וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לפוטין: "עזור לנו למנוע את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים"

בכיר הרשות סאיב עריקאת אמר כי העביר מכתב לנשיא הרוסי, ובו ביקש שיעשה כל שביכולתו כדי שטראמפ לא יוציא לפועל את המהלך. המופתי של ירושלים איים: "אם השגרירות תעבור לא נשב בשקט"

צילום: לע"מ וערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(השרה שקד לטראמפ: "ממש את הבטחתך והעבר שגרירות ארה"ב מת"א לירושלים", נובמבר 2016)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקש מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסייע במניעת העברת שגרירותה ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים – כך אמר אתמול (שישי) בכיר הרשות סאיב עריקאת לסוכנות הידעות הצרפתית. לדברי עריקאת, הוא העביר את המסר מיו"ר הרשות לפוטין במהלך ביקורו במוסקבה, דרך שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

"במכתב מבקש אבו מאזן מפוטין לעשות ככל שביכולתו בכל הנוגע למידע שיש בידינו על כך שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ יעביר את השגרירות לירושלים – דבר שעבורנו הוא קו אדום וסכנה", אמר עריקאת.

בכיר נוסף ברשות, מוחמד אשתייה, אמר כי גורמים דיפלומטיים עדכנו את ההנהגה הפלסטינית כי טראמפ עשוי להודיע על המהלך בנאום ההשבעה שלו שייערך ביום שישי הבא. עוד הוא הוסיף כי העברת השגרירות תהווה "סוף לפתרון שתי המדינות".

עוד בוואלה! NEWS:
רב החתונות המבוקש ש"לא פגע בזבוב" - נאשם באונס מתמשך של נערה
הרוגים ומאות אלפים ללא חשמל: סופה עוצמתית פקדה את אירופה
ארה"ב: בן 12 איים באקדח על בת כיתתו – בדרישה לחטיף ממקדונלדס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בית לחם, 26 ביוני 2012. רויטרס
אבו מאזן ופוטין, 2012/רויטרס

בתוך כך, המופתי של ירושלים, שייח מוחמד חוסיין, אמר אתמול כי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים מהווה "תוקפנות נגד המוסלמים בכל רחבי העולם". בדרשתו השבועית במסגד אל-אקצא אמר המופתי כי "ההבטחה של נשיא ארצות הברית הנבחר להעביר את השגרירות אינה רק תוקפנות כלפי הפלסטינים, אלא כלפי הערבים והמוסלמים, שלא ישבו בשקט כשהם חוזים בתוקפנות זו". דבריו של המופתי מגיעים לאחר שבשלישי קראו בכירים פלסטינים לאנשי הדת הנוצרים והמוסלמים ברחבי המזרח התיכון להתייחס לנושא בדבריהם השבועיים.

בשבוע שעבר אמר אבו מאזן כי "אם שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים, יכנס מהלך השלום במזרח התיכון למשבר שאי אפשר לצאת ממנו". בנאומו הזמין יו"ר הרשות את נשיא טראמפ לבקר ברמאללה "בתקווה שההצהרה על העברת השגרירות כבר לא תהיה על הפרק. כל עמדה שתשנה את מעמד ירושלים היא קו אדום שלא נקבל".

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
"הבטחתו מהווה תוקפנות כלפי המוסלמים והערבים". טראמפ/רויטרס

טראמפ ומקורביו אמרו שוב ושוב כי יפעלו להעתקת השגרירות, ובתחילת החודש קבוצה של שלושה סנאטורים רפובליקנים - טד קרוז מטקסס, מרקו רוביו מפלורידה ודין הלר מנבאדה, הגישו את "חוק ההכרה בירושלים והעברת השגרירות". "ירושלים היא בירת הנצח המאוחדת של ישראל", כתב סנאטור קרוז בהודעה שפרסם. לדבריו, "לממשל אובמה היה 'חוזה' נגד העם היהודי. כעת הגיע הזמן להפסיק עם הדיבור הכפול וההבטחות הריקות - ולהעביר את השגרירות לבירתה של בעלת בריתנו הגדולה, ישראל. אני מצפה לעבוד עם ממשל טראמפ כדי לגרום לזה לקרות"

מנגד, שלשום אמר שר ההגנה המיועד, ג'יימס מאטיס, כי "בירת ישראל היא תל אביב". במהלך שימוע בסנאט נשאל מאטיס "מהי בירת ישראל", והשיב "בירת ישראל היא תל אביב, כי שם נמצאים כל גורמי הממשל". הוא הוסיף כי הוא "ממשיך את המדיניות האמריקנית", שלפיה ירושלים אינה מוכרת רשמית כבירה הישראלית.

(עדכון ראשון: 17:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully