וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על הדריסה בירושלים: "החשד - מדובר בפיגוע לאומני"

דנינו אמר כי ההערכה הראשונית היא שהאירוע אמש בגבעה הצרפתית, שבו נהרג שלום שרקי ונפצעה שירה קליין, הוא פיגוע, "בעיקר לאור העובדה שהאירוע התרחש בערב יום השואה". אביו של ההרוג ספד לו בהלוויה: "אחרי אלפיים שנה חזרנו לכאן לא כדי להירצח, אלא להינטע"

צילום: גדעון צנטנר, דוברות כבאות והצלה ירושלים; עריכה: מתן חדד

המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו אמר היום (חמישי) כי ההערכה הרווחת במשטרה, בעקבות חקירת אירוע הדריסה אמש שבו נהרג שלום שרקי ונפצעה ישראלית נוספת, היא שמדובר באירוע טרור. "החשד הראשוני הוא שזה פיגוע, בעיקר לאור העובדה שהאירוע התרחש בערב יום השואה", אמר דנינו בביקור באוניברסיטה העברית. "אני רואה את האירוע בחומרה רבה". נוכח האירוע הנחה דנינו את מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי להגביר את ההיערכות המיוחדת בכל הנוגע לביטחון השוטף בבירה, לרבות היערכות קבועה בקטע כביש מספר 1 בעיר, שבו אירעו מספר פיגועי דריסה בשנה החולפת.

אלפים הגיעו ללוות את שרקי, בן ה-25 מירושלים, בדרכו האחרונה, טרם נקבר בבית העלמין שבגבעת שאול. בין המשתתפים הרבים היו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הרב הראשי לשעבר שלמה עמאר, רבנים ואישים נוספים. אורי שרקי, האב השכול, המשמש ראש המחלקה הישראלית ב"מכון מאיר" ורבה של קהילת "בית יהודה" שבקריית משה בירושלים, ספד לבנו שנדרס בידי ערבי תושב מזרח ירושלים: "שלום שלום, ואין שלום. הרופאים שטיפלו בך אמרו שללא כל ספק אתה הצלת את חיי מי שעמדה לצדך. הייתה לך נשמה עילאית".

"בכל מקום שבו היו מתחים, היית שלום. היית כעמוד מוצק ורענן כאחד. היית כדוד המלך, אדמוני יפה עיניים - בעל עוצמה עם רגישות", המשיך האב והתייחס לעיתוי הנורא שבו נהרג בנו: "ברקע התודעה שלך עמדה השואה האיומה. אני יודע עד כמה יום השואה היה משמעותי עבורך. לא בכדי יום השואה הוא היום שאתה נפרד מאיתנו. אחרי אלפיים שנה חזרנו לכאן לא כדי להירצח או להיקבר, אלא להינטע. קיווינו שאתה דור הנטיעה". הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, אמר: "גם עכשיו, לאחר שנים שאנו נמצאים בארץ ישראל, הגוים אינם מוכנים להשלים (עם קיומנו, י"א), מתנכלים לנו ועיניהם צרה".

עוד ידיעות בוואלה חדשות
נחיתת חירום, סיגריה במטוס והליכה בחום: הסיוט של נוסעי ארקיע
גילליי, דנמרק: מסע אל היהודייה האחרונה שנשארה
נתניהו הציע לבנט פיצוי תמורת ויתור על תיק הדתות

הלוויתו של שלום יוחאי שרקי שנהרג בפיגוע הדריסה, בגבעת שאול, ירושלים. אפריל 2015. נועם מושקוביץ
טקס האשכבה של שרקי/נועם מושקוביץ

האח, יאיר שרקי, כתב חדשות 2 לענייני דתות, נפרד מאחיו. "שלום שלנו, כל מה שנגיד עכשיו יהיה קלישאה, אבל מטורף כמה כל הקלישאות האלה נכונות. גידלנו בבית הרוג מלכות ולא ידענו. לפחות הספקתי ללחוש לך בבית החולים לפני שהלכת", אמר בצער עמוק. "המחבל הזה הרג אותו כי הוא יהודי. הזוי שזה קורה ביום השואה", אמרו היום קרובות משפחתו של שרקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"ברחת מכל הרע שבעולם"

מיכאל, אח נוסף, ספד בהלוויה: "שלום אחינו, אהובנו, אחי האהוב, איך יתכן שמחר, בשישי בצהריים, לא תיכנס בדלת? איך החיוך הרחב שלך והשמחה שאתה מקרין לכולם נדמו לפתע? היית עושה את המקסימום רק כדי לעזור. היית אהוב בעיקר כי אהבת. ברחת מכל הרע שבעולם, ותמיד בחרת להתעסק בטוב".

המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים, חאלד קורטינה, מובא להארכת מעצר בבימש השלום בירושלים. אפריל 2015. אנדרי - ערוץ 9, מערכת וואלה! NEWS
החשוד בדריסה מובא למעצר/מערכת וואלה! NEWS, אנדרי - ערוץ 9

מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים את מעצרו של חאלד קורטינה, בן 37 ממזרח ירושלים, החשוד בדריסה. עורך דינו של קורטינה הכחיש בשמו את החשדות המיוחסים לו והסביר כי הסיבה לתאונה מקורה בתנאי הדרך והגשם שירד.

האירוע התרחש אתמול סמוך לשעה 23:00 בלילה, אחרי שהרכב ובו קורטינה הגיע בנסיעה מכיוון המטה הארצי לכיוון צומת הגבעה הצרפתית, סטה ממסלולו ופגע בשרקי ובשירה קליין בת ה-20, שנפצעה קשה. השניים עמדו באותה עת בתחנה האוטובוס שבצומת. הנהג עצמו נפצע קל. מותו של שרקי נקבע הבוקר.

נעמי כהנה ואסתר סולטן בנות הדודות של יוחאי שרקי שנהרג באירוע הדריסה בירושלים. נועם מושקוביץ
"לא יתכן שיש מחבלים של רגע שפתאום מתחשק להם להרוג". כהנה וסולטן/נועם מושקוביץ

"שלום ישב בתחנת אוטובוס והמחבל הרג אותו כי הוא יהודי. ממשלת ישראל צריכה לחשוב על הביטחון שלנו, ושלא נמות פה רק בגלל שאנו יהודים", אמרו היום בנות דודותיו של שרקי, נעמי כהנה ואסתר סולטן. "כל הדברים על 'לעולם לא עוד' אינם יכולים להישאר רק ברמה של נאומים. לא יתכן שהמצב הזה נמשך, שהרשימה של ההרוגים רק מתארכת ושיש מחבלים של רגע שפתאום מתחשק להם להרוג". השתיים הלינו על כל שבירושלים אין תחושת ביטחון ושפיגוע רודף פיגוע. "אם הייתה הרתעה, אם האיש הזה היה יודע שאם הוא עושה דבר כזה הבית שלו נהרס, והכל נגמר – אולי הוא היה חושב אחרת".

"מתרגלים לכך ששוב דרסו עוד יהודי"

על אישיותו המיוחדת של שרקי, שהיה בין היתר מדריך בישיבה אמרו: "גדלנו איתו מגיל אפס, והוא כמו אח שלנו. בכל מקום הוא היה מפיץ אור. האובדן של שלום הוא נוראי - בטח למשפחה שלנו ולכל המעגלים שהוא קשור אליהם, אם זה התלמידים שהוא הדריך בישיבה או במסע הישראלי. עם ישראל היה מאוד חשוב לו וגם תורת ישראל. הוא היה בחור מאוד מצחיק. היה אדם שחיי בהנאה שלמה".

לדבריהן, שרקי תכנן ללמוד חקלאות בפקולטה ברחובות אולם לא הספיק לממש את חלומו. "הוא ידע להספיק לחיות את החלומות שלו בחיים הקצרים שהיו לו. הוא היה שטותניק, אך אדם גם שעשה את הדברים הגדולים בחדוות חיים. שלום היה אידיאליסט, והוא לא היה נותן שנתעסק בכאב ובגעגוע שלנו אליו".

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, ידיד של משפחת שרקי הוסיף: "שלום ומשפחתו מתלווים אליי לפעילות ציבורית קרוב ל-20 שנה. אני בטוח שמה ששלום היה רוצה שנדבר זה על מהותם של דברים ולא על כאב אישי שהוא גדול מאוד. העובדה היא שדמם של יהודים הוא שוב זול ושוב הפקר. אנחנו מתרגלים לכך ששוב דרסו עוד יהודי. הדבר הזה לובש גם צורה ממוסדת משום שכל מערכות הביטחון עושות כל מאמץ לטייח כל רצח לאומני כתאונה או התאבדות". לדבריו, "אין ישראלי שלא יודע מה המשמעות של ערבי צעיר תושב מזרח ירושלים שנכנס במהירות חזיתית בתחנת אוטובוס".

סנגורו של קורטינה, עו"ד נאסר מסיס, אמר בתגובה: "בית המשפט דחה את בקשת המדינה להארכת מעצר בפרק זמן של שמונה ימים ומעצר מרשי הוארך עד יום שני. מרשי מכחיש כל מעורבות בלתי חוקית מלבד הטענה שמדובר בתאונת דרכים רגילה, סבירה בנסיבות היום: גשם עז ירד ומרשי סבור שבסופו של דבר בית המשפט ישחרר אותו". קורטינה נשוי ללא ילדים, מתגורר בענאתא החדשה ואין לו מעצרים קודמים.

שלום יוחאי שרקי, שנהרג בדריסה בירושלים, אפריל 2015. באדיבות המשפחה
שלום שרקי/באדיבות המשפחה

מצבה של שירה קליין, תושבת ההתנחלות יקיר, בת 20, אשר נפצעה באירוע הדריסה ממשיך להיות קשה אך יציב, והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם כשהיא מונשמת ומורדמת. אמה של שירה, עדה, מסרה כי המשפחה משתתפת בצערה של משפחת שרקי ומבקשת להתפלל להחלמתה המלאה של בתה.

אחרי אירוע הדריסה נלקח קורטינה לחקירה ממושכת, ובקרב המשטרה ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) מתחזק החשד כי מדובר בפעילות חבלנית. החקירה בנושא נמשכת.

נושא: תאונת דרכים בגבעת הצרפתית בירושלים רכב התנגש בתחנת אוטובוס 15 אפריל 2015. מדברים תקשורת,
התחנה שבה המתינו השניים, אמש/מדברים תקשורת
נושא: תאונת דרכים בגבעת הצרפתית בירושלים רכב התנגש בתחנת אוטובוס 15 אפריל 2015. מדברים תקשורת,
כלי הרכב הפוגע, אמש/מדברים תקשורת

דוד דלפן ואהרון אדלר, שני הפרמדיקים שהגיעו לזירת האירוע אמש וטיפלו בשרקי ובקליין סיפרו על הטיפול והפינוי. "כשהגענו ראינו רכב מעוך שנבלם ברמזור, ובסמוך לתחנת אוטובוס היו מוטלים שני פצועים קשה, גבר כבן 30 מחוסר הכרה שסבל מפגיעת ראש קשה וצעירה כבת 20 שסבלה גם היא מפגיעת ראש קשה והיתה בהכרה מעורפלת", שחזרו. "הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במהירות תוך טיפול רפואי לבית החולים, כשהם מורדמים ומונשמים. נהג הרכב נלכד בכיסא הנהג, טופל על ידנו בשטח ובהמשך פונה באמבולנס לבית החולים".

משפחת ההרוג: "בן אדם חיובי ואהוב מאוד, תמיד חייך"

עם היוודע דבר מותו פרסמה המשפחה הודעה. "ברוך דיין האמת. נכדנו, בנינו ואחינו, אהוב ואוהב, שלום יוחאי שרקי הי"ד, שנרצח בידי בן עוולה, השיב נשמתו בטהרה לבוראו בירושלים עיר הקודש. הלוויתו תיערך היום", לשון ההודעה.

אלישע כהן, בן דודו של שלום, סיפר על קרוב משפחתו: "הוא כל הזמן היה מחייך. אין לתאר את הבן אדם הזה, הוא היה מאוד מאוד חיובי. זה בן אדם שבכל מקום שתפגוש אותו היה לו חיוך של מיליון דולר. זה לא נתפס. הוא היה פעיל מאוד בתנועות נוער, הרבה אנשים מאוד אהבו אותו".

כהן הוסיף וסיפר על משפחתו של ההרוג. "הוא גדל על ערכים שאפשר היה רק לקנא בהם. כבני דודים שלו, תמיד ידענו שאם נתקעים באמצע הלילה בירושלים, אפשר להתקשר למשפחת שרקי ולהגיע אליהם. משפחה שמקבלת אורחים, מארחת עשרות בכל חג, הציבור הוא חלק בלתי נפרד ממנה", אמר.

(עדכון ראשון 8:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully