וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתנצלת: תקיפת הכוחות של צבא אסד לא הייתה מכוונת

שעות לאחר התקיפה בדיר א-זור אמר בכיר בממשל אובמה כי ארה"ב הביעה חרטה בפני סוריה על תוצאותיה ועל "אובדן החיים הלא מכוון". רוסיה קראה למועצת הביטחון לכנס דיון חירום: "הבית הלבן מגן על דאעש"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שעות לאחר תקיפת הקואליציה במזרח סוריה, ארצות הברית התנצלה על "אובדן החיים הלא מכוון" של החיילים הסורים. גורם בכיר בממשל האמריקני אמר הלילה (ראשון) לרשת CNN כי "ארצות הברית העבירה מסר של צער" לסוריה דרך גורמים רוסים, על תוצאות התקיפה. בהודעה של צבא ארצות הברית נמסר כי הפגיעה בכוחות הסורים לא הייתה מכוונת וכי הקואליציה חשבה שהיא תוקפת עמדות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

משרד החוץ של רוסיה קרא אמש לכנס דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה האמריקנית על עמדה של צבא סוריה באזור ג'בל תרדה, בסמוך לנמל התעופה של העיר דיר א-זור שבמזרח המדינה. המשרד מסר כי התקיפה האמריקנית מסכנת את הסכם הפסקת האש שנחתם ביוזמת ארצות הברית ורוסיה, וכי וושינגטון מסייעת לאנשי דאעש.

"הגענו למסקנה מאוד מפחידה עבור העולם כולו: הבית הלבן מגן על דאעש. כעת אין יותר ספקות בנושא", נמסר. "אנו דורשים הסבר מלא ומפורט מוושינגטון. ההסבר חייב להימסר בדיון של מועצת הביטחון. משרד החוץ הסורי מסר כי הוא קורא למועצת הביטחון לגנות את התוקפנות האמריקנית ולדרוש מארצות הברית לכבד את הריבונות הסורית. דיפלומטים אירופים אמרו כי סביר להניח שמועצת הביטחון תענה לדרישת רוסיה ותתכנס לדון בנושא.

לקריאה נוספת:
דיווח בסוריה: חייל מצבא אסד נהרג במתקפה ישראלית באזור קוניטרה
הסיוע לא מגיע - והמחלוקת בין ארה"ב לרוסיה מעיבה על ההסכם בסוריה
הפסקת האש מתערערת: קרבות עזים בין המורדים למשטר ליד דמשק

חיילים סורים בעיירה ששוחררה מידי המורדים במחוז חמאת, אוקטובר 2015. AP
חיילים סורים בעיירה במחוז חמאת/AP

אתמול הודיעו צבא סוריה ומשרד ההגנה הרוסי כי בתקיפה נהרגו חיילים סורים שנאבקו בכוחות דאעש בשטח, והארגון הסורי לזכויות האדם דיווח על 80 הרוגים. הארגון הדגיש כי הוא לא יכול לאשר שהקואליציה אחראית למתקפה, וציין כי גם מטוסים רוסיים תקפו באזור.

הפנטגון מסר כי הקואליציה השעתה את תקיפותיה בדרום דיר א-זור, לאחר שגורמים רוסים מסרו להם כי ייתכן שהמטרות שהותקפו שייכות לצבא אסד. עוד נמסר כי המטוסים האמריקניים תקפו בעבר באזור, וכי רוסיה קיבלה הודעה על המתקפה טרם החלה.

משרד ההגנה הרוסי טען כי 62 חיילים נהרגו במתקפה, ונפצעו כמאה נוספים. "אם מדובר בתקיפה שנעשתה בשוגג, זוהי עדות לסירוב של וושינגטון לתאם את מהלכיה בסוריה עם מוסקבה", נמסר. המשרד ציין כי המתקפה אירעה בסביבות השעה 17:00 (שעון מקומי), ובוצעה באמצעות שני מטוסי F-16 ושני מטוסי F-10, שהגיעו לאזור דרך עיראק. עוד נמסר כי דאעש ניצל את התקרית כדי להתקדם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בקרבות עם צבא אסד בדיר א-זור, ינואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע עשוי להגביר עוד יותר את המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה, על רקע הפסקת האש השברירית במדינה השסועה. בימים האחרונים, גורמים שונים במוסקבה האשימו את וושינגטון בכך שאינה מיישמת את ההסכם ולא פועלת להפסקת ההפרות מצד המורדים שבהם היא תומכת. ארצות הברית מנגד מאשימה את רוסיה בעיכובים בהכנסת הסיוע ההומניטרי למדינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול כי המורדים בסוריה מנצלים את הפסקת האש כדי להתארגן מחדש. עם זאת, הוא ציין כי הוא עדיין אופטימי לגבי סיכויי ההצלחה של הפסקת האש. "אנו רואים ניסיונות של הטרוריסטים האלה להתארגן מחדש, כדי לשנות שם כזה באחר ולשמור על יכולתם הצבאית", אמר בנאום שנשא בעת ביקורו בקירגיזסטן. הנשיא הרוסי הוסיף כי וושינגטון "ככל הנראה מעוניינת בשמירת היכולות למאבק בממשל אסד", וציין כי מדובר בדבר "מסוכן מאוד".

(עדכון ראשון: 00:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully