וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות חיילים מצבא אסד נהרגו בתקיפה אמריקנית בסוריה"

כוחות המשטר ורוסיה הודיעו על התקפה חריגה ותקדימית של הקואליציה, וארצות הברית הודתה כי ייתכן ומטוסיה תקפו בשוגג עמדות של הצבא הסורי. לפי דיווחים, נהרגו כ-80 חיילים. האירוע מגביר את המתיחות במהלך הפסקת האש השברירית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צבא סוריה ומשרד ההגנה הרוסי הודיעו היום (שבת) כי מטוסי קרב של הקואליציה בהובלת ארצות הברית תקפו עמדה של הצבא באזור ג'בל תרדה, בסמוך לנמל התעופה של העיר דיר א-זור שבמזרח המדינה. לפי ההודעה, בתקיפה נהרגו חיילים סורים שנאבקו בכוחות "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשטח, והארגון הסורי לזכויות האדם דיווח על 80 הרוגים. הארגון הדגיש כי הוא לא יכול לאשר שהקואליציה אחראית למתקפה, וציין כי גם מטוסים רוסיים תקפו באזור.

הפנטגון התייחס לטענות ומסר כי ייתכן ומטוסי הקואליציה תקפו בשוגג עמדה של צבא סוריה, מאחר שסברו כי מדובר בכוחות דאעש. לפי ההודעה, הקואליציה השעתה את תקיפותיה בדרום דיר א-זור, לאחר שגורמים רוסיים מסרו להם כי ייתכן והמטרות שהותקפו שייכות לצבא אסד. עוד נמסר כי המטוסים האמריקניים תקפו בעבר באזור, וכי רוסיה קיבלה הודעה על המתקפה טרם החלה.

משרד ההגנה הרוסי טען כי 62 חיילים נהרגו במתקפה, ונפצעו כמאה נוספים. "אם מדובר בתקיפה שנעשתה בשוגג, זוהי עדות לסירוב של וושינגטון לתאם את מהלכיה בסוריה עם מוסקבה", נמסר. המשרד ציין כי המתקפה אירעה בסביבות השעה 17:00 (שעון מקומי), ובוצעה באמצעות שני מטוסי F-16 ושני מטוסי F-10, שהגיעו לאזור דרך עיראק. עוד נמסר כי בשעה זו מתנהלים קרבות עזים באזור בין צבא סוריה לדאעש, שניצל את התקרית כדי להתקדם.

עוד כתבות בנושא:
דיווח בסוריה: חייל מצבא אסד נהרג במתקפה ישראלית באזור קוניטרה
הסיוע לא מגיע - והמחלוקת בין ארה"ב לרוסיה מעיבה על ההסכם בסוריה
הפסקת האש מתערערת: קרבות עזים בין המורדים למשטר ליד דמשק

מטוס F-16  אמריקאי. AP
חיילים נהרגו במתקפה. מטוס F-16 אמריקני/AP

אם הדיווח יאומת, מדובר בתקיפה תקדימית וחריגה ביותר, שכן מטרת הקאוליציה היא מאבק בדאעש ולא בצבא הסורי. בדצמבר האחרון האשימה דמשק את הקואליציה בתקיפת בסיס צבאי ליד דיר א-זור, אך וושינגטון מסרה כי היה מדובר במתקפה רוסית.

"מדובר במתקפה משמעותית וגסה על סוריה ועל צבאה, והוכחה לכך שארצות הברית תומכת בדאעש ובארגוני טרור נוספים", נמסר בהודעת הצבא הסורי. לפי ההודעה, המתקפה אפשרה לכוחות דאעש להתקדם לעבר גבעה המהווה נקודה אסטרטגית, שכן היא משקיפה על בסיס חיל האוויר. עם זאת, כעבור כמה שעות דיווחו כלי תקשורת ברוסיה כי הצבא הסורי השתלט מחדש על הגבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כוחות הצלה מחלצים ילדים מההריסות לאחר תקיפה אווירית במחוז אידליב שבסוריה בזמן הפסקת האש שסוכמה בין רוסיה וארה"ב. 16 בספטמבר 2016. רויטרס
הריסות במחוז אידליב לאחר תקיפה אוורית בזמן הפסקת האש, אתמול/רויטרס

האירוע עשוי להגביר עוד יותר את המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה, על רקע הפסקת האש השברירית במדינה השסועה. בימים האחרונים, גורמים שונים במוסקבה האשימו את וושינגטון בכך שאינה מיישמת את ההסכם ולא פועלת להפסקת ההפרות מצד המורדים שבהם היא תומכת. ארצות הברית מנגד מאשימה את רוסיה בעיכובים בהכנסת הסיוע ההומניטרי למדינה.

מוקדם יותר היום מסר צבא רוסיה כי המצב בסוריה במהלך הפסקת האש הולך ומחמיר, והדגיש כי אם הפסקת האש תקרוס ארצות הברית תהיה אחראית לכך. משרד ההגנה הרוסי מסר כי הפסקת האש הופרה 199 פעמים מאז שנכנסה לתוקפה ביום שני האחרון.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום כי המורדים בסוריה מנצלים את הפסקת האש כדי להתארגן מחדש. עם זאת, הוא ציין כי הוא עדיין אופטימי לגבי סיכוייה של הפסקת האש. "אנו רואים ניסיונות של הטרוריסטים האלה להתארגן מחדש, כדי לשנות שם כזה באחר ולשמור על יכולתם הצבאית", אמר בנאום שנשא בעת ביקורו בקירגיזסטן. הנשיא הרוסי הוסיף כי וושינגטון "ככל הנראה מעוניינת בשמירת היכולות למאבק בממשל אסד", וציין כי מדובר בדבר "מסוכן מאוד".

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully