וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה על הפסקת האש בסוריה: על המורדים להתנתק מ"ארגוני הטרור"

דוברו של פוטין אמר כי כדי שתהיה התקדמות נוספת, על האופוזיציה המתונה להיבדל מקבוצות קיצוניות, ושר החוץ הרוסי שוחח עם מקבילו האמריקני בנושא. בכיר בצבא סוריה: הפסקת האש הופרה עד כה 60 פעמים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רוסיה קראה היום (רביעי) למורדים הסורים להתנתק מ"ארגוני הטרור" כדי להבטיח שהסכם הפסקת האש, שעליו סיכמה עם ארצות הברית, יחזיק מעמד. כיומיים לאחר תחילת יישום ההסכם, הרגיעה ברחבי המדינה עדיין שוררת. דימיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי הקרמלין מקווה שההסכם "ייצור את האווירה הנחוצה להסדר פוליטי".

הוא אמר לכתבים כי הקרמלין מברך על הפסקת האש, אך ציין כי הדבר העיקרי עתה הוא להבטיח כי האופוזיציה המתונה תיבדל מ"הטרוריסטים" - הכינוי שאותו מדביקה כמה מוסקבה לשורת ארגונים אסלאמסטיים, בהם ג'בהת פתח א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר. לדבריו, זאת "המשימה החשובה, שבלעדיה כל התקדמות נוספת תהיה כמעט בלתי-אפשרית".

במקביל, משרד החוץ הרוסי הודיע היום כי השר סרגיי לברוב שוחח עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי, ואמר כי על ארצות הברית לעמוד בהבטחתה להפריד את האופוזיציה הסורית הנתמכת בידי וושינגטון מכוחות ג'בהת פתח א-שאם.

כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד באזור של מכלות צבאיות שכבשו מהמורדים בדרום חאלב, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
חיילים מצבא סוריה בדרום חאלב, החודש/רויטרס

בנוסף, ויקטור פוזניקיר, קצין בכיר בצבא הרוסי, אמר לכלי תקשורת במדינתו כי ראש המרכז הרוסי לניטור אחר הפסקת האש ישוחח עם מקבילו האמריקני בהמשך היום בנוגע להארכת ההסכם מעבר לשבוע. לדברי פוזניקיר, הפסקת האש הופרה 60 פעמים מאז שהחלה, ורוב ההפרות נרשמו מצדו של ארגון "אחראר א-שאם". כמו כן, הצבא הרוסי הודיע כי צבא אסד מוכן לסגת מאזור מרכזי בחאלב יחד עם גורמי האופוזיציה מחר בשעה 9:00 בבוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
"לא הפסקת האש מעשי האלימות היו גוברים". קרי/רויטרס, צילום: רויטרס

קרי ניסה היום להדוף את הביקורת כלפי וושינגטון סביב ההסכם עם רוסיה. לדבריו, ללא הפסקת האש, מעשי האלימות ברחבי המדינה היו גוברים משמעותית ועוד סורים רבים היו נטבחים או נאלצים לברוח מהמדינה השסועה. "זאת ההזדמנות האחרונה לשמור על סוריה מאוחדת", אמר קרי בריאיון לרדיו הציבורי בארצות הברית. "אם ניכשל בהשגת רגיעה ולא נצליח להגיע לשולחן, אז הלחימה תתגבר באופן משמעותי".

ההסכם נחתם על ידי קרי ועמיתו הרוסי לברוב בז'נבה, ביום שישי. לפיו, בשלב הראשון פסקת האש תהיה למשך שבעה ימים ויוגברו המשלוחים ההומניטריים. אם היא תחזיק מעמד, צבאות ארצות הברית ורוסיה אמורים להתחיל לתאם תקיפות אוויריות נגד דאעש וג'בהת א-נוסרה באזורים מוסכמים. בהמשך, הצדדים אמורים להחל בשיחות על חילופי שלטון, שיכללו גם את הסתלקותו של הנשיא בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully