וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: מל"ט תקיפה של דאעש מפציץ את הצבא העיראקי במוסול

בתיעוד נראות פגיעות ישירות של כלי הטיס הבלתי מאויש בכוחות העיראקיים. בכיר בצבא האמריקני: "למל"טים של דאעש יכולת של ילד בן 13 בארה"ב". ראש ממשלת עיראק הכריז על כיבושו המלא של מזרח מוסול אחרי שלושה חודשי לחימה

ספק 500

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם אתמול (שלישי) תיעוד ראשון של מל"ט תקיפה שברשותו, זאת כחלק משימוש הולך וגובר שעושה הארגון בכלי טיס בלתי-מאוישים למטרות תקיפה. בתיעוד נראים כוחות עיראקיים במוסול במהלך קרבות נגד דאעש, כשהם סופגים כמה פצצות שמוטלות עליהם מהאוויר. כעבור זמן קצר מתעד המל"ט כלי רכב הדוהר לעבר הכוחות בעיר ומתפוצץ בסמוך אליהם.

דאעש פרסם פעמים רבות תיעודים מכלי טיס בלתי-מאוישים, שעקבו אחרי פעילות הכוחות הנלחמים בו ותיעדו את הקרבות שלו לצרכי תעמולה. המל"טים המסחריים והקטנים שבידי הארגון עוברים הסבה ומחומשים ברימונים בקוטר 40 מ"מ, שיכולים לפגוע בכל מי שעומד ברדיוס של חמישה מטרים ממוקד הפגיעה.

עוד בוואלה! NEWS:
שיחות השלום תמו: רוסיה, טורקיה ואיראן יפקחו על הפסקת האש בסוריה
המלחמה החדשה של נשיא מצרים: שיעורי הגירושים הגבוהים
מסימני הטיהור בטורקיה: 5 ילדים ננטשו בכלא אחרי שאמם נעצרה

צבא עיראק בקרבות מול דאעש בעיר מוסול, 17 בינואר 2017. רויטרס
מוסול, בשבוע שעבר/רויטרס

מוקדם יותר החודש אמר קולונל ברט סילביה מצבא ארצות הברית כי לוחמי דאעש במוסול משתמשים במל"טים כדי להשליך פצצות קטנות על כוחות הביטחון העיראקיים ועל אזרחים. לדבריו, המל"טים של דאעש הם פשוטים ויש לארגון את "אותה היכולת שיש לילד בן 13 בארצות הברית". את כלי הטיס הללו ניתן לרכוש באינטרנט. מדובר בקוואדקופטרים, מעין מסוקים קטנים בעלי ארבעה מדחפים, שאינם יכולים לטוס במשך יותר משעה. המפקד האמריקני הוסיף כי הכוחות המוצבים בשטח הצליחו לסייע לעיראקים להפיל כעשרה מהמל"טים הללו.

אתמול הכריז ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי על כיבושו המלא של מזרח מוסול, אחרי כשלושה חודשי לחימה. השלב הבא יהיה שחרור חלקו המערבי של המעוז האחרון של דאעש במדינה, שצפוי להיות עיקש יותר בשל צפיפות השטח והרחובות הצרים. ייתכן שמנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי נמצא עדיין בשטחי מוסול, שם נראה בתיעודו האחרון אי-שם ביוני 2014, אז הכריז על הקמת חליפות אסלאמית.

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully