וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה החדשה של נשיא מצרים: שיעורי הגירושים הגבוהים

24.1.2017 / 18:12

א-סיסי סיפר כי נודע לו כי 40% מ-900 אלף הזוגות הנישאים בכל שנה במדינה מתגרשים ללא איש דת, כשהגבר מכריז על כך. הוא ינסה לקדם חקיקה תקדימית שתאפשר גירושים רק בדרך ממוסדת

עריכה: ורד לידני

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר היום (שלישי) כי הוא מודאג מאחוזי הגירושים הגבוהים במדינה וקרא להעביר חקיקה תקדימית שתאסור על גברים מוסלמים מלהכריז על גירושים מנשותיהם. בנאום שנשא בטלוויזיה סיפר א-סיסי כי לאחרונה למד כי 40% מ-900 אלף הזוגות הנישאים בכל שנה במצרים מתגרשים כעבור חמש שנים בלבד.

א-סיסי קרא לחקיקה שתאפשר להתגרש רק בנוכחותו של המאזון, איש דת שמורשה על ידי הממשלה לאשר נישואים או גירושים. חלק מהזוגות כבר פועלים כך, אך בעלים רבים מתגרשים באופן מילולי בלבד – בדרך כלל במהלך שיאו של ויכוח עם נשותיהם – ובהמשך מקבעים את גירושיהם בחוק.

זהו לא המאבק היחיד של נשיא מצרים. הוא מתמודד עם כלכלה מקרטעת וזינוק במחירי מוצרי יסוד, אך בעיקר עם ארגוני טרור הנאבקים בכוחות הביטחון בעיקר בחצי האי סיני. א-סיסי עלה לשלטון ביולי 2013 בהפיכה צבאית, שבמהלכה הודח מוחמד מורסי, הנשיא הראשון שנבחר בצורה דמוקרטית במדינה הערבית. מאז דוכאה תנועת "האחים המוסלמים", שבה היה חבר מורסי, כמו גם ארגוני אופוזיציה וארגוני זכויות אדם אחרים.

לקריאה נוספת בנושא
היחסים מתחממים: הנייה יבקר מחר בקהיר וייפגש עם בכירים בממשלה
מכה לסיסי: העליון ביטל את העברת האיים בים האדום לסעודיה

נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי. רויטרס
מנסה להגן על המשפחה. נשיא מצרים א-סיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully