וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אתן לאלון חסן להשתלט על המקום": מאבק עובדי נמל אשדוד עולה שלב

לאחר שיו"ר ועד העובדים המודח תקף את ההסתדרות החדשה בוואלה! NEWS, נחלקו עובדי הנמל לשני מחנות והיום הכריזה ההסתדרות הלאומית כי היא זו שתייצג מעתה את העובדים. ניסנקורן מוחה בתוקף ובדרך לבית המשפט: "לא מחזיר את ההסתדרות לימי השחיתות"

צילום: ראובן קסטרו, שי מכלוף, עריכה: שמרית גולדשטיין ושניר דבוש

("לא אשלח את בתי לעבוד בנמל", אלון חסן בריאיון לוואלה! NEWS בשבוע שעבר)

אחרי שבוע וחצי של מאבקים בין עובדי נמל אשדוד, ההסתדרות הלאומית הכריזה היום (ראשון) כי היא הארגון המייצג של עובדי החברה. בימים האחרונים התפצלו עובדי הנמל לשתי קבוצות, כאשר חלק אחד נאמן להסתדרות החדשה והשני ביקש לעבור להסתדרות הלאומית. העובדים בקבוצה שדרשה לעבור תקפו קשות את התנהלות ההסתדרות החדשה, ואת יו"ר איגוד עובדי התחבורה, שניסה לאחד את השורות בשבוע האחרון. זאת, ברקע איומים מצד ההסתדרות הלאומית וההסתדרות החדשה על עובדים, הצהרות לתקשורת בדבר שליטה, הגעה לרוב חוסם של חתימות והצהרות שונות של ועדי עובדים מכל הארץ בדבר תמיכתם בהסתדרות החדשה.

ההודעה מגיעה לאחר שיו"ר הוועד המודח, אלון חסן, תקף בחריפות בריאיון לוואלה! NEWS את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וטען כי ההסתדרות לא מגבה את ועדי העובדים בנמל, בזמן שההנהלה פוגעת קשות בזכויותיהם. לאחר הריאיון, תשעה חברי ועד נמל אשדוד ערקו מההסתדרות החדשה להסתדרות הלאומית, וקראו לגייס יותר מ-500 חתימות של עובדי נמל למען העברת היציגות מארגון העובדים של ההסתדרות החדשה להסתדרות הלאומית.

עוד בוואלה! NEWS:
אמה של הנרצחת: "הוא נעל את הבית וטבח בהם, ראיתי את זה בעיניים שלי"
אירופה נגד טראמפ: "מאבק בטרור לא מצדיק חשד באוכלוסייה שלמה"
נתניהו: "עמדתנו הרשמית – שגרירות ארה"ב צריכה לעבור לי-ם"

אבי ניסנקורן קיים מפגן תמיכה לבחירתו לראשות ההסתדרות. מערכת וואלה! NEWS
מתכונן להכרעה על קיום בחירות בהסתדרות. ניסנקורן/מערכת וואלה! NEWS

המהלך הביא ללחץ רב בהסתדרות, מאחר שניסנקורן נמצא בישורת האחרונה לפני הכרעה לגבי קיום הבחירות לראשות ההסתדרות. לפיכך, שורה של ועדים חזקים במשק - הדואר, רכבת ישראל וחברת חשמל – הוציאו הודעת תמיכה בניסנקורן כיו"ר ההסתדרות, ובהסתדרות החדשה כארגון היציג והגדול של העובדים בישראל.

בתגובה להודעת ההסתדרות הלאומית על הכרזת היציגות, הודיעו בהסתדרות החדשה על פנייה לבית הדין לעבודה, שם יטענו ל"מניעות" בפני השופט, ולפיה אסור לארגון עובדים אחר להתערב בנעשה של ארגון עובדים קיים בזמן שהוא מקיים משא ומתן. מטרתם היא לקבל מבית הדין לעבודה צו מניעה להכרזת היציגות של ההסתדרות הלאומית ולמניעת הספירה של חתימות העובדים לעבור לייצוג על ידי הלאומית.

אלון חסן לשעבר יו"ר וועד העובדים בנמל אשדוד על רקע הנמל, ינואר 2017. ראובן קסטרו
בהסתדרות טוענים שניסה להשתלט על הנמל. חסן/ראובן קסטרו

"אני בטוח שנקבל מבית הדין 'מניעות' להודעה שלהם. לפי הבנתנו, יש לנו רוב מוחלט בנמל של עובדים והידיעה שהוצאנו אתמול על רוב חוסם לא השתנתה", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "אני לא נסוג מהדרך שלי, לא אתן לאלון חסן להשתלט על הנמל. אני לא לוקח את ההסתדרות שנים אחורה לימי שחיתות. חסן הודח על ידי, ומקורביו מנסים להשתלט על הנמל". על הביקורת שספג בשבוע האחרון מצד עובדי הנמל ולפיה הוא מפקיר חלק מהעובדים, אמר: "אי אפשר לקחת את המציאות ולהפוך אותה. מי העלה את שכר המינימום? מי דואג לעובדים עם מוגבלות בנמל? מי נתן תוספת שכר לעובדי ב'? דור ב' בנמל קיבלו לאחרונה העלאה של 12% בשכר לעומת 5% לעובדי דור א', ובנמל חיפה 14%".

אחד מחברי הוועד בנמל אשדוד אמר בשיחה עם וואלה! NEWS, כי לא ייתכן שבהסתדרות הלאומית הכריזו על יציגות מבלי להכיר את החוק. לדבריו, בהסתדרות החדשה עדיין מאיימים על העובדים כדי לקבל רוב חוסם. "לוקחים מישהו חדש שנמצא בנמל פחות משנה, מכניסים אותו לחדר עם חברי ועד ויו"ר ועד, ואומרים לו לחתום. מה נראה לך שבן אדם יעשה? הוא בלי קביעות", טען. "אם השגנו רוב אז כנראה שכן, עברנו את ה-51%, הכרזנו יציגות. זה אומר שרוב העובדים נמצאים בהסתדרות הלאומית".

הספינה הטורקית "ליידי ליילה" בנמל אשדוד, 3 ביולי 2016. שי מכלוף
בוועד העובדים טענו לאיומים מצד ההסתדרות. ספינה עוגנת בנמל אשדוד/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully