וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: דרס יהודים כ"נקמה על החיים הקשים בשועפאט"

27.4.2015 / 18:50

לפי כתב האישום, חאלד קוטינה, שדרס למוות את שלום שרקי בגבעה הצרפתית בירושלים לפני שבועיים, החליט לבצע את הפיגוע לאחר שעמד במשך שעות במחסום בכניסה לירושלים. "ידעתי שזה יכול להרוס את חיי"

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד חאלד קוטינה, תושב מזרח ירושלים שדרס למוות לפני כשבועיים את שלום שרקי ופצע באורח קשה את חברתו שירה קלין. קוטינה, בן ה-37, מואשם ברצח ובניסיון לרצח.

לפי כתב האישום, קוטינה, שהודה כי פעל ממניע לאומני, ביצע את המעשה כדי לנקום על חייהם הקשים של התושבים במחנה הפליטים שועפאט. "התלבטתי אם לעשות את הפיגוע כי ידעתי שזה יכול להרוס את חיי", אמר קוטינה לחוקריו.

עוד בנושא:
החשוד בדריסה בגבעה הצרפתית הודה שפעל ממניע לאומני
המפכ"ל על הדריסה בירושלים: "החשד - מדובר בפיגוע לאומני"
"תבואו דחוף": האזינו לשיחה למד"א אחרי הדריסה בירושלים

המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים, חאלד קורטינה, מובא להארכת מעצר בבימש השלום בירושלים. אפריל 2015. אנדרי - ערוץ 9, מערכת וואלה! NEWS
ביצע את הפיגוע לאחר שהחזיר את הוריו לביתם בירושלים. קוטינה מובא למעצר/מערכת וואלה! NEWS, אנדרי - ערוץ 9

קוטינה, במקור תושב שכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, נישא בנובמבר 2014 לאישה פלסטינית, והעתיק את מקום מגוריו לכפר ענאתא. בעת מגוריו בכפר חש קוטינה כי חיי התושבים במקום ובמחנה הפליטים הסמוך שועפאט הם בלתי נסבלים, בין היתר בשל פקקי התנועה הארוכים שבהם עומדים התושבים במחסומים שבכניסה לירושלים.

ביום הפיגוע התארחו הוריו ואחיו של קוטינה בביתו בענאתא. סביב השעה 21:20 הוא יצא מביתו עם הוריו ואחיו במכוניתו כדי להסיע אותם לביתם בעיר. בדרכם התעכבו במחסום ענאתא והגיעו לבית הוריו בשייח ג'ראח לקראת השעה 23:00. הוריו יצאו מהרכב והלכו לביתם, אז החל הנאשם להרהר בביצוע פיגוע נקמה נגד יהודים. הוא התרחק מבית הוריו, עצר את כלי רכבו בצד הדרך והמשיך בהתלבטות. כעבור מספר דקות הוא החליט לדרוס יהודים למוות.

לפי כתב האישום, קוטינה החל בנסיעה בשדרות בר-לב בירושלים מכיוון דרום לכיוון צפון, כאשר הוא תר בעיניו אחר הולכי רגל שנראים יהודים. בהתקרבו לצומת הרחובות שדרות בר-לב ושדרות אשכול, הבחין הנאשם בשרקי ובקליין, כשהם צועדים במדרכה הימנית ומתקרבים לתחנת האוטובוס שבהמשך הרחוב. הרמזור התחלף לאדום וקוטינה עצר את רכבו. כאשר התחלף הרמזור לירוק האיץ הנאשם את רכבו, אשר היה בנתיב השני מימין, צפר צפירה ארוכה בכדי להזהיר את הנהגים האחרים בכביש ולהימנע מתאונה שתסכל את מטרתו, הסיט את רכבו באופן חד ימינה ודרס בעוצמה רבה את שרקי ואת וקליין, שהועפו באוויר מעוצמת ההתנגשות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נושא: תאונת דרכים בגבעת הצרפתית בירושלים רכב התנגש בתחנת אוטובוס 15 אפריל 2015. מדברים תקשורת,
כלי הרכב הפוגע/מדברים תקשורת

שרקי נפצע באורח אנוש וכשש שעות לאחר האירוע מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם. קליין איבדה את הכרתה ואושפזה במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ, כשהיא מורדמת ומונשמת וסובלת משברים רבים בגופה. לפני כיומיים חל שיפור במצבה והיא החלה לנשום בכוחות עצמה.

שלום סולטן, קרוב משפחה של שרקי, שהגיע להקראת כתב האישום, אמר: "הגענו לפה היום כדי למסור מסר למדינת ישראל, ולא למחבל. מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו לא קונים את השקר שאי אפשר להתמודד עם מפגע בודד. לא ייתכן שכל יציאה לרחוב היא סכנת נפשות. כל אחד שיש לו רישיון רכב - יש לו רישיון נשק. המדינה צריכה להפעיל את הריבונות שלה. לא ייתכן ששר הביטחון אומר שלא ניתן למנוע פיגועים. זו לא תחזית מטאורולוגית".

ניצה כהנא, דודתו של שרקי, אמרה כי "אחרי כל פיגוע צריך להפקיע אדמות מהיישוב שממנו יצא הרוצח ולבנות שכונה יהודית שנקרא לה שכונת 'שלום יוחאי'. אני לא צריכה לשלם בדם. זה פשע לאומני זה פשע חברתי, לא אישי. המפגע מוכן למות בשביל המדינה ואנחנו צריכים לפגוע בלאומיות שלו ולחזק את הלאומיות שלנו".

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully