וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה נעדרת בברלין 48 שעות אחרי הפיגוע: "מודאגים מאוד לגורלה"

דב גיל-הר, שליח וואלה! NEWS לברלין

21.12.2016 / 12:45

משפחתה של דליה אליקים, שמנותקת קשר כבר יומיים, עדיין לא יודעת דבר לגבי מצבה. "מקווים שבשעות הקרובות יהיה לנו קצת חוט", אמר גיסה, עופר אליקים, בשיחה עם שליח וואלה! NEWS. בעלה רמי מאושפז במצב קשה אך יציב

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי', עריכה: ניר חן.

דליה אליקים, תושבת הרצליה, היא הישראלית שנעדרת מאז הפיגוע שלשום (שני) בשוק חג המולד בברלין. "אנחנו מאוד מודאגים", אמר גיסה, עופר אליקים, שאחיו נפצע קשה ומאושפז במצב יציב בבית חולים בעיר, בשיחה עם וואלה! NEWS. בפיגוע נרצחו 12 בני אדם ועוד עשרות נפצעו, בהם בני הזוג ששהו בגרמניה במסגרת טיול משפחתי.

גיסה של דליה הביע תסכול לנוכח העובדה שמשטרת גרמניה טרם זיהתה את הנעדרת - על אף שחלפו יותר מ-40 שעות מאז הפיגוע. "אנחנו מוכנים לעשות כל מאמץ כדי לעזור בזיהוי. אנחנו עדיין לא יודעים מה מצבה, וכולנו תקווה שבשעות הקרובות יהיה לנו קצה חוט כדי לדעת מה קרה", אמר.

לקריאה נוספת:
מחסומי בטון ושוטרים בלבוש אזרחי: כוננות מוגברת ברחבי אירופה
משירי החג לאבל מאופק: כך הפכו ימי החג של ברלין לשדה מוקשים
מרקל: הדריסה בברלין היא טרור, נעניש את האחראים

רמי ודליה אליקים. באדיבות המצולמים
"מודאגים לגורלה". דליה לצד בעלה רמי, שנפצע באורח קשה/באדיבות המצולמים
רמי אליקים , שנפצע בפיגוע הדריסה בברלין. באדיבות המצולמים
נפצע בפיגוע במהלך טיול משפחתי. רמי אליקים בברלין/באדיבות המצולמים

הוא הוסיף כי בני המשפחה הביעו נכונות לעבור בין הנפגעים שלא זוהו עדיין, על מנת לסייע בהליך. ואולם לפי הנוהל הגרמני, לא ניתן לזהות בוודאות נפגע לפי מראה פנים, לכן בכוונת הרשויות לקחת דגימת ד-נ-א מבנם ובתם של בני הזוג.

המשפחה של בני הזוג הגיעה לבית החולים והביעה שביעות רצון מהטיפול הרפואי שמקבל רמי, כמו גם מהסיוע של שגרירות ישראל. "אנחנו עוקבים אחרי המצב של רמי בדאגה, כרגע הוא מורדם ומונשם בטיפול נמרץ. הצוות הרפואי מטפל בו בצורה מצוינת, והצוות של השגרירות מקיף אותנו ונותן לנו את כל הסיוע שאנחנו צריכים", אמר עופר. אחיו, שנדרס על ידי המשאית שדהרה שלשום במהירות של עשרות קילומטרים לעבר השוק במערב ברלין, נפצע באגן וברגליים.

מצוד אחרי המחבל

המגזין הגרמני דר שפיגל אונליין דיווח היום כי המשטרה מנהלת מצוד נרחב אחרי חשוד תוניסאי בן 24, אחרי שנמצאו מסמכי ההגירה שלו מתחת למושב הנהג. לפי הדיווח, שלא ציין מקורות, החשוד הוא אניס א., שככל הנראה השתמש גם בשמות בדויים, כמו אחמד א. אתמול הזהירה המשטרה כי החשוד עדיין חמוש ומסוכן וייתכן שהיו עמו משתפי פעולה.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות אמש על הפיגוע. על פי הודעת הארגון, "חייל של 'המדינה האסלאמית'" ביצע את המתקפה, לאחר ש"נענה לקריאות לתקוף" במדינות החברות בקואליציה הבינלאומית נגד הארגון בסוריה ובעיראק. ההודעה זהה בניסוחה להודעות שפורסמו במקרים דומים שבהם המחבל נשבע אמונים לדאעש, אולם פעל באופן עצמאי לחלוטין וללא כל קשר ממשי לארגון.

שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
מצוד אחרי המחבל. שוק חג המולד אחרי הפיגוע, שלשום/AP

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות אמש על הפיגוע. על פי הודעת הארגון, "חייל של 'המדינה האסלאמית'" ביצע את המתקפה, לאחר ש"נענה לקריאות לתקוף" במדינות החברות בקואליציה הבינלאומית נגד הארגון בסוריה ובעיראק. ההודעה זהה בניסוחה להודעות שפורסמו במקרים דומים שבהם המחבל נשבע אמונים לדאעש, אולם פעל באופן עצמאי לחלוטין וללא כל קשר ממשי לארגון.

לפי דיווחים בכלי תקשורת בפולין, המשאית שאמצעותה בוצע פיגוע הדריסה נחטפה מידי הנהג הפולני בברלין כמה שעות לפני האירוע. בן דודו של נהג, בעלי חברת המשאיות, סיפר כי לא הצליח ליצור עמו קשר משעות אחר הצהריים, מאז שחנה מול משרדי החברה בברלין, כשהיה אמור לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה. אתמול שוחרר מבקש המקלט מפקיסטן שנעצר בחשד שביצע את הפיגוע.

רמי אליקים , שנפצע בפיגוע הדריסה בברלין. באדיבות המצולמים
"מקווים למצוא קצה חוט". רמי ודליה ובני המשפחה/באדיבות המצולמים

שר הפנים של גרמניה, תומס דה מזייר, אמר אמש כי לחוקרים יש כמה כיווני חקירה. "שמענו על קבלת האחריות של דאעש, שהוא למעשה חבורה של טרוריסטים", אמר דה מזייר לרשת ARD הגרמנית. "יש כמה כיווני חקירה. אף אחד לא ינוח עד שהמחבל או המחבלים ייתפסו".

מנגד, גורם ביטחוני בגרמניה אמר כי קיים חוסר הוודאות בקרב כוחות הביטחון בנוגע לזהות המפגע. "כוחות הביטחון אובדי עצות לחלוטין", אמר, "הם לא יודעים כלום על מה שהתרחש. כנראה שחזרנו לנקודת האפס ואנו לחלוטין בעלטה בכל הנוגע לזהות המחבל או המחבלים. די ברור כי מישהו עדיין מסתובב חופשי".

אור רביד השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully