וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש מתערערת: קרבות עזים בין המורדים למשטר ליד דמשק

16.9.2016 / 17:52

לפי הדיווחים מהאזור, יותר מ-20 פגזים ורקטות פגעו בפרבר ג'ובר שממזרח לבירה. במקביל, דווח כי המורדים הנתמכים בידי ארצות הברית תקפו את צבא המשטר בחאלב, לאחר שחיילים נסוגו מאזור מרכזי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קרבות עזים מתנהלים היום (שישי) בין צבא סוריה למורדים בפרבריה המזרחיים של הבירה דמשק, חרף הפסקת האש השברירית במדינה שהחלה ביום שני – כך דיווחו הארגון הסורי לזכויות אדם וסוכנות הידיעות הצרפתית.
העימותים מתחוללים בפרבר ג'ובר, שנמצא בשליטת האופוזיציה זה יותר משנתיים. מרבית האוכלוסייה במקום נמלטה מאז פרצו הקרבות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמנטר אחר המלחמה באמצעות רשת של פעילים, יותר מ-20 פגזים ורקטות פגעו בג'ובר. עוד דווח כי שני פגזים פגעו גם בשכנות באב א-שרקי שבדמשק, אך לא היו נפגעים בתקרית.

"צבא סוריה הודף מתקפה של קבוצות חמושות שמנסות לחדור לבירה דרך ג'ובר, מה שהוביל לקרבות עזים ולירי רקטות", אמר גורם צבאי לסוכנות הידיעות הצרפתית. בפרבר נוכחים כמה ארגונים אסלאמסטיים, בהם ג'בהת פתח א-שאם – ג'בהת א-נוסרה לשעבר – שאינו נכלל בהסכם הפסקת האש שהושג בין ארצות הברית לרוסיה, ונכנס לתוקפו ביום שני.

עוד כתבות בנושא:
הפסקת האש בסוריה: רוסיה מאשימה את ארה"ב בהפרתה, האו"ם - את אסד

הפסקת האש בסוריה נמשכת: "ביומיים האחרונים לא נרשמו הרוגים"
רוסיה על הפסקת האש בסוריה: על המורדים להתנתק מ"ארגוני הטרור"

טנק של כוחות המורדים באזור קוניטרה שבדרום סוריה, ספטמבר 2016. רויטרס
ירו פגזים באזור דמשק. טנק השייך למורדים/רויטרס

בתוך כך, רוסיה ממשיכה להאשים את ארצות הברית באי-אכיפה של תנאי ההסכם על סוריה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, קרא למקבילו האמריקני ג'ון קרי לעמוד בהבטחה ולהפריד בין האופוזיציה המתונה הנתמכת בידי וושינגטון לג'בהת פתח א-שאם. לפי הודעת משרד החוץ הרוסי, בשיחת טלפון בין שני השרים, לברוב הדגיש את הצורך לפרסם בפומבי את כל הסכם הפסקת האש, שבו סעיפים חשאיים.

כמו כן, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הצבא הסורי מילא את הסעיף בהפסקת האש הקורא לסגת מדרך קסטילו - עורק ראשי שמגיע מצפון חאלב לאזור שבשליטת המורדים במזרח, בעוד האופוזיציה הנתמכת בידי ארצות הברית לא עשתה זאת.
עם זאת, כעבור זמן קצר דווח כי החיילים הסורים שבו למקום לאחר שהותקפו בידי המורדים. לפי ההסכם, שני הצדדים נדרשים לסגת לפחות 500 מטרים הרחק מהדרך, כדי שסיוע יוכל לעבור לעיר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דרך קסטילו בחאלב שבסוריה, שנסיגה ממנה כלולה בהסכם הפסקת האש במדינה, ספטמבר 2016. רויטרס
"המשטר מפנה את הדרך לקראת כניסת הסיוע". דרך קסטילו שבחאלב/רויטרס

"בפועל ישנו רק צד אחד בחאלב שמוכן להוביל את המשא ומתן, להשגיח על הפסקת האש ולהסיג חיילים, וזה צבא סוריה", נמסר בהודעת משרד ההגנה הרוסי בנושא. לפי ההודעה, ארצות הברית לא הצליחה להוכיח שיש לה השפעה על האופוזיציה המתונה, ולטענתם לא ברור אם כוחות אלה נשמעים להסכם הפסקת האש.

במקביל, הטלוויזיה הסורית דיווחה כי כלים כבדים מפנים את הדרך כדי שהסיוע ההומניטרי יוכל להיכנס לאזור. בנוסף, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר כי המדינה ממשיכה להשתמש בהשפעתה על הממשל הסורי כדי להבטיח שהפסקת האש תימשך, וקרא לארצות הברית לפעול באותה הדרך. "רוסיה מאמינה כי ישנה התקדמות, אך ישנן כמה הפרות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully