וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואליציה מהירה? המו"מ הקואליציוני מתקדם בעצלתיים

29.3.2015 / 12:25

נציגי ישראל ביתנו לא נקראו לשיחות, בעוד הליכוד בודק את חוקיות דרישתו של ליברמן לחוק עונש מוות למחבלים. אנשי כחלון, שהחרימו בשבוע שעבר את השיחות, ייפגשו עם נציגי נתניהו, וצוותי המשא ומתן של הליכוד והבית היהודי קבעו להיפגש ביום שלישי הקרוב

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בפתיחת המשא ומתן הקואליציוני, בחמישי)

נציגי הליכוד ימשיכו היום (ראשון) בסבב המשא ומתן הקואליציוני בדרך להרכבת הממשלה, והם צפויים להיפגש עם נציגי יהדות התורה, ש"ס, וגם עם נציגי מפלגת כולנו של משה כחלון, שהחרימו את הדיון ביום חמישי האחרון על רקע ההבטחה העקרונית שנתן ראש הממשלה בנימין נתניהו ליהדות התורה כי תקבל את ועדת הכספים. כחלון הסביר בעמוד הפייסבוק שלו כי עבור שר אוצר, ועדת הכספים היא "כלי עבודה", וכי לא יוכל להצליח בתפקידו מבלי שסיעתו תחזיק בשני התפקידים. צוותי המשא ומתן של הליכוד והבית היהודי קבעו להיפגש ביום שלישי הקרוב.

לא ברור מהו מרחב הגמישות של הליכוד בנוגע לוועדה, והיא מסתמנת כאחת מנקודות מחלוקת המשמעותיות במשא ומתן כרגע. עד כה המשא ומתן מתקדם בקצב איטי למדי, אך נציגים במפלגות החרדיות הביעו תקווה כי ניתן יהיה לסיים את המגעים עם ש"ס ויהדות התורה עד חג הפסח, כדי להימנע ממצב שבו השיחות יתארכו בשבוע נוסף בגלל הפסקת החג וחול המועד.

עוד על הרכבת הקואליציה:
בדיקה: כמה זמן לוקח להרכיב ממשלה בישראל?
רגב: "בגלל הסחטנות - שלא יתפלאו אם נלך לממשלת אחדות"
הדרישות של בנט: תיקי הביטחון, החינוך והדתות
כחלון: "מחלקים את כלי העבודה החברתיים בחוסר היגיון"

יו"ר הבית היהודי נתון הצהרה לתקשורת, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
במפלגתו חוששים שנתניהו ינסה להציג את התמשכות המו"מ כסחטנות. בנט/טלי מאייר

מי שלא זומנו היום לשיחות הם נציגי ישראל ביתנו והבית היהודי. בעוד נציגי הליכוד בודקים את חוקיותה של דרישת ישראל ביתנו לחוקק חוק עונש מוות למחבלים, עם נציגי הבית היהודי אין כל התקדמות. ביום חמישי נפגש ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ולדברי גורם שעודכן בפרטי הפגישה, לא הוצע שם שום דבר קונקרטי. בבית היהודי הביעו חשש כי בהמשך הדרך ינסה נתניהו להציג את התמשכות המשא ומתן עמם כניסיון סחטנות ולהצדיק כך מהלך להכנסת המחנה הציוני לקואליציה.

בינתיים, ותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ, סיכם היום עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי כבר ביום שלישי הקרוב ייבחר יושב הראש הקבוע של הכנסת. על פי הערכות בליכוד, לאדלשטיין יש את הרוב הדרוש בתוך הסיעה על מנת להבטיח שימשיך בכהונתו, והוא צפוי להיבחר גם במליאת הכנסת ללא בעיה מיוחדת. פרץ היה אמור לשמש יו"ר הכנסת הזמני עד לבחירת יו"ר קבוע, אולם מרגע שהובהר כי לאדלשטיין צפוי רוב עוד בטרם הושלם המשא ומתן הקואליציוני, החליט פרץ לוותר ולאפשר לאדלשטיין להמשיך בכהונתו ברצף.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully