וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "מורדים נפגעו מטיל כימי שירה דאעש בצפון סוריה"

27.11.2016 / 15:23

צבא טורקיה מסר כי 22 מורדים הנתמכים על ידה גילו תסמינים המזוהים עם חשיפה לגז כימי בעקבות פגיעת טיל בעיירה אל-באב. בתקרית אחרת באזור נפצעו 12 בני אדם, רובם ילדים, בפיגוע התאבדות של מחבל דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טיל שירו לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה גרם לתסמינים הנובעים מחשיפה לגז כימי בקרב 22 מורדים סורים – כך דיווחה היום (ראשון) הטלוויזיה הממלכתית בטורקיה מפי דובר הצבא. המתקפה כוונה נגד המורדים הנתמכים על ידי טורקיה, שמטילים מצור זה כמה ימים על העיירה אל-באב שבשליטת דאעש. עיירה זו היא יעד מרכזי של מבצע "מגן הפרת" של טורקיה, שנועד להרחיק ג'יהאדיסטים מצדו הסורי של הגבול.

לפי סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", מתקפת הטילים של דאעש אירעה באזור חלילייה, ממזרח לעיירה א-ראי. "22 מורדים אובחנו בתסמינים של חשיפה לגז כימי בעיניהם ובגופם כתוצאה מטיל שנורה על ידי דאעש", דווח בטורקיה לפי הודעת הצבא.

בעיתון הטורקי "הורייט" פורסם כי המורדים פונו לבית חולים במחוז קיליס שעל גבול טורקיה בחשד להרעלה כימית לאחר שהתלוננו על בחילות וכאבי ראש חמורים. צוותי החירום הטורקיים ערכו להם כמה בדיקות בניסיון לברר אם הם אכן נפגעו מטיל כימי.

לקריאה נוספת:
צה"ל חיסל ארבעה מחבלי דאעש שירו לעבר כוח צה"ל בגולן
מסר לארדואן: שלושה חיילים טורקים נהרגו בתקיפה של אסד בסוריה
סוריה: כוחות אסד כבשו חלקים גדולים מידי המורדים במזרח חאלב

הצבא הטורקי: לוחמי דאעש השתמשו בטילים כימיים נגד כוחות המורדים בצפון סוריה. רויטרס
פינוי המורדים בעיר הגבול קיליס. הלילה/רויטרס

בתקרית אחרת שאירעה בא-ראי בצפון סוריה, שני קילומטרים ממחוז קיליס, נפצעו 12 בני אדם, רובם ילדים, בפיגוע התאבדות של דאעש. לפי גורמי ביטחון ורפואה, הפצועים פונו לבית חולים בטורקיה. העיירה א-ראי נמצאת באזור שבשליטת המורדים הנתמכים על ידי טורקיה ונכבשה מידי דאעש במהלך מבצע "מגן הפרת".

ביממה האחרונה השמידו מטוסים טורקיים ארבעה יעדי דאעש באזור אל-באב. מורד סורי נהרג ו-14 נפצעו בקרבות, נמסר מהצבא. ביום חמישי נהרגו שלושה חיילים טורקים במתקפה אווירית בסוריה, שלפי צבא טורקיה בוצעה על ידי חיל האוויר הסורי. התקרית אירעה ביום השנה להפלת המטוס הרוסי בידי טורקיה בסוריה. לאחר המתקפה, ביום שבת, דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית דואן כי טורקיה שיגרה מערכות הגנה אוויריות בעלות טילים מסוג סטינגר למחוז גזיאנטפ בצדו הסורי של הגבול.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן דן בתקיפה האווירית עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין בשיחה שקיימו ביום שישי האחרון. השניים שוחחו גם אתמול על "סוריה והמאמצים לפתור את המשבר ההומניטרי בחאלב", כך מסרו מקורות בלשכת הנשיאות הטורקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully