וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לבנט פיצוי תמורת ויתור על תיק הדתות

16.4.2015 / 15:23

גורמים בליכוד הגישו הצעה נגדית לבית היהודי, בניסיון לפתור את סלע המחלוקת במגעים ביניהן. בבית היהודי דחו את הדברים וטענו כי דרישתם לתיק החוץ ולמשרד הדתות נותרה בעינה: "לצערנו, אנחנו מקבלים הצעות מהליכוד דרך התקשורת"

אחרי נתק של 5 שנים: נתניהו ובנט ייפגשו. מור שאולי
לא נפגשו גם השבוע. נתניהו ובנט/מור שאולי

קשיים במשא ומתן בין הליכוד ובין הבית היהודי: בשל המחלוקת בין ש"ס והבית היהודי סביב תיק הדתות, נודע לוואלה חדשות כי גורמים בליכוד פנו למפלגתו של נפתלי בנט בשאלה: "איזה 'פיצוי' תדרשו תמורת ויתור על התיק?".

אם יינתן התיק לש"ס, יוכלו בליכוד לסכם עם יו"ר המפלגה אריה דרעי לוותר על מנהל התכנון במשרד הפנים לטובת מפלגת כולנו. הסכמתם של השניים, בצירוף העובדה שהפערים עם יהדות התורה הצטמצמו לאחרונה, יקרבו מאוד את נתניהו להשלמת מלאכת הרכבת הממשלה.

עוד בנושא:
כחלון ודרעי נפגשו עם נתניהו והבהירו: "לא נתפשר על מנהל התכנון"
עם החרדים כבר סוגרים פרטים, את בנט ואת כחלון השאירו בצד
קואליציה מהירה? המו"מ הקואליציוני מתקדם בעצלתיים

יו"ר כולנו משה כחלון עם חברי הסיעה  רועי פולקמן ומירב בן ארי בבית הנשיא, מרץ 2015. טלי מאייר
יקבל את מנהל התכנון? משה כחלון/טלי מאייר
גורם בבית היהודי: "המפלגה סירבה לוותר על תיק החוץ, ובליכוד יודעים זאת"

בבית היהודי מסרו בתגובה להצעת הליכוד כי יסכימו לקבל הצעה נגדית, אולם הדרישה שלהם לקבל את תיקי החוץ והדתות נותרה בעינה. במקביל, דווח ב"גלובס" כי בליכוד הציעו לבנט לכהן כשר הכלכלה והשר לעניינים אסטרטגיים, ולהעניק את תיק החקלאות לאורי אריאל ותיק נוסף לאיילת שקד. בסביבת בנט הופתעו מאוד ללמוד על ההצעה מהתקשורת, ופרסמו תגובה חריפה שבה טענו כי המשא ומתן בין בנט לנתניהו מתנהל באתרי האינטרנט במקום בשיחות בארבע עיניים.

"לצערנו, אנחנו מקבלים הצעות מהליכוד דרך התקשורת, אז נאלץ גם לדחות אותן דרך התקשורת. למען הבהרת הדברים, לאחר פרסום בקשת הבית היהודי למשרדי החוץ והדתות, הליכוד הודיע שיסרב ויציע הצעה נגדית - שטרם הגיעה. נעקוב בעניין באתרי האינטרנט אחרי התקדמות המשא ומתן", נכתב בהודעת המפלגה. גורם במפלגה אמר לוואלה חדשות כי המפלגה "סירבה לוותר על תיק החוץ, ובליכוד יודעים זאת היטב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הצעה בליכוד: הכלכלה, החקלאות ותיק נוסף - לבנט

ואולם בליכוד סירבו להתרגש מדברי הבית היהודי. גורם בכיר במפלגה מסר כי "מתקיימות שיחות עם בנט כדי לנסות לסגור חבילת תיקים, שעוד לא ברור מה היא תכלול. עלו כמה רעיונות לגבי התיקים שהמפלגה תקבל, ואחד מהם הוא לתת לה את תיקי הכלכלה והחקלאות לצד תיק נוסף". לדברי הגורם, התיק השלישי מותנה בהגדלת מספר השרים.

סימן נוסף למערכת היחסים העכורה בין בנט לנתניהו היא העובדה שגם השבוע לא מצא ראש הממשלה זמן לפגוש את יו"ר הבית היהודי. זאת, בשעה שערך פגישות בארבע עיניים עם כחלון ודרעי, ונקבעה פגישה נוספת למחר עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. במקביל, גם בליכוד וגם בכולנו דיווחו על התקדמות בשיחות, ובשתי המפלגות מצפים שהצדדים יגיעו להבנות בימים בקרובים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully