וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פיגוע הדריסה בירושלים שבו נהרג שלום שרקי

29.4.2015 / 17:16

מצלמת אבטחה בסמוך לגבעה הצרפתית בירושלים קלטה את פיגוע הדריסה שבו נהרג שלום שרקי ונפצעה חברתו. התיעוד מאשש את המניע הלאומני, שכן הנהג נראה נוסע במהירות בכביש וחותך בחדות לעבר הזוג שצעד על המדרכה

עריכה: ניב פוקס

תיעוד ראשון: מצלמת אבטחה שמוצבת בגבעה הצרפתית בירושלים קלטה את רגע הפיגוע שבו נהרג לפני שבועיים שלום שרקי ונפצעה חברתו שירה קליין. בתיעוד שפורסם היום (רביעי) לראשונה ניתן לראות את כלי הרכב שבו נהג חאלד קוטינה, תושב מזרח ירושלים, נוסע בכביש 1 בבירה לכיוון הגבעה הצרפתית, סוטה בחדות מנתיבו ופוגע בעוצמה תחילה בקליין ואז בשרקי. קליין, שנפצעה קשה, תשתחרר מחר מבית החולים ותועבר להליך שיקום בתל השומר.

שלשום הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד קוטינה בן ה-37 בגין רצח וניסיון רצח. לפי האישום, קוטינה, שהודה כי פעל ממניע לאומני, ביצע את המעשה כדי לנקום על חייהם הקשים של התושבים במחנה הפליטים שועפאט. "התלבטתי אם לעשות את הפיגוע כי ידעתי שזה יכול להרוס את חיי", אמר קוטינה לחוקריו.

עוד בנושא
אישום: דרס יהודים כ"נקמה על החיים הקשים בשועפאט"
אביו של שלום שרקי: "התשובה לרצח בני - 300 יחידות בבית אל"
עצרת לזכרו של שרקי: "נפל במלחמה על הזכות לחיות בארץ"

שלום יוחאי שרקי, שנהרג בדריסה בירושלים, אפריל 2015. באדיבות המשפחה
שלום שרקי/באדיבות המשפחה

מהאישום עולה שביום הפיגוע התארחו הוריו ואחיו של קוטינה בביתו שבענאתא, ליד פסגת זאב. סביב השעה 21:20 הוא יצא מביתו עם הוריו ואחיו במכוניתו כדי להסיע אותם לביתם בעיר. בדרכם התעכבו במחסום ענאתא והגיעו לבית הוריו בשייח ג'ראח לקראת השעה 23:00.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הוריו יצאו מהרכב והלכו לביתם, אז החל הנאשם להרהר בביצוע פיגוע נקמה נגד יהודים. הוא התרחק מבית הוריו, עצר את כלי רכבו בצד הדרך והמשיך בהתלבטות. מכתב האישום עולה כי כעבור מספר דקות הוא החליט לדרוס יהודים למוות.

לפי כתב האישום, קוטינה החל בנסיעה בשדרות בר-לב בירושלים מכיוון דרום לכיוון צפון, כאשר הוא תר בעיניו אחר הולכי רגל שנראים יהודים. בהתקרבו לצומת הרחובות שדרות בר-לב ושדרות אשכול, הבחין בשרקי ובקליין, כשהם צועדים במדרכה הימנית ומתקרבים לתחנת האוטובוס שבהמשך הרחוב.

הרמזור התחלף לאדום וקוטינה עצר את רכבו. כאשר התחלף הרמזור לירוק האיץ הנאשם את רכבו, אשר היה בנתיב השני מימין, צפר צפירה ארוכה בכדי להזהיר את הנהגים האחרים בכביש ולהימנע מתאונה שתסכל את מטרתו, הסיט את רכבו באופן חד ימינה ודרס בעוצמה רבה את שרקי ואת וקליין, שהועפו באוויר מעוצמת ההתנגשות.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully