וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כוחות אסד כבשו אזור אסטרטגי מידי המורדים במזרח חאלב

רובע מאסקן חננו, המוחזק בידי המורדים משנת 2012, נכבש בקרבות קשים שנערכו בימים האחרונים בהם נהרגו יותר מ-200 אזרחים. על פי הערכות, המהלך עשוי להוביל לאיבוד אחיזתם המוחלטת של המורדים בחאלב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(דיון במועצת הביטחון של האו"ם במצב ההומניטרי בחאלב)

כוחות משטר אסד הצליחו להשתלט אתמול (שבת) על שטח גדול בשליטת המורדים בחאלב - כך דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים במדינה. זאת, במהלך שעשוי להוות פריצת דרך לכיבוש העיר כולה מידי המורדים.

רובע מאסקן חננו בצפון חאלב היה האזור הראשון אותו כבשו המורדים בקיץ 2012 במהלך שחילק את העיר לצד מזרחי המוחזק בידי המורדים וצד מערבי המוחזק בידי הממשלה. מאז יותר מ-250 אלף אזרחים נותרו נתונים תחת מצור מצד כוחות הממשל.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
מטה קלינטון הודיע: נתמוך בספירת הקולות המחודשת
המנהיג ששרד עשרה נשיאים אמריקנים וכמעט הצית מלחמה גרעינית
טראמפ של המזרח הרחוק: המנהיג המפחיד עם הפה הכי מלוכלך בעולם

כוחות אסד בסוריה כבשו מחדש חלקים מחאלב מידי המורדים, 26 בנובמבר. רויטרס, רויטרס
תושב רוכב על אופניו בלב אזור הקרבות בחאלב, אתמול/רויטרס, רויטרס

כיבוש הרובע במהלך השבת היה חלק ממתקפה נרחבת של הצבא, שעלולה לבודד את דרום העיר הנתון בשליטת המורדים. מאז 15 בנובמבר נהרגו בהפצצות במזרח חאלב 212 אזרחים, בהם 27 ילדים. אתמול דווח כי משטר אסד הצליח להשיג שליטה מלאה על האזור. "הכוחות החמושים כבשו בחזרה את האזור והצליחו לשים סוף לנוכחותם של טרוריסטים", דיווח שדרן ברדיו הממלכתי בתייחסו לכוחות המורדים.

עוד דווח כי מהנדסים של הצבא פעלו לסילוק מוקשים באזור, אותם הציבו המורדים ברחובות ובכיכרות. ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל רחמן, אמר כי 80 אחוז מהאזור היה תחת שליטת משטר אסד. "הם נמצאים מרחק מטרים ספורים מהפרדה מוחלטת בין הצפון לדרום של מזרח חאלב", הוסיף.

כוחות אסד בסוריה כבשו מחדש חלקים מחאלב מידי המורדים, 26 בנובמבר 2016. רויטרס, רויטרס
הפצצת כוחות המשטר במזרח חאלב, אתמול/רויטרס, רויטרס

מהלך זה של המשטר מגיע לאחר ימים של הפצצות אינטנסיביות על מזרח העיר, מהאוויר ומתותחים על הקרקע. בעקבות ההסלמה משפחות רבות נמלטו לאזורים בדרום מזרח חאלב, בהם הורגשה הלחימה פחות, באופן יחסי. הממשלה הודיעה כי תושבי מזרח חאלב והמורדים "חופשיים לעזוב", אך האשימה את כוחות המורדים בשימוש באזרחים כ"מגן אנושי".

בתוך כך, האו"ם יזם תכנית שאמורה לספק סיוע לחאלב ולעזור בפינוי פצועים וחולים, אותה אישרו כוחות המורדים אך בדמשק טרם הסכימו להצעה. גם הסכמתה של רוסיה, בת בריתו של אסד, דרושה להתנעת המהלך. אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם על הפצצת מחסן תחמושת בצפון-מזרח סוריה המשמש את כוחות הקואליציה נגד ארגון דאעש בהובלת ארצות הברית. עם זאת הדיווח הוכחש בידי גורמים בקואליציה.

מבט ממזרח חאלב שבשליטת המורדים אל חלקה המערבי שבשליטת משטר אסד, 25 בנובמבר 2016. רויטרס, רויטרס
מבט ממזרח חאלב אל חלקה המערבי, שלשום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully