וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מאבק בטרור לא מצדיק לחשוד במוסלמים; טראמפ: יש שם כאוס

קנצלרית גרמניה מרקל ביקרה את מדיניות ההגירה של נשיא ארה"ב, ברקע הכאוס העולמי. היא הצטרפה לנשיא צרפת שהזהיר כי טראמפ מעודד קיצוניות. טראמפ השיב: "צריך סינון קפדני וגבולות חזקים"

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצטרפה היום (ראשון) לשורת מנהיגים אחרים באירופה וביקרה את מדיניות ההגירה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהובילה בימיה הראשונים לכאוס ולזעם. מרקל, ששוחה אתמול עם טראמפ לראשונה מאז נכנס לבית הלבן, הבהירה כי על אף שהמאבק בטרור מובן, הוא אינו מצדיק "לשים קבוצת אנשים מסוימת תחת חשד קבוע". הוא מצדו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ראו מה קורה בכל אירופה ולמעשה בכל העולם - תוהו ובוהו נורא. צריכים פיקוח קפדני וגבולות חזרים".

הלילה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי התנערה מגישתו של הממשל החדש בוושינגטון, אחרי שהועברה עליה ביקורת קשה מבית על כך שנותרה דוממת בנושא אחרי פגישתה עם טראמפ ביום שישי. אתמול הזהיר נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי נשיא ארצות הברית מעודד רגשות פופוליסטיים ואף קיצוניים, במהלך מפגשו עם מנהיגים אירופים אחרים בליסבון.
הולנד, שיסיים את תפקידו בעוד כארבעה חודשים, היה בין המנהיגים הזרים ששוחחו עם טראמפ בסוף השבוע.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת צרפת פרנסואה הולנד בבניין הפרלמנט הגרמני, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
מזהירים את טראמפ. הולנד ומרקל/רויטרס

במסגרת הצווים שעליהם חתם טראמפ ביום שישי, לא תתאפשר למשך 90 יום לפחות כניסה לאזרחי איראן, עיראק, סוריה, לוב, סודאן, תימן וסומליה. תכנית קליטת הפליטים תושעה למשך 120 יום ותיאסר כניסת פליטים מסוריה עד שייערכו "שינויים משמעותיים". כמו כן, תינתן עדיפות לקליטת פליטים למי שנרדף בארצו על רקע דתי, בתנאי שהוא חלק ממיעוט דתי - ומכסת הפליטים ב- 2017 תוגבל ל-50 אלף איש.

הלילה פסק בית משפט פדרלי בניו יורק כי מחזיקי אשרות כניסה מאותן המדינות ופליטים עם בקשות מקלט מאושרות לא יגורשו מארצות הברית. זאת לאחר עתירה של ארגון זכויות האזרח האמריקני נגד מעצרם של שני עיראקים בנמל התעופה על שם ג'ון קנדי בניו יורק, ששוחררו כעבור כמה שעות. לפי ההערכות, הפסיקה נוגעת לכ-200 אנשים בעלי רקע דומה. במשרד לביטחון הפנים הודיעו כי יצייתו להחלטה, אולם ימשיכו לאכוף את מדיניות הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מחאה נגד טראמפ בשדה התעופה JFK ניו יורק ארה"ב. GettyImages
מפגינים בנמל התעופה קנדי בניו יורק, הלילה/GettyImages

דובר של מרקל מסר למגזין דר שפיגל כי מרקל "משוכנעת שעל אף שמאבק נחוש נגד הטרור הוא הכרחי, הוא לא מצדיק לשים אנשים מרקע או מאמונה מסוימים תחת חשד קבוע". הוא הוסיף כי הקנצלרית הביעה את חששותיה בפניו של נשיא ארצות הברית במהלך השיחה ביניהם. לדבריו, היא הבהירה בפניו כי אמנת ז'נבה מחייבת את הקהילה הבינלאומית לקלוט פליטים שנמלטו מאזורי מלחמה. הדובר של מרקל ציין כי הממשלה בברלין תבחן את ההשלכות של ההגבלות של טראמפ על גרמנים בעלי אזרחות כפולה של אחת משבע המדינות שהוכנו לרשימה של הממשל.

עם שובה הלילה ללונדון, ראש ממשלת בריטניה אמרה כי היא לא מסכימה עם הגישה של טראמפ אחרי שתיקתה הממושכת בנושא בסוף השבוע. "מדיניות ההגירה בארצות הברית היא עניין של ממשלת ארצות הברית, כמו שמדיניות ההגירה של המדינה הזו צריכה להיקבע על ידי הממשלה שלנו", מסר דובר מטעמה של מיי. "אך אנחנו לא מסכימים עם הגישה הזו ולא ננקוט אותה. אנחנו לומדים את ההחלטות האלו ואת השלכותיהן המשפטיות, ובמיוחד כיצד הן ישפיעו על אזרחי בריטניה".

לא רק באירופה זעמו על המדיניות החדשה של טראמפ. ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה השכנה, אמר כי ארצו תקבל בברכה פליטים ופרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה לצד פליט סורי שהתקבל בקנדה. במדינות מוסלמיות, גם אלו שלא נכללו ברשימה של טראמפ, הגיבו בזעם ואיימו לנקוט צעדי תגובה.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף חזר על האזהרות שהתכנית של טראמפ תחזק את הקיצונים, אחרי שאתמול טהראן הודיעה על כך שאמריקנים לא יוכלו להיכנס לשטחה. בעיראק הפרלמנט שוקל מהלך דומה, ומוקדתא א-סדר, איש הדת השיעי החשוב ואחד מבכירי הפוליטיקאים במדינה, קורא לאמריקנים לעזוב את עיראק.

(עדכון ראשון: 13:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully