וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא עיראק חשף את מחסן הנשק הכימי של דאעש: "תכננו להשתמש בזה"

מידע מודיעיני שאספו כוחות מיוחדים של צבא צרפת הוביל להערכה כי "המדינה האסלאמית" מתכננת מתקפה כימית או ביולוגית באזור מוסול. כתב רשת "סקיי" זכה להצצה למחסן הנשק שאותר: "הזהירו אותנו לא לגעת בכלום"

ספק 500

לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) תכננו מתקפה כימית באזור מוסול – כך עולה מחקירה של הכוחות המיוחדים של צבא עיראק על בסיס חומר מודיעיני צרפתי, שממצאיה פורסמו אמש (שישי) ברשת "סקיי ניוז". כתב הרשת סטיוארט רמזי נלקח על ידי אנשי הצבא העיראקי למחסן על גדות נהר החידקל, שם הוחזקו טילים קצרי טווח וארוכי טווח, המצוידים בראשי קרב כימיים או ביולוגיים.

"באזור היה ריח חריף של כימיקלים, והזהירו אותנו לא לגעת בכלום", סיפר רמזי. על פי הדיווח, התחמושת שנמצאה במקום הוא מתוצרת רוסית, וככל הנראה הועבר מסוריה. חלק מהטילים דומים ל"סקאד", וניתן לשגרם למרחקים ארוכים ללא צורך בציוד משוכלל למדי – בניגוד, למשל, לטילים שדורשים שיגור ממטוס.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: חוקרי המתקפות הכימיות בסוריה הטילו אחריות ישירה על אסד
טורקיה: "מורדים נפגעו מטיל כימי שירה דאעש בצפון סוריה"
האו"ם: צבא אסד השתמש בנשק כימי לפחות שלוש פעמים

צבא עיראק בקרבות מול דאעש בעיר מוסול, 17 בינואר 2017. רויטרס
דאעש הפסיקו את הייצור עם תחילת המבצע. כוחות צבא עיראק במוסול/רויטרס

החומרים הכימיים עצמם נמצאו על ידי החיילים במתקן קירור, וטרם התברר מה הם מכילים בדיוק. גורם בכיר בשירות המאבק בטרור של הצבא העיראקי, שהוביל את חשיפת מחסן הנשק, הסביר כי ההערכה היא שייצור הנשק הופסק סביב תחילת המבצע הצבאי הנרחב לשחרור מוסול מידי דאעש. "הם רצו להשתמש בנשק הזה, ופיתחו אותו במשך זמן רב", הבהיר.

בתחילת השבוע פרסם דאעש תיעוד ראשון של מל"ט תקיפה שברשותו, זאת כחלק משימוש הולך וגובר שעושה הארגון בכלי טיס בלתי-מאוישים למטרות תקיפה. בתיעוד נראים כוחות עיראקיים במוסול במהלך קרבות נגד דאעש, כשהם סופגים כמה פצצות שמוטלות עליהם מהאוויר. כעבור זמן קצר מתעד המל"ט כלי רכב הדוהר לעבר הכוחות בעיר ומתפוצץ בסמוך אליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

צפו בדיווח של רשת "סקיי":

יום לפני פרסם התיעוד, ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הכריז על כיבושו המלא של מזרח מוסול, אחרי כשלושה חודשי לחימה. השלב הבא יהיה שחרור חלקו המערבי של המעוז האחרון של דאעש במדינה, שצפוי להיות עיקש יותר בשל צפיפות השטח והרחובות הצרים. ייתכן שמנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי נמצא עדיין בשטחי מוסול, שם נראה בתיעודו האחרון אי-שם ביוני 2014, אז הכריז על הקמת חליפות אסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully