וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לארדואן: שלושה חיילים טורקים נהרגו בתקיפה של אסד בסוריה

צבא טורקיה הודיע כי עשרה חיילים נוספים נפצעו בתקרית באזור העיר אל-באב, שבצפון המדינה. הכוחות הטורקיים מסייעים לארגוני מורדים לטהר את האזור מנוכחות דאעש ולמנוע את התפשטות הכורדים

עריכה: ניב מעוז

שלושה חיילים טורקים נהרגו ועוד עשרה נפצעו בצפון סוריה, ככל הנראה במתקפה אווירית של כוחות המשטר - כך הודיע הבוקר (חמישי) צבא טורקיה. ההפצצה אירעה במהלך הלילה, באזור שבו פועלים המורדים הנתמכים בידי אנקרה. עוד נמסר מצבא טורקיה כי הפצועים, אחד מהם במצב קשה, פונו במהירות מהאזור. זאת הפעם הראשונה שבה חיילים טורקים נהרגים מאש כוחותיו של השליט בשאר אסד.

טורקיה פתחה במבצע "מגן הפרת" בצפון סוריה לפני שלושה חודשים, במטרה לטהר את האזור מנוכחות דאעש ולמנוע את התפשטות הכורדים. מאז החלה הכניסה הקרקעית ב-24 באוגוסט, לפחות 16 חיילים טורקים נהרגו בתקריות שונות. בדמשק אמרו כי הפעילות הזו היא פגיעה בריבונות של המדינה וכי היא לא תהסס לפגוע בכלי טיס טורקיים שיפרו את המרחב האווירי שלי.

לפני הודעת צבא טורקיה, דווח כי שלושת החיילים נהרגו בקרב עם דאעש. המורדים הנתמכים בידיה קרובים לעיר אל-באב, שעדיין נמצאת בשליטת "המדינה האסלאמית". נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי אחרי אל-באב, הכוחות יתקדמו מזרחה לעבר מנבג', ששוחררה מדאעש על ידי הכורדים לפני תחילת המבצע הטורקי.

לקריאה נוספת בנושא
מורדים הנתמכים בידי אנקרה נהרגו בתקיפת אסד: "חאלב - קו אדום"
"חזירים": מורדים סורים גירשו חיילים אמריקנים מעיירת גבול

טנקים של צבא טורקיה בסמוך לגבול סוריה-טורקיה, אוגוסט 2016. רויטרס
טנקים טורקיים בסמוך לגבול עם סוריה, אוגוסט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully