וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מבהירה: "טרם התקבלה החלטה בנוגע להעברת השגרירות לי-ם"

דובר הבית הלבן התייחס בתדרוכו הראשון לסוגיה הבוערת, ואמר כי "אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של תהליך קבלת ההחלטות. אם הייתה החלטה לא היינו עוברים תהליך". אתמול, לאחר שהשתמע מדבריו כי החל תהליך העתקת השגרירות, שיבחו אותו פוליטיקאים בישראל: "הגיע הזמן"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, התייחס היום (שני) לנושא העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, והבהיר כי ארצות הברית טרם קיבלה החלטה בנושא. ספייסר בהמשך חזר על דברים שאמר אתמול, לפיהם ארצות הברית נמצאת בתהליכים ראשוניים בכל הנוגע לסוגיה. "אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של תהליך קבלת החלטות. יש סיבה שיש תהליך קבלת ההחלטות. אם הייתה החלטה לא היינו עוברים תהליך".

את הדברים אמר ספייסר בתדרוך העיתונאי הראשון שהוא עורך בבית הלבן, שבו התייחס בין היתר לסדר יומו של הנשיא דונלד טראמפ, שכלל חתימה על נסיגה מהסכם הסחר הטרנס-אטלנטי ושיחה עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

אתמול, לאחר שיחתו של טראמפ עם נתניהו, הוא נשאל על ידי כתבת "וול סטריט ג'ורנל" אם הוא מחויב להעברת השגרירות - והוא סירב להשיב. עם זאת, דברים שאמר אתמול ספייסר, לפיהם "אנחנו רק בשלבים הראשוניים של דיונים על הנושא הזה", עוררו דברי שבח במערכת הפוליטית הישראלית.

עוד כתבות בנושא:
טראמפ שוחח עם נתניהו: "הסכם בין ישראל לפלסטינים יושג רק במו"מ ישיר
אחרי השיחה עם טראמפ - נתניהו הבהיר לימין: "זה לא הזמן לשליפות מהמותן"
בלוח השחמט הגדול של המזרח התיכון, הבטחות הן רק הבטחות

שון ספייסר דובר הבית הלבן בתדרוך ראשון לכתבים , 23 בינואר 2017. AP
"יש סיבה שיש תהליך קבלת ההחלטות". ספייסר, היום/AP

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מסר כי הוא שמח שטראמפ עומד במילתו. "אני מברך את הנשיא טראמפ על ההודעה ההיסטורית. טראמפ מוכיח שהוא ידיד אמת של מדינת ישראל שמקיים את הבטחותיו. ההודעה הערב מעבירה מסר ברור לעולם כולו שארצות הברית מכירה בירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל".

השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, הוסיף דברים ברוח דומה. "אני מברך את ממשל טראמפ על תחילת מימוש הבטחת הבחירות שלו לגבי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים". לדבריו, "ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינת ישראל לפי החוק הישראלי והקונגרס הכיר בכך בחקיקה מיוחדת. הגיע הזמן לממש זאת במעשים ולהעביר לירושלים את השגרירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להודעה, ומסרה כי היא "מברכת את נשיא ארצות הברית על התנעת התהליך להעברת השגרירות לירושלים". בהתייחסות לנאום ההשבעה של טראמפ שבו טען כי "כעת מגיעה שעת המעשים", הוסיפה רגב: "אכן הגיעה שעת המעשים ואנחנו בעזרת השם נעשה הרבה דברים טובים יחד - למען ישראל ולמען העולם".

טראמפ שוחח עם א-סיסי והזמין אותו לביקור בוושינגטון

כאמור, ספייסר התייחס גם לשיחה שנערכה מוקדם יותר בין טראמפ לנשיא מצרים א-סיסי, ואמר כי הנשיא האמריקני אמר למקבילו כי ימשיך לספק סיוע צבאי לקהיר. עוד נמסר כי השניים דנו ברכים להעמקת היחסים בין המדינות, במאבק בטרור וחיזוק הכלכלה המצרית. עוד אמר ספייסר כי א-סיסי הוזמן לבית הלבן

מוקדם יותר הודיעה לשכת הנשיא המצרי כי א-סיסי הביע תקווה ל"שלב חדש" ביחסים בין המדינות תחת ממשל טראמפ. לפי ההודעה, נשיא ארצות הברית "הביע את הערכתו מהתמודדותה של קהיר עם הקשיים במאבק מול ארגוני הטרור" והדגיש את מחויבות ממשלו למדינה. "הנשיא האמריקני אמר גם כי הוא מצפה לביקורו של א-סיסי בוושינגטון, שמתוכננת דרך הערצוים הדיפלומטיים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
שוחח עם א-סיסי. טראמפ/רויטרס

אתמול שוחח טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה, שאותה הגדיר טראמפ כ"נחמדה מאוד", קבעו השניים כי נתניהו יגיע לביקור מדיני בוושינגטון בחודש הבא, והמועד המדויק ייקבע בימים הקרובים. בהודעה שפרסם הבית הלבן בנוגע לשיחה בין השניים נכתב כי טראמפ "הדגיש שהשלום בין ישראל לפלסטינים יכול להיות מושג רק באמצעות מו"מ ישיר בין הצדדים, וכי ארצות הברית תעבוד עם יישראל כדי להתקדם לעבר מטרה זו". עוד נמסר כי השניים דנו בדרכים לקידום ולחיזוק "היחסים המיוחדים" בין שתי המדינות, כמו גם ביציבות ובביטחון במזרח התיכון. בנוסף נכתב בהודעה כי "הנשיא הדגיש את המחויבות חסרת התקדים שלו לביטחון ישראל".

הבית הלבן הודיע גם כי טראמפ "הדגיש את החשיבות שרואה ארצות הברית בשיתוף הפעולה הצבאי, המודיעיני והביטחוני עם ישראל", וכי המאבק בדאעש ובארגוני אסלאם קיצוני נוספים נמצא בראש סדר העדיפויות של ממשלו. במקביל נמסר כי הנשיא וראש הממשלה הסכימו להמשיך להתייעץ על מגוון סוגיות אזוריות, ובהן האיום המוטל בידי איראן.

מלשכת נתניהו נמסר אמש כי השניים שוחחו על כמה נושאים שעל סדר היום במזרח התיכון. "בין השניים התקיימה שיחה מאוד חמה. ראש הממשלה הביע את רצונו לעבוד ביחד עם הנשיא טראמפ בחזון משותף לקידום שלום וביטחון באזור, באופן שלא יהיו פערים בין ארצות הברית לישראל. שני המנהיגים דנו בהסכם עם איראן, התהליך המדיני עם הפלסטינים ונושאים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully