וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בדריסה בגבעה הצרפתית הודה שפעל ממניע לאומני

21.4.2015 / 12:39

חאלד קורטינה, בן 37, טען תחילה כי "חש נרדף" ונאלץ לסטות מנתיבו. בהמשך הוא הודה בפני חוקריו כי אמר זאת כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו. לדבריו, הוא רצה לנקום על "חייו האומללים" ולכן פגע במכוון ביהודים בתחנת אוטובוס

עריכה: יאיר דניאל

(המפכ"ל דנינו: אירוע הדריסה - חד-משמעית פיגוע)

החשוד באירוע הדריסה בגבעה הצרפתית בירושלים בשבוע שעבר, שבו נהרג שלום שרקי בן ה-25 ופצע את חברתו שירה קליין בת ה-20 באורח קשה, הודה כי פעל ממניע לאומני – כך הותר היום (שלישי) בירושלים. תחילה טען החשוד, חאלד קורטינה, בן 37 מהכפר הפלסטיני ענאתא, כי הוא חש "נרדף על ידי אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה". עם זאת, בהמשך חקירתו הוא הודה כי שיקר וכי דרס את השניים במכוון.

לדבריו, הוא מסר את הגרסה הראשונה כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו. כמו כן, הוא ציין בפני חוקריו כי באותו יום תכנן לפגוע ביהודים כנקמה על "חייו האומללים". הוא עוד טען כי כמה שעות לפני הפיגוע הוא הסיע את הוריו וכמה מבני משפחתו מענותא למזרח העיר, והם עוכבו במחסום. מהחקירה עולה כי הוא חש על כך כעס רב, ולאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, הוא ישב במכוניתו והחליט לפגוע ביהודים.

עוד על פיגוע הדריסה:
הדריסה טרם הוגדרה פיגוע, אך הכוחות ב"כביש הדמים" תוגברו
"תבואו דחוף": האזינו לשיחה למד"א אחרי הדריסה בירושלים

המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים, חאלד קורטינה, מובא להארכת מעצר בבימש השלום בירושלים. אפריל 2015. אנדרי - ערוץ 9, מערכת וואלה! NEWS
קורטינה בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אנדרי - ערוץ 9

מחקירת הפיגוע, שהתנהלה בידי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים והשב"כ, עולה כי ביום רביעי שעבר, בשעה 22:30 לערך, נסע קורטינה בכביש 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב. בהגיעו לצומת המטה הארצי לכיוון צפון הוא עצר ברמזור אדום, וכשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני הצעירים שעמדו בתחנת האוטובוס. לאחר מכן הוא נסע לאחור והתנגש ברמזור.

במסגרת החקירה נשלח קורטינה להסתכלות פסיכיאטרית, ועל בסיס חוות הדעת נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו עד ליום שישי הקרוב, וחקירתו נמשכת.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, שיבח את חוקרי היחידה המרכזית על החקירה. "חקירתם המקצועית והנחושה הובילה לפענוח של הפיגוע המצער בתוך זמן קצר", אמר ניצב אדרי לאחר פרסום פרטי החקירה.

שלום יוחאי שרקי שנהרג בדריסה בירושלים, אפריל 2015. באדיבות המצולמים
ההרוג בפיגוע הדריסה, שלום שרקי/באדיבות המצולמים

אתמול הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי הדריסה בוצעה ללא ספק ממניע לאומני. לנוכח אי-הבהירות סביב האירוע, אמר המפכ"ל בטקס הענקת דרגות במטה הארצי בבירה: "אם עד עכשיו אמרנו שזה תלוי בהתפתחות בחקירה, היום אנחנו יודעים להגיד באופן ברור שמדובר בפיגוע. פיגוע נורא, פיגוע קשה, פיגוע שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו", אמר דנינו.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully