וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים הנתמכים בידי אנקרה נהרגו בתקיפת אסד: "חאלב - קו אדום"

צבא טורקיה טען כי שני מורדים נהרגו ועוד חמישה נפצעו בהפצצה אווירית סורית במחוז חאלב, אך שר החוץ הבהיר כי הם לא יירתעו מהמשך הפעילות. מפקד בכוחות הנאמנים לאסד: "ניאבק בהם בנחישות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא טורקיה אמר היום (רביעי) כי שני מורדים הנתמכים בידיו נהרגו בצפון סוריה, ככל הנראה בתקיפת חיל האוויר של הממשלה. בתקרית, שאירעה במחוז חאלב, נפצעו עוד חמישה מורדים המגובים בידי צבא טורקיה במסגרת מבצע "מגן הפרת" שהחל לפני חודשיים.

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו אמר בתגובה להתקפה כי אנקרה לא תירתע מהמשך הפעילות בסוריה. מנגד, מפקד בכיר בשורות הכוחות התומכים במשטר הזהיר את טורקיה מהתקדמות לעבר העיר חאלב.

מצבא טורקיה נמסר כי לפי ההערכות, מסוק קרב של כוחות המשטר תקף את המורדים בכפר הסמוך לאחטרין, עיירה שנמצאת חמישה קילומטרים מדרום-מזרח דאביק. דאביק הייתה מעוז של דאעש, ששוחררה מידיו בתחילת החודש במסגרת המבצע של המורדים.

משטרו של בשאר אסד גינה בשבוע שעבר את הפעילות הטורקית במדינה והזהיר כי מערכות ההגנה האווירית של צבאו יפילו מטוסי קרב טורקיים, אם אלו יחדרו למרחב האווירי של סוריה. טורקיה מנסה ליצור רצועת ביטחון בצפון סוריה ולהדוף משם את דאעש, לצד עצירת שאיפות ההתפשטות של הכורדים באזור.

לקריאה נוספת בנושא
בעיצומו של הקרב במוסול: ארה"ב נערכת לשחרור "בירת דאעש" בסוריה
מבוי סתום: "אובמה חושש מרוסיה - ולא מחמש את המורדים בחאלב"

מורדים התמכים בידי טורקיה בעיירה ג'ראבלוס, סוריה, 19 באוקטובר 2016. רויטרס
מורדים הנתמכים בידי טורקיה בעיירת הגבול ג'ראבלוס, החודש/רויטרס

המתקפה צפויה להגביר את המתיחות בין שתי השכנות. אנקרה תומכת במורדים המתנגדים לשלטונו של אסד, ואילו הנשיא נתמך בידי רוסיה, שפרסה את כחותיה במדינה כדי להציל את שלטונו. מוסקבה ואנקרה חידשו הקיץ את יחסיהן, לאחר שאלו נותקו כמעט לחלוטין אחרי שצבא טורקיה הפיל מטוס רוסי בגבול סוריה בנובמבר אשתקד.

מפקד בכוחות התומכים באסד, שסירב להזדהות בשמו, במוצאו או בארגון שאליו הוא שייך, אמר כי כל ניסיון של טורקיה להתקדם לעבר עמדות המשטר בצפון חאלב ובמזרחה ייתקל ב"נחישות ובעוצמה". לדבריו, תהיה זאת חציה של "כל הקווים האדומים". הוא הוסיף כי "לא נאפשר לאף אחד להשתמש בתירוץ של מלחמה בדאעש כדי להתקדם לקווי ההגנה של כוחות הברית". הכוחות התומכים באסד כוללים את חיזבאללה, מיליציות שיעיות מעיראק ואת משמרות המהפכה של איראן.

ביום שבת אמר הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כי המורדים יתקדמו לעבר העיירה אל-באב, שעדיין נמצאת בשליטת "המדינה האסלאמית". גם המיליציה הכורדית במדינה מתכננת מתקפה משלה באזור.

(עדכון ראשון: 9:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully