילדים על פי חזונו של פרופ' רוטשטיין, שצפוי להחליף את בניין אם וילד העומד היום ואשר תשתיותיו מנוצלות עד תום, יכלול מחלקה ייעודית להשתלת מח עצם ילדים, מטרה שאליה שני הצדדים שואפים. אלא שעד שיגייס רוטשטיין את הכספים הדרושים לשינוי, הוא קבע באופן חד צדדי כי ילדים מושתלי מח עצם יאושפזו במחלקת המבוגרים. זאת, לטענת הרופאים, החלטה שפוגעת מקצועית בילדים ובסיכויי ההחלמה שלהם, ולמעשה ליבת המחלוקת שהובילה להתפטרותם אתמול.

"יש לי תכנית אופרטיבית ושלחתי את השרטוטים לפרופ' וינטרוב", אמר פרופ' רוטשטיין לוואלה! NEWS. "אבל בניין חדש לילדים ומחלקה חדשה להשתלות מח עצם בתוכו לא בונים ביום אחד, זה מינימום שנתיים. בינתיים אני צריך לתת פתרון זמני, כי הביקוש הוא פי שלושה, ויותר, מהמיטות הקיימות. אני לא מוכן לומר לאימא עם ילד על הידיים, 'לכי תחפשי איפה לעשות ניתוח לילד שלך'. יש לי פה רק ארבע מיטות. ואני לא מוכן שרופא יגיד לי שהוא לא מוכן לטפל בילד מחוץ לכותלי המחלקה. אני לא אוותר על זה, גם אם כל הרופאים יחליטו ללכת בסוף. זאת האמת הברורה שלי, לטפל בכל ילד".

עוד טען רוטשטיין כי הרופאים המתפטרים עשו שימוש בילדים החולים בשם מאבקם. "אסור לנו לשכוח שמדובר בילדים והורים מודאגים. מישהו מנצל את זה, שם אותם בחזית, ואני שונא שזה קורה. אני ידוע בכך שכל החיים שלי נתתי מקסימום לילדים והורים, במיוחד במחלות קשות כמו סרטן, ואם צריך אני אזעזע שמיים וארץ כדי שהילדים יוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר וכדי שהמוניטין שלי לא יפגע. אני לא אשנה מאומה מתפיסות חיי בגלל לחץ פוליטי".

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012/עומר מירון

מנגד, עו"ד אורנה לין, המייצגת את ששת הרופאים, מסרה בשמם כי לא ניתן לדעת כמה זמן יידרש עד שתוקם המחלקה החדשה. "הזמני של רוטשטיין תלוי בתרומה, שהוא לא יודע אם ומתי היא תגיע וזה ייקח שנים. בכל השנים האלו, הוא רוצה שהרופאים ייקחו אחריות על משהו שאינו מקצועי. היו לו הרבה חודשים לומר לפרופ' וינטרוב 'אני מקצה משאבים למחלקה שלך - אני נותן לך עוד רופאים ועוד מיטות', אבל הוא לא עשה את זה", מסרה עו"ד לין. "התשובה שלו היא 'בואו נעשה פשרות מקצועיות, ונקבל חולים שאי אפשר לטפל בהם ונקבל כסף על חולים כאלה'. אז אין לנו תשובה אחרת, אלא שיש עוד מחלקות בישראל. מה שרוטשטיין אומר זה בעצם לקבל את הילדים בהדסה בכל מחיר. הרופאים של המחלקה הזאת, שהביא אותה למקומות הגבוהים שבהם היא נמצאת, לא מוכנים לקבל פשרה מקצועית כזאת. הם נותנים את כל כולם לילדים, ולכן מחכים שלושה חודשים להתפטרות, כדי לוודא שכל ילד ימצא את הבית המתאים לו לטיפולים".

רוטשטיין עוד טוען כי צוות הרופאים הסתיר ממנו את תכנוניו להעביר את המחלקה לבית החולים השני בירושלים, שערי צדק. "אני לא שמעתי טענות הרופאים עד עכשיו, כשאני זה שבא אליהם. לפני כחודשיים הם הגיעו אליי למשרד עם נייר כתוב, והקריאו לי ממנו ש'בעקבות החלטות ההנהלה, החלטנו לעבור לשערי צדק'. כלומר כשהם כבר פנו אליי לראשונה, זה אחרי שהם כבר התחילו את התהליך מול מנהל שערי צדק, וגם מול משרד הבריאות ושר הבריאות, מאחורי גבי", אמר. "אני לא ידעתי על הפנייה הזאת בכלל. רק אחרי שהם אמרו לי את זה התקשרתי לפרופ' יונתן הלוי, מנהל בית חולים שערי צדק, והוא אישר לי שמתקיים משא ומתן".

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
בית החולים הדסה עין כרם/עומר מירון

הרופאים, מצדם, מכחישים. מעו"ד לין נמסר כי הם יידעו את רוטשטיין על הליך הבדיקה מול שערי צדק, אולם כך או כך, שר הבריאות יעקב ליצמן הטיל וטו על פתיחת מחלקה חדשה בבית חולים שערי צדק, והמעבר ירד לטמיון.

אם ההתפטרות הקולקטיבית תצא אל הפועל בעוד שלושה חודשים, מבטיח רוטשטיין כי "לכל אחד יש תחליף. גם לי". לדבריו, "אם יגיעו מים עד נפש אני אפנה לחברים שלי באיכילוב, ברמב"ם, גם בשניידר יש מחלקה טובה ואבקש סיוע, ולו רק זמני". ואולם, היום, יממה לאחר הטלת הפצצה, רוטשטיין מתעשת מעט ויוצא אל המתפטרים במסר מפויס יותר. "גם אחרי כל הרעש, כל מי שירצה להישאר - אני לא אכעס עליו. נהפוך הוא, אני אראה את זה כגבורה גדולה מאד, זה יהיה אקט מאד מוערך על ידי. גם אם מיקי (פרופ' וינטרוב) בעצמו יחליט מחר בבוקר שהוא לא עוזב. אין לי אגו ואני לא נוטר טינה, אני מבטיח שאנחנו נתחיל ברגל ימין ולא שמאל, טובת הילדים היא היחידה שעומדת לנגד עינינו".

מהרופאים נמסר בתגובה לדברים, על ידי עו"ד לין: "זה לא עניין של תגמול ותנאי עבודה. זה מה שרוטשטיין אומר לכם, אבל זה לא מה שהרופאים מבקשים. המנכ"ל לא נתן מענה לשינוי ההחלטה הלא נכונה והלא מקצועית, שהם לא יכולים להשלים איתה, של השתלות מח עצם בילדים במחלקה של מבוגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully