וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשה שטני": מאסר עולם ו-20 שנות מאסר למחבל שדרס למוות את שלום שרקי

30.1.2017 / 13:45

חאלד קוטינה ממזרח ירושלים הורשע ברצח שרקי וניסיון רצח של חברתו שירה קליין בפיגוע דריסה שביצע בירושלים ב-2015. קוטינה יחויב לשלם פיצויים בסך של 516 אלף שקלים למשפחות הנפגעים. "יש שופטים", צייץ אחיו, העיתונאי יאיר שרקי

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על חאלד קוטינה ממזרח ירושלים, שהורשע ברצח שלום שרקי בפיגוע דריסה בירושלים לפני כשנתיים. קוטינה הורשע גם בעבירה של ניסיון רצח מאחר שבפיגוע פצע גם את חברתו של שרקי, שירה קליין. קוטינה יחויב לשלם פיצויים בסך של 258 אלף שקלים למשפחת שרקי, וסכום זהה למשפחת קליין. "יש שופטים", צייץ אחיו, העיתונאי יאיר שרקי, בתגובה לגזר הדין.

בגזר הדין נכתב כי "פיגוע הטרור הוא מעשה שטני, המוציא את מבצעיו מגדר בני אנוש. על בית המשפט לגמול למרצחים במעצרים מצטברים על הנפש שנקטפה ועל הניסיון לקטול חיים שגרם לנפגעת פגיעות גופניות ונפשיות קשות". לפי גזר הדין, "במקרה שלפנינו תביא הענישה לכליאתו של הנאשם עד אחרון ימיו".

בפיגוע, שאירע בגבעה הצרפתית ב-15 באפריל 2015, נהרג שרקי ונפצעה באורח קשה קליין. השניים ישבו בתחנת אוטובוס, כשקוטינה עלה עליה עם רכבו ודרס את השניים. בדיונים האחרונים בעניינו טען קוטינה כי לא היה מודע למעשיו ושהוא לא זוכר דבר מהאירוע. הוא אף סיפק חוות דעת פסיכיאטרית פרטית שתמכה בכך. "לקחתי את הוריי לביתם אולם אינני זוכר מאז דבר. הייתי עייף ולחוץ", אמר אז. "הטענה כאילו רציתי לרצוח לא נכונה. מרגע שהגעתי לחקירה במגרש הרוסים הרביצו לי. לא יכולתי להבחין בין לילה לבוקר".

לקריאה נוספת:
המפכ"ל על הדריסה בירושלים: "החשד - מדובר בפיגוע לאומני"
אישום: דרס יהודים כ"נקמה על החיים הקשים בשועפאט"
עשרות הגיעו לתמוך במשפחת שרקי בדיון בעניין המחבל הדורס: "לא נשתוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל, חאלד קוטינה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים מסרה כי "בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום את עמדת הפרקליטות, דחה את בקשת הנאשם קוטינה לענישה מופחתת, והטיל עליו עונש מאסר עולם ועונש מאסר נוסף של 20 שנות מאסר במצטבר ופיצויים מקסימליים לנפגעים. זאת, בגין פיגוע דריסה שבו רצח את שלום יוחאי שרקי וניסה לרצוח את הצעירה שהייתה עמו".

היא המשיכה: "סברנו כי החומרה היתרה בפיגוע הטרור הרצחני טמונה לא רק בתוצאות הטרגיות של האירוע, אלא גם באותן דקות שבהן נסע הנאשם בכביש ראשי בירושלים וחיפש קורבנות פוטנציאליים. גזר הדין מבטא את המאבק העיקש של רשויות האכיפה במפגעי הטרור ומסמן כי מי שמנסה ליטול חיים על רקע לאומני ייענש בחומרה המרבית ויישלח לשנים רבות מאחורי סורג ובריח".

עוד באותו נושא

תיעוד: פיגוע הדריסה בירושלים שבו נהרג שלום שרקי

לכתבה המלאה
שלום יוחאי שרקי, שנהרג בדריסה בירושלים, אפריל 2015. באדיבות המשפחה
שלום שרקי/באדיבות המשפחה

מחומרי החקירה שנחשפו בעבר בוואלה! NEWS עלה כי קוטינה ניסה בתחילה לטעון שמדובר היה בתאונת דרכים ולא בפיגוע. "כאשר נדלק האור הירוק התחלתי להאיץ בנזין ברכב, והאצתי את הרכב לכיוון היהודים. אני לא זוכר אם פגעתי בהם, כי הייתי מרוכז שלא להיכנס ברכבים... כנראה שנכנסתי בקיר...". הוא הוסיף בחקירה: "האור הירוק אמר לי לברוח מאוטובוס, כי משפחה שאני מצוי עמה ביריבות רוצה להרוג אותי", אולם בחקירתו הודה שאמר זאת כדי להתחמק מהודאה בביצוע הפיגוע. "ניסיתי לשחק אותה אהבל, זה היה שקר".

כשהסביר לחוקריו את המניעים לדריסה, אמר: "התחלתי לחשוב לנקום ביהודים כי החיים שלי בענתא אומללים מאוד והמחסום הזה עושה תמיד פקקים, ואני מסוג האנשים שלא סובל פקקים בגלל המחלה שלי". קוטינה, תושב השכונה שייח ג'ראח, שעבר בעקבות נישואיו להתגורר בכפר ענתא מצפון לירושלים, סיפר כי החליט לבצע את הפיגוע לאחר שהוא ומשפחתו עוכבו במחסום בכניסה לשכונת שועפאט כשהחזיר את הוריו מביתו. "עברנו דרך מחסום ענתא והיה שם פקק גדול, הייתי לחוץ נפשית. אחרי חצי שעה אחי התעצבן ולקח את הילדה שלו והלך ברגל עד למחסום. אנחנו נשארנו ברכב עד לבידוק. אחרי שהורדתי את הוריי בסביבות 22:30 לא ירדתי מהרכב. הייתי עצבני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חאלד קוטינה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully