וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבתי שלא תגיעו": בת 10 מודה לחיילים שהצילו אותה מדאעש בעיראק

הכוחות בדרכם לעבר מוסול שחררו את כפרה של הילדה עאישה מידי הארגון הקיצוני, והיא בתגובה הודתה להם בהתרגשות. "לא היה לנו אוכל, הטרוריסטים הרגו את אבא שלי", סיפרה. "תודה לכם, אני רוצה לנשק את רגליכם"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כבר כמעט שבוע שהכוחות העיראקים עושים את דרכם לעבר העיר מוסול שבצפון המדינה, ומשחררים בזה אחר זה כפרים ועיירות מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), השולט באזור ומטיל אימה על התושבים משנת 2014. בתיעוד מרגש מהכפר כאפר, ששוחרר בחמישי האחרון, נראית עאישה בת העשר מודה בהתרגשות ובדמעות לחיילים שהביאו לנסיגת לוחמי הארגון הקיצוני.

"אני מודה לכם כל כך, חשבתי שלעולם לא תגיעו להציל אותנו", אמרה בקול חנוק מול עדשת המצלמה של אחד מערוצי הטלוויזיה המקומיים שהתלווה לכוח. "לא היה לנו אוכל ולא מים במשך שלושה ימים", הוסיפה. "אני ואמי נותרנו לבד. אבא שלי נלקח ונהרג על ידי הטרוריסטים".

עוד כתבות בנושא:
הצבא העיראקי נוחל הצלחה במוסול, בעוד דאעש פותח חזית ליד ירדן
מתקפה כימית במוסול: כאלף נפגעים בפיצוץ מפעל גופרית בידי דאעש
15 ק"מ ממוסול: הכוחות מתקדמים – ודאעש טובח במאות אזרחים

עאישה בת העשר מודה לחיילים

"אנשי דאעש לקחו כל כך הרבה ילדים מהכפר שלי ואנחנו לא יודעים מה קרה להם, כמה מהם מתו", המשיכה עאישה לספר על הזוועות שביצע הארגון. "הם הכריחו את אמא שלי לתת להם את הכסף ואת התכשיטים שלה ולא היה לנו דבר. תודה לכם. תודה לכם. אני רוצה לנשק את רגליכם".

אחד החיילים נשק לעאישה לראשה, ונשא אותה בזרועותיו לעבר מקום מבטחים. יתר החיילים חילקו בקבוקי מים לאזרחים הנוספים שנותרו בכפר. עאישה ואמה נמצאות כעת בכפר הסמוך קיארה, שכבר נכבש מידי דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשי דאעש לקחו כל כך הרבה ילדים מהכפר". עאישה בת העשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום כבשו כוחות הביטחון העיראקיים את העיירה הנוצרית קרקוש, הסמוכה למוסול, לאחר ימים ארוכים של קרבות עזים, שנערכו תוך סיוע של תקיפות אוויר של מטוסי הקואליציה בהובלת ארצות הברית. במקביל, לפנות בוקר פתחו כוחות הפשמרגה הכורדיים במתקפה חדשה בשתי חזיתות באזור העיירה בשיקה שמצפון-מזרח למוסול. הצהריים אמר גורם רשמי אמריקני כי מסעוד ברזאני, נשיא חבל כורדיסטאן שבעיראק, יידע את שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, כי העיירה נכבשה בהצלחה.

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, אמר היום כי כוחות ארטילריה של צבא המדינה הפגיזו מטרות של דאעש באזור בשיקה על מנת לתמוך בכוחות הפשמרגה. לדבריו, הכוח ביקש סיוע מהכוחות הטורקיים המוצבים בבסיס הנמצא בעיירה, ובו הם מאמנים כוחות מהפשמרגה וממליציה סונית, והטנקים המוצבים בבסיס ביצעו את הירי.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully