וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: משאית חצתה צומת באור אדום - והתנגשה חזיתית במכונית פרטית

28.1.2017 / 9:30

בסרטון שצולם במצלמת בטיחות והגיע לידי וואלה! NEWS נראה נהג משאית פונה שמאלה בצומת בכניסה לבאר יעקב - ומתנגש בעוצמה במכונית. כתוצאה מכך נהדפו הנוסעים ברכב הפרטי, סבתא ונכדה בן ה-5, ונפצעו באורח קשה וקל. "כשראיתי את הרכב, חשבתי שאיבדתי את רעייתי ואת נכדי"

צילום: אור ירוק, עריכה: יאיר דניאל

שלגייה גבאי מבאר יעקב לא תיארה שיום החופש המשותף עם נכדה בן ה-5, אותו תכננה זמן רב, יגדע בתאונת דרכים. לוואלה! NEWS הגיע תיעוד קשה של תאונה דרכים חזיתית שאירעה בחופשת החנוכה האחרונה בכניסה ליישובה בכביש 4313: נהג משאית לא עצר באור אדום והתנגש בעוצמה במכוניתה של שלגייה. היא ונכדה נהדפו בחוזקה אל צד הרכב, נפצעו באורח קשה וקל, ורכבם נהרס כליל. עד היום, כחודש לאחר חופשת החנוכה, שלגייה סובלת מכאבים, מושבתת מפעילות ומקורקעת לביתה.

"ברגע הראשון חשבתי שאיבדתי את רעייתי ואת הנכד שלי", סיפר לוואלה! NEWS בעלה של שלגייה, אלברט גבאי. "מעוצמת התאונה, שלגייה והנכד ספגו מכות יבשות, שלגייה שברה את צלעותיה וסבלה מכאבים ברוב חלקי הגוף, הנכד נחבל, האוטו הלך טוטאל-לוס, אבל מה זה משנה האוטו, העיקר שהיקרים שלנו בחיים. כשהגעתי לזירה וראיתי את הרכב וחשבתי שחרב עליי עולמי. האוטו ספג מכה קשה, כריות האוויר נפלטו, מחזה קשה לצפייה".

עוד בוואלה! NEWS:
משרד הבריאות חושף: דירוג הזיהומים הנרכשים בזמן אשפוז בבתי חולים
יידויי אבנים והצתת מכוניות: עימותים אלימים בשכונת מאה שערים
ההרוגה בתאונה בגליל נקברה: "היא הייתה הכול בשביל ההורים שלה"

תיעוד: נהג משאית חצה את צומת הכניסה לבאר יעקב באור אדום והתנגש ברכב פרטי. ספק 500
נהג המשאית לא עצר באור אדום. רגע ההתנגשות של נהג המשאית ברכבה של שלגייה/ספק 500

גבאי סיפר שמצלמת הבטיחות שהתקין ברכבה של אשתו לפני כמה חודשים סייעה לו ולחוקרי המשטרה לאחר התאונה. "הנהג שפגע באשתי טען שנסע באור ירוק וששלגייה היא זאת שחצתה את הצומת באדום, אך המצלמה הוכיחה שהוא טועה. אני ממליץ לכל אחד לרכוש מצלמה כזאת, היא מצילה חיים ועושה צודק", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

21% מהנהגים חצו באור אדום בשנה האחרונה

מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" עולה כי אחד מכל חמישה (21%) הודה כי עבר לפחות פעם אחת באור אדום בשנה האחרונה. עוד עלה מהסקר, שכלל 700 נשאלים, כי רוב מוחלט של הנשאלים (96%) דיווח כי ראה לפחות פעם אחת נהג חוצה צומת באור אדום בשנה האחרונה.

לפי הנתונים, 84% מהנשאלים מאמינים כי "הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור". בנוגע לאכיפה, השיבו 64% מהנשאלים כי מצלמות ירתיעו נהגים מלחצות באור אדום.

מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב, אמר כי אכיפה תשפי על תרבות הנהיגה המסוכנת בישראל. "במזל גדול התאונה הסתיימה בפציעה בלבד, אבל לא תמיד לכולם יש את המזל הזה. במדינות המתקדמות הבינו כי ניתן להפחית באופן ניכר את תאונות הדרכים שנגרמות בשל אי ציות לרמזור אדום, באמצעות הצבת מצלמות נגד תאונות בצמתים".

עוד הוסיף אבואב כי "באותם מקומות שהותקנה מצלמה, בולטת ומשולטת, ירד מספר התאונות באופן ניכר, כמו גם ברחובות הסמוכים. נהג שידע שהוא נכנס לצומת עם מצלמה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו. המשרד לביטחון הפנים חייב להתקין מצלמות רמזור בכל אותם צמתים אדומים ומסוכנים כדי למנוע את ההרוג הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully