וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש בסוריה נמשכת: "ביומיים האחרונים לא נרשמו הרוגים"

15.9.2016 / 0:24

שרי החוץ של רוסיה וארצות הברית הסכימו על הארכת הפסקת האש ב-48 שעות נוספות. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי הרגיעה אמנם הופרה, אך לא תועדו אבדות בנפש באזורים שבהם היא חלה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע אתמול (רביעי) כי מאז שנכנס לתוקפו הסכם הפסקת האש בסוריה לפני יומיים, לא נרשמו מקרי מוות של אזרחים או לוחמים באזורים שבהם חלה הרגיעה במדינה השסועה. עם זאת, הארגון דיווח על כמה אירועים שבהם הופרה הפסקת האש, שכללו ירי פגזים מצד האופוזיציה, כמו גם ירי ארטילרי ומתקפות אוויריות מצד הכוחות הנאמנים למשטר. עוד הודגש כי באירועים נגרם נזק וכמה בני אדם נפצעו, אך לא נהרגו.

הפסקת האש אינה כוללת את המורדים מארגון ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והנתונים של ארגון זכויות האדם לא נוגעים לאזורים שבהם נערכים קרבות נגד ארגונים אלו. לפי הארגון, אתמול נהרגו שישה אזרחים בתקיפות של כוחות המשטר נגד דאעש ברחבי המדינה.

מוקדם יותר אמר ויקטור פוזניקיר, קצין בכיר בצבא הרוסי, כי הפסקת האש הופרה 60 פעמים מאז שהחלה. לדבריו, רוב ההפרות נרשמו מצדו של ארגון "אחראר א-שאם".

עוד כתבות בנושא:
רוסיה על הפסקת האש בסוריה: על המורדים להתנתק מ"ארגוני הטרור"
המשטר הסורי: "נעצור משלוחי סיוע הומניטרי שלא יתואמו איתנו"
כישלון צפוי מראש? סוריה נכנסת להפסקת אש חדשה

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
הסכימו על הארכת הפסקת האש ביומיים. קרי ולברוב/רויטרס, צילום: רויטרס

כמו כן, דובר מחלקת המדינה האמריקנית מרק טונר אמר אתמול כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב הסכימו על הארכת הסכם הפסקת האש ב-48 שעות נוספות, על מנת לאפשר כניסה נוספת של סיוע הומניטרי למדינה. "השניים הסכימו כי באופן כללי, מלבד כמה דיווחים על אלימות, ההסכם מחזיק מעמד והאלימות פחתה", אמר טונר והוסיף: "במהלך השיחה הם הסכימו להאריך את הפסקת האש ביומיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טנק של כוחות המורדים באזור קוניטרה שבדרום סוריה, ספטמבר 2016. רויטרס
טנק של המורדים באזור קוניטרה שליד הגבול עם ישראל/רויטרס

אתמול הודיע משרד החוץ הרוסי כי לברוב שוחח עם מקבילו האמריקני ואמר כי על ארצות הברית לעמוד בהבטחתה להפריד את האופוזיציה הסורית הנתמכת בידי וושינגטון מכוחות ג'בהת פתח א-שאם. זאת, בהמשך לדבריו של דמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפיהם על המורדים הסורים להתנתק מ"ארגוני הטרור" כדי להבטיח שהסכם הפסקת האש יתקיים.

פסקוב אמר לכתבים כי הקרמלין מברך על הפסקת האש, אך ציין כי הדבר העיקרי עתה הוא להבטיח כי האופוזיציה המתונה תיבדל מ"הטרוריסטים" - הכינוי שאותו מדביקה מוסקבה לשורת ארגונים אסלאמסטיים, בהם ג'בהת פתח א-שאם. לדבריו, זאת "המשימה החשובה, שבלעדיה כל התקדמות נוספת תהיה כמעט בלתי אפשרית".

(עדכון אחרון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully