וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברחבי הארץ, טראמפ מגביל את הכניסה לארה"ב | כותרות השבת

אישה, שני ילדיה וילד נוסף נרצחו בצפון. כתוצאה ממזג האוויר נסחפו עשרות מרעומים אל חופי תל אביב והרצליה. הנשיא האמריקני הקפיא את תכנית הפליטים ואסר זמנית כניסת מבקרים מכמה מדינות מוסלמיות. אלה הכותרות שעשו את הסופ"ש

טרגדיה בצפון: גבר חשוד כי רצח את אשתו, שני ילדיו ואת בן השכנים

אישה בת 23, שני ילדיה בני השנה ושלוש וילד נוסף, בנם של שכניה, בן חמש, נרצחו היום בדירה במושבה מגדל שליד טבריה, על פי החשד בידי אבי המשפחה. על גופותיהם של הארבעה היו סימני דקירה רבים, וצוות מד"א שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותם במקום. ילד נוסף, בן שמונה, אחיו של בן החמש שנרצח, אותר בסמוך לזירה במצב בינוני כשהוא סובל מפצעי דקירה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה באמצעות מסוק. המשטרה עצרה את האב החשוד במטע סמוך לזירת האירוע.

חשש לשיטפונות, חסימות כבישים - ושלג: סערה חורפית ברחבי הארץ

תושבים רבים באזור הצפון התעוררו הבוקר וראו מחוץ לחלונם מרחבים לבנים שכוסו בשלג רב. בצפון רמת הגולן הגיע גובה השלג ל-10 עד 15 סנטימטרים ושלג ירד גם בהרי הגליל. שלג קל ירד במהלך הלילה גם בהרי המרכז. בירושלים לא נערם השלג על הקרקע, אך בגוש עציון ובחברון הצטברה שכבה קלה של שלג. גם מעבר לגבול בירדן נערמו שלגים על הקרקע, בעמאן ובעיר עג'לון שבצפון המדינה.

הסערה שהחלה בליל שישי צפויה להיחלש לאורך היום, אך גשם מקומי יוסיף לרדת מצפון הארץ ועד לנגב. בנוסף, רוחות ערות ינשבו ברחבי הארץ ויהיה קר מהרגיל לעונה. בעקבות הגשמים קיים עדיין חשש קל להיווצרות שיטפונות בנחלי מדבר יהודה ובצפון הנגב. הלילה ייעשה מעונן חלקית עד מעונן ויוסיף להיות קר מאוד. גשמים מקומיים קלים עשויים לרדת גם הלילה, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בצפון קיים חשש חמור מהיווצרות קרה במקומות המועדים, ומהצטברות קרח על הכבישים בהרים. במהלך הלילה צפויה היחלשות הרוחות ברחבי הארץ.

סכנה בחופי תל אביב והרצליה: עשרות מרעומים נפלטו מהים

עשרות מרעומים נפלטו ביממה האחרונה אל חופי תל אביב והרצליה, בעקבות הסערה והסחף שנבע מהרוחות החזקות שהורגשו באזור. כוחות גדולים של המשטרה סורקים את החופים, וחבלנים הפועלים לאיסוף כלל המרעומים כבר הצליחו לפנות עשרות מהם. מקורם של מטעני הנפץ הוא במטווח הנמצא בלב ים מול חופי ראשון לציון, וחלקם הונחו עוד בשנות השישים.

במשטרה חוששים שאנשים יגיעו לחופים ויאספו את המרעומים, ומזהירים כי חלק מהמטענים עשויים להתפוצץ גם בעקבות נגיעה קלה. על כן, הארגון קרא לציבור שלא להתקרב לחפצים חשודים שבהם הם מבחינים בסמוך לים. לפי הודעת המשטרה, המרעומים אותרו בין חוף הצוק לאזור מלון מנדרין.

טראמפ הטיל מגבלות על הכניסה לארה"ב: "נשאיר קיצונים אסלאמיים בחוץ"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש על שורה של צווים נשיאותיים המטילים מגבלות על כניסת פליטים למדינה, כמו גם על הגעתם של מבקרים מכמה מדינות מוסלמיות. בביקורו בפנטגון אתמול חתם טראמפ על צווים נוספים הקשורים במוכנות הצבא ובביטחון הלאומי.

לפי הצווים, תכנית קליטת הפליטים תושעה למשך 120 יום, ותיאסר כניסת פליטים מסוריה עד שייערכו "שינויים משמעותיים". במקביל, במשך 90 הימים הבאים לא יוכלו להיכנס לארצות הברית מבקרים מעיראק, מסוריה כמו גם מ"אזורים מעוררי דאגה" ובהם איראן, לוב, סומליה, סודאן ותימן. לפי טראמפ, ממשלו זקוק לזמן כדי לפתח "תהליך סינון קפדני" עבור פליטים, מהגרים ומבקרים מאותן המדינות. עם זאת, הנוסח הסופי של הצו לא כלל את התכנית ליצירת אזורים בטוחים בסוריה, כפי שהבטיח טראמפ.

בנוסף נקבע כי עם השבת תכנית קליטת הפליטים, יינתן עדיפות למבקשי מקלט שנרדפים במדינתם על בסיס דתי, אך רק אם אותם פליטים הם חלק ממיעוט דתי במדינתו. לפי טראמפ, מדובר צעד שנועד לסייע לנוצרים בסוריה. עוד הורה טראמפ להגביל את מכסת הפליטים של שנת 2017 ל-50 אלף איש – כחצי מהסף העליון שהציע אובמה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הרצוג לנתניהו: "העובדות שנחשפו מובילות לסוף דרכך הפוליטית"

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג קרא היום לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. בדברים שאמר באירוע "שבתרבות" ביהוד-מונוסון, פנה הרצוג לראש הממשלה: "למרות היריבות הפוליטית המרה וחילוקי הדעות בינינו במרבית התחומים, אתה פטריוט ישראלי שעשה רבות למען העם והמדינה". לדבריו, "העובדות שנחשפות בחודשים האחרונים מובילות לסוף דרכך הפוליטית".

"עשה את המעשה הראוי כמו שיצחק רבין עשה בזמנו על זוטי דברים", הוסיף הרצוג. "אל תגרור מדינה שלמה לחודשים רבים נוספים של מבוכה, מחלוקת פנימית ובושה בינלאומית. התפטרותך כעת תהיה מעשה ראוי, מכובד ופטריוטי שיעמוד לזכותך". הוא עוד אמר כי "אין אדם שאין לו תחליף ואני משוכנע שתנועתך תדע להעמיד בראשה אדם ראוי".

דבריו של הרצוג מגיעים על רקע הדיווח אמש בחדשות 10, לפיו במשטרה חושדים כי לפחות ארבעה אנשי עסקים אחרים מלבד המיליונר ארנון מילצ'ן סיפקו באופן שיטתי מתנות ליאיר ושרה נתניהו, על פי בקשתם. בדיווח הודגש כי אנשי העסקים אינם חשודים משום שהם אינם אנשי ציבור.

במקביל, נחשפה גרסתו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, החשוד במתן טובות הנאה לראש הממשלה, בדיווח בחדשות 2. לפי עדותו, מתן הסיגרים, השמפניות והתכשיטים, נמשך תקופה ארוכה לפי דרישה ספציפית ומפורטת, שבמסגרתה עלו בקשות ותזכורות לחידוש המלאי. הוא ציין כי לא הייתה לו ציפייה לקבל דבר בתמורה.

צבא עיראק חשף את מחסן הנשק הכימי של דאעש: "תכננו להשתמש בזה"

לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) תכננו מתקפה כימית באזור מוסול – כך עולה מחקירה של הכוחות המיוחדים של צבא עיראק על בסיס חומר מודיעיני צרפתי, שממצאיה פורסמו אמש ברשת "סקיי ניוז". כתב הרשת סטיוארט רמזי נלקח על ידי אנשי הצבא העיראקי למחסן על גדות נהר החידקל, שם הוחזקו טילים קצרי טווח וארוכי טווח, המצוידים בראשי קרב כימיים או ביולוגיים.

"באזור היה ריח חריף של כימיקלים, והזהירו אותנו לא לגעת בכלום", סיפר רמזי. על פי הדיווח, התחמושת שנמצאה במקום הוא מתוצרת רוסית, וככל הנראה הועבר מסוריה. חלק מהטילים דומים ל"סקאד", וניתן לשגרם למרחקים ארוכים ללא צורך בציוד משוכלל למדי – בניגוד, למשל, לטילים שדורשים שיגור ממטוס.

דיווח: טראמפ לא ישלול "לפי שעה" מימון מארגונים המכירים בפלסטין

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לא יחתום "לפי שעה" על הצווים הנשיאותיים הנוגעים להפחתת המעורבות של ארצו באו"ם - כך דיווחה הלילה (שבת) סוכנות הידיעות רויטרס. הידיעה מגיעה אחרי שביום רביעי דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הממשל ניסח צווים נשיאותיים, שהיו מיועדים לבחון מחדש את המעורבות של ארצות הברית בעולם.

עוד דווח אז כי הצו הראשון יישא את הכותרת "בחינה והפחתה של המימון האמריקני לארגונים בינלאומיים", ויבקש לשלול את המימון האמריקני לכל סוכנות או ארגון בינלאומי המקיים אחד מהתנאים הבאים: מעניק לרשות הפלסטינית או לאש"ף מעמד של חברה מלאה, תומך בתכניות המממנות הפלות, או מבצע פעולות העוקפות את הסנקציות על קוריאה הצפונית. תנאי נוסף הוא "הפסקת מימון לגופים הנשלטים או מושפעים על ידי מדינה התומכת בטרור", או אשר מפרה באופן שיטתי זכויות אדם. נוסח הצו שפורסם בעיתון קרא גם להפחתה של 40% מהמימון האמריקני לארגונים בינלאומיים.

הצו היה אמור עוד להורות על הקמת ועדה שתבחן את המעורבות הבינלאומית באותם ארגונים, כמו בית הדין הפלילי הבינלאומי, כוחות בינלאומיים של האו"ם, וכן סיוע למדינות "המתנגדות למדיניות של ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully