וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חזירים": מורדים סורים גירשו חיילים אמריקנים מעיירת גבול

לוחמי אופוזיציה הנתמכים בידי אנקרה תועדו קוראים קריאות נגד ארה"ב בזמן שכמה חיילים אמריקנים עזבו את העיירה א-ראי, הסמוכה לגבול עם טורקיה. "צלבנים שרוצים לכבוש את סוריה"

ספק 500

מורדים סורים הנתמכים בידי טורקיה סילקו כמה חיילים אמריקנים מעיירת גבול בצפון סוריה ברקע קריאות גנאי נגד ארצות הברית. בתקרית, שאירעה ביום שישי ותיעודה פורסם ברשתות החברתיות, נראים כמה לוחמים עומדים במרכז העיירה א-ראי כששיירת כלי רכב עושה את דרכה מחוצה לה.

בין היתר, הם נשמעים מכנים אותם "חזירים וכלבים" ו"צלבנים כופרים", ואמרו כי הם "מתכוננים לכבוש את סוריה". גורם בכיר בשורות המורדים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי היה מדובר בחמישה או שישה חיילים אמריקנים. בין קבוצות האופוזיציה שהיו נוכחות במקום הייתה אחראר א-שרקיה, הנלחמת תחת צבא סוריה החופשי.

עוד על המלחמה בסוריה
ארה"ב מתנצלת: תקיפת הכוחות של צבא אסד לא הייתה מכוונת
הסיוע לא מגיע - והמחלוקת בין ארה"ב לרוסיה מעיבה על ההסכם בסוריה

מורדים הנתמכים בידי טורקיה גירשו חיילים אמריקנים מעיירה בצפון סוריה. ספק 500
המורדים שסילקו את החיילים האמריקנים/ספק 500

בהצהרה שפרסמו נטען כי הם סילקו את הכוחות האמריקניים בעקבות שיתוף הפעולה שלה עם המיליציה הכורדית בסוריה (YPG), שבה רואה טורקיה אויב. הארגון הודיע בעקבות זאת כי הוא משהה את פעילותו במבצע "מגן הפרת" שבו פתחה טורקיה בחודש שעבר. עימותים בין ה-YPG הנתמכים בידי וושינגטון לבין המורדים הנתמכים בידי אנקרה גרמו למתיחות בין שתי בעלות הברית.

בפנטגון אישרו כי חיילים אמריקנים לוחמים לצד כוחות טורקיים ומורדים סורים מתונים, אך לא התייחסו מפורשות לתקרית. דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי אמר כי הרטוריקה שבה השתמשו לוחמי האופוזיציה בא-ראי "לא מתאימה" והכיר בכך שהאופוזיציה הסורית היא לא מקשה אחת. עם זאת, הוא שיבח את המבצע הטורקי המתנהל בצפון סוריה.

צבא טורקיה אישר אף הוא את סיועם של כוחות אמריקניים לכוחותיו בסוריה, אך הוא לא התייחס מפורשות לתקרית. הוא דיווח כי המבצע מתקדם מדרום לעיירה א-ראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully