וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "עמדתנו הרשמית – שגרירות ארה"ב צריכה לעבור לירושלים"

29.1.2017 / 12:45

ראש הממשלה התייחס לראשונה לנושא הנפיץ מאז הושבע טראמפ, ואמר כי הוא מאמין שכל השגרירויות יעברו בעתיד לבירה. בשבוע שעבר אמר הנשיא הנכנס, שהבטיח להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, כי הוא אינו רוצה לעסוק בנושא: "זה מוקדם מדי"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הבוקר (ראשון) כי עמדה הרשמית של ישראל היא כי שגרירות ארצות הברית בישראל צריכה לעבור לירושלים. "אני רוצה לציין שוב שברית היסוד שלנו היא עם ארצות הברית. אין תחליף לברית הזאת, היחסים שלנו הם הדוקים ומתהדקים, ובהזדמנות הזאת אני רוצה להבהיר בצורה חד-משמעית שעמדתנו הייתה מאז ומעולם, וגם עכשיו ובכל רגע, ששגרירות ארצות הברית צריכה להיות כאן, בירושלים", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

נתניהו אמר כי המעבר לירושלים יוביל לאפקט דומינו מבורך. "ירושלים היא בירת ישראל, וראוי שלא רק השגרירות האמריקנית תהיה כאן, אלא שכל השגרירויות תעבורנה לכאן. אני מאמין שבמהלך הזמן רובן אכן תגענה הנה לירושלים".

לקריאה נוספת:
בירושלים כמו בוושינגטון, הקוסמים הגדולים מנסים להעלים את הפלסטינים
אבו מאזן לפוטין: "עזור לנו למנוע את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים"
ארה"ב מבהירה: "טרם התקבלה החלטה בנוגע להעברת השגרירות לי-ם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה 29 בינואר 2017. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"כל השגרירויות צריכות לעבור לירושלים". נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/פול צלמים, אוהד צויגנברג

זוהי התבטאות ראשונה של נתניהו בסוגיה הנפיצה מאז השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית. דבריו מגיעים לאחר שבשבוע שעבר, כשנדרש טראמפ לסוגיה, הוא נמנע מלשוב על הבטחת הבחירות שלו כי יעביר את מבנה השגרירות מתל אביב לירושלים.

"אני לא רוצה לדבר על זה כרגע, זה מוקדם מדי", אמר הנשיא הטרי, כשנשאל על הנושא בריאיון לרשת "פוקס ניוז". גם כשנשאל טראמפ אם יקפיא את העברת 221 מיליון הדולרים לרשות הפלסטינית, שעליה הורה ממשל אובמה שעות לפני יציאתו, הוא לא סיפק תשובה חד-משמעית. "נראה מה יקרה", השיב.

בשבוע שעבר התייחס לסוגיה גם דובר הבית הלבן, שון ספייסר, שנמנע אף הוא מלהצהיר במפורש על כוונת ארצות בנושא הנפיץ. "אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של תהליך קבלת החלטות. יש סיבה שיש תהליך קבלת ההחלטות. אם היתה החלטה לא היינו עוברים תהליך", אמר בתדרוך לכתבים ביום שני.

עוד באותו נושא

בכיר ברשות לוואלה! NEWS: "העברת השגרירות לירושלים תוביל למלחמה"

לכתבה המלאה
שגרירות ארצות הברית. AP
"היחסים עם ישראל מתהדקים". שגרירות ארה"ב בתל אביב/AP

יום לפני כן שוחחו בטלפון נתניהו וטראמפ. בשיחה, שאותה הגדיר טראמפ כ"נחמדה מאוד", קבעו השניים כי נתניהו יגיע לביקור מדיני בוושינגטון בחודש הבא, והמועד המדויק ייקבע בימים הקרובים. בהודעה שפרסם הבית הלבן בנוגע לשיחה בין השניים נכתב כי טראמפ "הדגיש שהשלום בין ישראל לפלסטינים יכול להיות מושג רק באמצעות מו"מ ישיר בין הצדדים, וכי ארצות הברית תעבוד עם יישראל כדי להתקדם לעבר מטרה זו".

עוד נמסר כי השניים דנו בדרכים לקידום ולחיזוק "היחסים המיוחדים" בין שתי המדינות, כמו גם ביציבות ובביטחון במזרח התיכון. בנוסף נכתב בהודעה כי "הנשיא הדגיש את המחויבות חסרת התקדים שלו לביטחון ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully