וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לשיטפונות, חסימות כבישים - ושלג: סערה חורפית ברחבי הארץ

28.1.2017 / 15:15

מזג האוויר הסוער שהחל לקראת כניסת השבת הביא להצטברות שלגים בצפון הארץ ובהרי המרכז. ילדים מיהרו בשמחה לבנות בובות שלג ומטיילים נאלצו להישאר בבתים לאחר שכמה שמורות טבע נסגרו למבקרים. ירושלים היא שיאנית הגשמים למערכת הנוכחית

צילום: ערן גליק, אדם פדידה ותומר אשד, רט?ג

תושבים רבים באזור הצפון התעורר הבוקר (שבת) וראו מחוץ לחלונם מרחבים לבנים שכוסו בשלג רב. בצפון רמת הגולן הגיע גובה השלג ל-10 עד 15 סנטימטרים ושלג ירד גם בהרי הגליל. שלג קל ירד במהלך הלילה גם בהרי המרכז. בירושלים לא נערם השלג על הקרקע, אך בגוש עציון ובחברון הצטברה שכבה קלה של שלג. גם מעבר לגבול בירדן נערמו שלגים על הקרקע, בעמאן ובעיר עג'לון שבצפון המדינה.

מוטי שי חבר קיבוץ מנרה סיפר לוואלה! NEWS כי השלג שהחל לרדת אמש הצטבר על הקרקע והגיע לגובה של כ-5 עד 10 סנטימטרים. "זה השלג המשמעותי הראשון שיורד לנו כאן השנה. זה כיף גדול, המראה יפהפה והילדים חוגגים. כשהם התעוררו הם שאגו משמחה איך שהם ראו את מנרה לבנה", אמר. "עכשיו הם בחוץ, בונים בובת שלג וכשהם יגמרו לבנות אותה, הם בטח יתחילו במלחמות השלג שלהם. אבל אנחנו מעדיפים לראות את השלג מתוך הבתים החמימים שלנו. הם משתוללים בחוץ ואנחנו בפנים, נהנים מהמראות מתוך הבית החמים שלנו כשאנחנו יושבים ליד תנור העצים ועם כוס תה ביד".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הגביל את הכניסה לארה"ב: "אסלאמיסטים בחוץ"
"חשד: 4 אנשי עסקים נוספים סיפקו מתנות לשרה ויאיר נתניהו"
תיעוד: משאית חצתה צומת באור אדום - והתנגשה במכונית

שלג בקיבוץ מנרה באצבע הגליל, 28 בינואר 2017. מוטי שי, מערכת וואלה! NEWS
משפחת שי בונה איש שלג בקיבוץ מנרה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי שי
שבת סוערת בחוף הצוק בתל אביב, 28 בינואר 2017. ניב אהרונסון
מזג אוויר סוער בחוף הצוק בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

גם מיכל צורן, מזכירת קיבוץ סאסא שבגליל העליון שמחה להתעורר לבוקר לבן. "מקסים לנו, איזה כיף. זה חוזר כל שנה אבל זה תמיד מרגש", סיפרה. "הכל מתפקד כרגיל אבל במגבלות הזהירות והביטחון. החל מהבוקר מתקיימים סיורים של רכז הבטיחות שלנו, אנחנו מפנים את השבילים ואת הכבישים מהשלג שהצטבר עליהם. הורנו לחברים לא להשתמש בקלנועיות וברכבים שלא מסוגלים להתמודד עם תנאי השטח, אבל אנחנו ממשיכים לקיים שגרת חיים. לא ויתרנו על הבראנץ' המסורתי שאנחנו מקיימים מדי שבת בחדר האוכל ואין כמו בראנץ' בשלג. כל הקיבוץ מתאסף בחדר האוכל עם הילדים עם הלחיים הוורודות מקור והברק בעיניים משמחת השלג שהגיע".

"קמנו לבוקר מושלג, זה כיף לא נורמלי. הילדים משחקים בחוץ ונהנים. קר כאן מאוד, אבל המראות האלה מחממים את הלב", סיפרה גם אושרה אמון תושבת קיבוץ עין זיוון. "חיכינו לזה, זה מרגש, אין על הלבן הקסום הזה בכל העולם. הרבה משפחות, מטיילים וצימריסטים שהספיקו להגיע לכאן לפני שהשלג חסם את הכבישים, משחקים עכשיו במלחמות שלג ובונים בובות שלג".

פעולות לפילוס צירים ברמת הגולן ובגליל העליון, 28 בינואר 2017. נתיבי ישראל, אתר רשמי
עבודות לפינוי שלגים מהכבישים ברמת הגולן, היום/אתר רשמי, נתיבי ישראל
שלג בקיבוץ עין זיוון, 28 בינואר 2017. אושרה אמון, מערכת וואלה! NEWS
גן משחקים מכוסה שלג בקיבוץ עין זיוון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אושרה אמון
שלג בקיבוץ עין זיוון, 28 בינואר 2017. אושרה אמון, מערכת וואלה! NEWS
שלג בעין זיוון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אושרה אמון

בעקבות השלגים נחסמו בשעות הבוקר כמה כבישים ברמת הגולן והמועצה האזורית גולן החלה בעבודות לפינוי הצירים. בשעות הצהריים נפתחו חסימות הכבישים בצפון והתנועה שבה לסדרה. בנוסף ייסגר היום אתר החרמון למבקרים ולגולשים לאחר שהצטברו כ-60 סנטימטרים של שלג במפלס התחתון ו-90 בעליון. מרשות הטבע והגנים נמסר כי נסגרו למבקרים כמה שמורות באזור הצפון. בהן, גן לאומי חורשת טל בעמק החולה, שמורת הטבע נחל עמוד בגליל העליון והגן הלאומי ברעם בגליל המערבי. באזור ירושלים נסגרו למבקרים הגן הלאומי קסטל והגן הלאומי עין חמד.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי מתחילת המערכת החורפית ועד לשעה 10:00 בבוקר נמדדו 55 מילימטרים של גשם בירושלים. בנוסף נמדדו 53 מילימטרים בחרשים שבגליל המערבי. בקיבוץ דפנה שבעמק החולה נמדדו 43 מ"מ גשם. בקיבוץ דורות שבנגב המערבי 42 מ"מ. בשומרון - 42 מ"מ. בצפת - 41. בדרום רמת הגולן - 39. בעפולה - 37. בקיבוץ מרום גולן - 36. בחיפה - 30. בבאר שבע - 28. בחבל הבשור - 23 באשדוד - 16. בכנרת 14.5. - בזיכרון יעקב - 13. בתל אביב - 13. בשדה בוקר - מילימטר אחד ובערבה נמדדה כמות של 0.1 מילימטר גשם בלבד.

המשטרה קראה לציבור הנהגים באזור גוש עציון לנקוט בזהירות מרבית בנסיעה בכביש 3157 בקטע שבין צומת אפרת לצומת הטי לכיוון תקוע, בשל הצטברות שלגים באזור וסכנת החלקה. המשטרה ממליצה לנהגים להימנע מעצירות פתע, להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך ומזג האוויר ושמור מרחק מהרכב הנוסע לפניהם.

צפו במכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי:

שלג בקיבוץ סאסא בגליל העליון, 28 בינואר 2017. מיכל צורן, מערכת וואלה! NEWS
"ברק בעיניים". שלג בקיבוץ סאסא, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מיכל צורן
מפלסות שלג באתר החרמון, 28 בינואר 2017. אתר החרמון, אתר רשמי
90 סנטימטרים במפלס העליון. מפלסת שלג באתר החרמון, הבוקר/אתר רשמי, אתר החרמון

הסערה שהחלה בליל שישי צפויה להיחלש לאורך היום. גשם מקומי צפוי לרדת מצפון הארץ ועד לנגב ועד שעות הצהריים יוסיף לרדת שלג קל בהרי הגליל והגולן. בנוסף, רוחות ערות ינשבו ברחבי הארץ ויהיה קר מהרגיל לעונה. בעקבות הגשמים קיים עדיין חשש קל להיווצרות שיטפונות בנחלי מדבר יהודה ובצפון הנגב.

אלה הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-13 מעלות היום עד 8 מעלות בלילה, בירושלים מ-5 עד 1, בחיפה מ-11 עד 5, בצפת מ-3 עד 1, ברמת הגולן מ-7 עד 2, בטבריה מ-13 עד 5, בבית שאן מ-14 עד 5, בעין גדי מ-16 עד 11, באשדוד מ-13 עד 9, בבאר שבע מ-10 עד 5, במצפה רמון מ-7עד 4 ובאילת מ-16 מעלות היום עד 9 מעלות בלילה.

שלג בחברון, 28 בינואר 2017. רום קרני, מערכת וואלה! NEWS
שלג בחברון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, רום קרני
שלג בקיבוץ מנרה באצבע הגליל, 28 בינואר 2017. מוטי שי, מערכת וואלה! NEWS
איש שלג בקיבוץ מנרה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי שי

הלילה ייעשה מעונן חלקית עד מעונן ויוסיף להיות קר מאוד. גשמים מקומיים קלים עשויים לרדת גם הלילה, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בצפון קיים חשש חמור מהיווצרות קרה במקומות המועדים, ומהצטברות קרח על הכבישים בהרים. במהלך הלילה צפויה היחלשות הרוחות ברחבי הארץ.

מחר צפויה הסערה לחלוף, מזג האוויר ייעשה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. עם זאת, עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה. בלילה אף עשוי להיות קר מאוד וצפויה קרה נרחבת במקומות המועדים. ביום שני יהיה נאה עם עלייה ניכרת בטמפרטורות, ומעט קר מהרגיל לעונה.

השתתף בהכנת הכתבה: אבי אשכנזי

(עדכון ראשון 9:50)

שלג בגוש עציון, 28 בינואר 2017. איתן אלחדז, מערכת וואלה! NEWS
שלג בגוש עציון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז
שלג בחניון חוממה בשמורת הר מירון בגליל העליון, 28 בינואר 2017. רשות הטבע והגנים
רכב חונה בשלג בסמוך להר מירון בגליל העליו, הבוקר/רשות הטבע והגנים
שלג בעג'לון שבצפון ירדן, 28 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
שלג בעג'לון שבצפון ירדן, הבוקר/צילום מסך, טוויטר
שלג בעמאן בירת ירדן, 28 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
שלג שהצטבר במהלך הלילה על הקרקע בעמאן, בירת ירדן/צילום מסך, טוויטר
שלג בקיבוץ מרום גולן, 28 בינואר 2017. ערן גליק, מערכת וואלה! NEWS
ילד נהנה בשלג במרום גולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, ערן גליק
שלג במנרה שבגליל העליון, 28 בינואר 2017. אתר מנרה לודג', אתר רשמי
מבלים בשלג בצוק מנרה, היום/אתר רשמי, אתר מנרה לודג'
פעולות לפילוס צירים ברמת הגולן ובגליל העליון, 28 בינואר 2017. נתיבי ישראל, אתר רשמי
פילוס שלג בכבישים ברמת הגולן, היום/אתר רשמי, נתיבי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully