וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש בסוריה: רוסיה מאשימה את ארה"ב בהפרתה, האו"ם - את אסד

אחרי שאתמול אושרו 48 שעות נוספות להפסקת האש, נראה כי מתחילים לצוץ סדקים בין הצדדים. מוסקבה טענה כי וושינגטון ממאנת להתערב בענייני המורדים, בעוד האו"ם האשים את המשטר הסורי במניעת כניסת משאיות הסיוע לאזרחים הנצורים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוסיה האשימה היום (חמישי) את ארצות הברית באי-עמידה בתנאי ההסכם על סוריה. בהודעה של משרד ההגנה הרוסי נמסר כי וושינגטון משתמשת ב"מסך עשן מילולי" כדי להסתיר את אי-רצונה להתערב בענייניהם של ארגוני המורדים, שבהם היא תומכת. במקביל, האשים האו"ם את המשטר הסורי בהפרת ההסכם בכך שאינו מאפשר לסיוע הומניטרי להיכנס למדינה. אתמול שני הצדדים הסכימו על הארכת הפסקת האש ב-48 שעות.

הפסקת האש, שנכנסה לתקופה ביום שני, עדיין נשמרת ברובה, אף שהצבא הסורי והמורדים האשימו זה את זה בהפרות רבות. גורם בצבא סוריה אמר היום כי אין סימנים לכך שהמורדים נסוגים משיתוף פעולה עם ארגון ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, כפי שדרשה רוסיה כחלק מהסכם הפסקת האש במדינה.

במקביל, האו"ם הזהיר מ"בעיה" עם הכנסת סיוע למדינה המשוסעת. שליח האו"ם המיוחד לסוריה סטפן דה מיסטורה הטיל את האחריות ל"בעיה" על המשטר הסורי, שלדבריו, טרם סיפק את המסמכים הדרושים להכנסת הסיוע לאזורים המרוחקים והכבושים. עם זאת, אחר הצהריים דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית כי שיירה של 20 משאיות המכילות ציוד הומניטרי מתוך 40 המחכות בגבול לסיוע ל-80 אלף בני אדם בסוריה, החלו לחצות את הגבול.

לקריאה נוספת:
רוסיה על הפסקת האש בסוריה: על המורדים להתנתק מ"ארגוני הטרור"
הפסקת האש בסוריה נמשכת: "ביומיים האחרונים לא נרשמו הרוגים"
המשטר הסורי: "נעצור משלוחי סיוע הומניטרי שלא יתואמו איתנו"

אזרחים מפגינים בחאלב נגד משטר בשאר אסד בדרישה לאפשר כניסת סיוע לעיר, חאלב, סוריה, 16 בספטמבר 2016. רויטרס
"הסכם שלא נעשה עם המורדים - חלול". מפגינים בחאלב נגד אסד/רויטרס

"20 משאיות חצו את הגבול הטורקי והם באזור המפורז בין טורקיה לסוריה", אמר לעיתונאים יאן אגלנד, ראש המשלחת ההומניטרית של האו"ם לסוריה. הוא הוסיף כי הוא מלא תקווה שהסיוע יגיע למזרח חאלב ביום שישי.

דה מיסטורה ציין גם כי הנסיגה של כוחות המשטר והמורדים מדרך קסטלו, עורק ראשי שמגיע מצפון חאלב לאזור שבשליטת המורדים במזרח, הפכה למסובכת יותר. לפי ההסכם, שני הצדדים נדרשים לסגת לפחות 500 מטרים הרחק מהדרך. ואולם, כל צד לא מעוניין להיות הראשון שעושה זאת.

בתוך כך, היום דווח ברשת "אל-ג'זירה" כי 20 אזרחים נהרגו בהפצצת חיל האוויר הרוסי בעיר אל-בוכמאל שבמזרח המדינה. אל-בוכמאל נמצאת באזור הנתון לשליטת ארגון "המדינה האסאלמית" (דאעש), שאינו נכלל בהפסקת האש שהוכרזה במדינה. הפסקת האש אינה כוללת את המורדים מארגונים כמו ג'בהת פתח א-שאם ודאעש, ולכן תקיפות באזוריהם לא נחשבות להפרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אזרחים מפגינים בחאלב נגד משטר בשאר אסד בדרישה לאפשר כניסת סיוע לעיר, חאלב, סוריה, 16 בספטמבר 2016. רויטרס
המפגינים מחו על אי כניסת הסיוע לחאלב/רויטרס

באזורים המזרחיים שבשליטת המורדים בעיר חאלב נצורים כ-250 אלף אזרחים. הארכת הפסקת האש "מספקת חלון הזדמנויות קריטי לסיוע לאנשים הנזקקים במזרח חאלב", הוסיף דובר משרד האו"ם לתיאום הומניטרי, דייוויד סוונסון.

במסגרת ההסכם על סוריה, שעליו הכריזו שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בסוף השבוע האחרון, והתקבל על ידי המשטר הסורי ועל מרבית ארגוני המורדים, האש תינצר ברחבי המדינה למשך 48 שעות לפחות, לרגל חג הקורבן. זאת, מלבד מתקפות נגד ארגונים אסלאמיסטיים, בראשם "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה. אתמול הסכימו וושינגטון ומוסקבה להאריך ב-48 שעות נוספות את הפסקת האש. היום קרא שר החוץ של צרפת, ז'אן-מארק איירו, לחשוף את פרטי ההסכם.

אזרחים מפגינים בחאלב נגד משטר בשאר אסד בדרישה לאפשר כניסת סיוע לעיר, חאלב, סוריה, 16 בספטמבר 2016. רויטרס
הפסקת האש נמשכת ברובה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully