וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על העברת השגרירות לירושלים: "לא רוצה לדבר על זה כרגע"

27.1.2017 / 7:08

הנשיא האמריקני גינה את יחסו של הממשל הקודם כלפי ירושלים, ואמר כי יש לו "יחסים טובים" עם ישראל. על החומה בגבול מקסיקו: "צעד הכרחי, תשאלו את ישראל. זרם הפליטים נעצר שם כמעט לחלוטין"

עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שישי) ליחסים שישררו בין ממשלו החדש לישראל, ואמר כי בזכות כניסתו לתפקיד, הם שבו למסלולם. בריאיון לרשת "פוקס ניוז" אמר טראמפ כי היחסים בין המדינות "תוקנו ברגע שהושבעתי לתפקידי". עוד אמר הנשיא האמריקני כי יש לו "יחסים טובים" עם ישראל, שזכתה בעבר ל"יחס מאוד לא הוגן".

טראמפ התחמק מהשאלה הנוגעת להעברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, ואמר: "אני לא רוצה לדבר על זה כרגע, זה מוקדם מדי". גם כשנשאל טראמפ אם יקפיא את העברת 221 מיליון הדולרים לרשות הפלסטינית, שעליה הורה ממשל אובמה שעות לפני יציאתו, הוא לא סיפק תשובה חד-משמעית ואמר: "נראה מה יקרה".

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"יחסים טובים". טראמפ ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

טראמפ דיבר גם על כוונתו לבנות חומה לאורך הגבול עם מקסיקו - דבר שהוביל לביקורת רבה נגדו ואף למשבר דיפלומטי מול השכנה מדרום. הנשיא השווה את התכנית לגדר שהקימה ישראל בגבול מצרים, והוסיף: "החומה הכרחית. אנשים רוצים הגנה, והחומה מספקת זאת. זה לא רק פוליטיקה. כל מה שעליכם לעשות זה לשאול את ישראל. הם ראו אסון מוחלט מגיע לעברם, והם בנו חומה. זרם הפליטים נעצר כמעט לחלוטין".

על היחסים בין ארצות הברית לקהיר אמר טראמפ: "יש לנו יחסים טובים מאוד עם הגנרל א-סיסי. יהיו לנו יחסים טובים מאוד עם מצרים. הוא נכנס לסיטואציה קשה, ואני מחבב אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully