וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומו של הקרב במוסול: ארה"ב נערכת לשחרור "בירת דאעש" בסוריה

שר ההגנה אשטון קרטר הכריז כי "תהיה חפיפה" בין המבצע בעיראק לזה בסוריה. לדבריו, הוא "מרוצה מההתקדמות במוסול", בעוד צבא עיראק עצר במרחק שני ק"מ מהעיר. נשיא צרפת הזהיר מפני "חזרת לוחמי דאעש לאירופה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בפריז לצד מקבילו הצרפתי ז'אן איב לה דריאן כי המבצע לשחרור א-רקה, "בירת דאעש" בסוריה, עשוי להתחיל בזמן הקרוב. קרטר אמר את הדברים בתום פגישה עם 12 שרי ביטחון ממדינות שונות השותפות לקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האסלאמית" בהובלת ארצות הברית, שדנו במבצע לשחרור מוסול, העיר הגדולה בעיראק שנמצאת תחת שליטת הארגון האסלאמיסטי, ובהמשך המאבק בדאעש.

"תהיה חפיפה, וזה חלק מהתכנית ואנחנו מוכנים לכך", הבהיר קרטר. הוא סירב להתייחס ללוחות זמנים מדויקים, אולם הבהיר כי הכוחות נערכים לבידוד א-רקה ולקידום ההכנות למבצע לשחרורה. כמו כן, אמר קרטר כי הוא "מרוצה מהתקדמות הקרב על מוסול". לה דריאן הוסיף גם הוא כי "המבצע הצבאי במוסול מתקיים כמתוכנן".

עוד בוואלה! NEWS:
מבעד לעשן הקרבות רואים את מוסול: דיווח מיוחד מחזית המאבק בדאעש
שבוע למבצע במוסול: טורקיה מתערבת - ודאעש פותח חזיתות נוספות
"חשבתי שלא תגיעו": בת 10 מודה לחיילים שהצילו אותה מדאעש בעיראק

כוחות צבא עיראק בדרכם למוסול, אוקטובר 2016. רויטרס
"נמשיך לתמוך בכוחות". חיילים עיראקיים בדרכם למוסול/רויטרס

לדברי קרטר, "חברות הקואליציה נחושות לשמור על אותה תחושת דחיפות ומיקוד במאמצים למיטוט שלטון דאעש בא-רקה". הוא הוסיף כי "רוסיה אינה חלק מהקואליציה הבינלאומית לשחרור א-רקה, ונסתמך בעיקר על כוחות מקומיים". כמו כן, הוא אמר כי "נמשיך לתמוך בכוחות העיראקיים גם לאחר שחרור מוסול", והתייחס לחשש מפני חזרה המונית של לוחמי דאעש זרים מעיראק ומסוריה למדינותיהם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הולנד, לה דריאן וקרטר בפריז, היום:

נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שנאם בפני השרים במהלך פגישתם, הזהיר גם הוא מפני חזרה המונית של אנשי דאעש, בעיקר למדינות אירופה, וטען כי "אנחנו חייבים לשמור על עירנות מוחלטת בנוגע לחזרת הלוחמים". לדבריו, "בין המוני האנשים שיצאו ממוסול, ודאי יסתתרו גם טרוריסטים, שינסו להתקדם בעיקר לא-רקה".

לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון, א-רקה, סוריה, יוני 2015. רויטרס
"הטרוריסטים ממוסול ינסו להגיע לעיר". לוחם דאעש בא-רקה/רויטרס

במקביל, משרד ההגנה הרוסי הכריז היום על הארכת האיסור על מתקפות אוויריות באזור העיר הסורית חאלב, מבלי לציין מה יהיה משך האיסור. לדברי מוסקבה, חילות האוויר של רוסיה ושל צבא אסד לא תקפו בחאלב מאז יום שלישי האחרון, זאת בניגוד לדיווחים מקומיים על מתקפות אוויריות בעיר החל מיום שבת. כמו כן, רוסיה הצהירה כי היא מוכנה לסייע בהעברת סיוע הומניטרי לאזורים הנצורים בעיר ובפינוי פצועים.

תשעה ימים לאחר תחילת המערכה במוסול, יחידת עלית של הצבא העיראקי הגיעה היום למרחק של כשני קילומטרים מהעיר. היחידה, שאומנה על ידי צבא ארצות הברית, עצרה לפי שעה את התקדמותה ממזרח לעיר, בעוד הכוחות הכורדים ממשיכים להתקרב לעיר מחזיתות נוספות. עד כה, לדברי הצבא העיראקי, כ-90 כפרים ועיירות שהיו בשליטת דאעש סביב למוסול שוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully