וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: הדריסה בברלין היא טרור, נעניש את האחראים

קנצלרית גרמניה אמרה כי "אנחנו מחויבים להניח" שהאירוע בשוק חג המולד, שבו נהרגו 12 בני אדם, היה פיגוע. לדבריה, אם אכן פליט ביצע את הפיגוע, "זה יהיה מחליא במיוחד". שר הפנים אישר כי החשוד הוא יליד פקיסטן וכי הוא מכחיש את מעורבותו

עריכה: ניר חן

פיגוע דריסה בברלין - עדכונים אחרונים

- החשוד הוא מבקש מקלט מפקיסטן, שהיה מוכר למשטרה בגין עבירות קלות
- החשוד מכחיש בחקירתו את מעורבותו באירוע
- 12 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו, בהם אזרח ישראלי
- מרקל מבטיחה להעניש את האחראים
- תוגבה האבטחה בברלין, לונדון תבחן את סידורי האבטחה

קנצלרית אנגלה מרקל הבטיחה היום (שלישי) להעניש את האחראים לפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין ואמרה כי "אנחנו חייבים להניח כי מדובר בטרור". 12 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו, בהם ישראלי באורח קשה, והחשוד ששעט במשאית לעבר ההמון נמצא במעצר. שר הפנים תומאס דה מזייר אישר כי הוא מבקש מקלט מפקיסטן, שהגיע למדינה בדצמבר האחרון, ולברלין עצמה בפברואר.

לפי הדיווחים בגרמניה, שמו של החשוד הוא נוואד ד., בן 23, שהיה מוכר למשטרה בגין עבירות קלות. בברלין אישרו היום כי בין ההרוגים היה אזרח פולני, שנמצא במושב הנהג במשאית כשהוא ירוי. באתר די וילט ציטטו את התקשורת הפולנית, שלפיה ייתכן שהמשאית נחטפה בברלין אתמול בשעות אחר הצהריים, כשחנתה מול משרדי החברה בעיר כשהיא אמורה לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה. בן דודו של האזרח הפולני ובעלי החברה אמר כי הוא לא הצליח ליצור עמו קשר מאז אתמול אחר הצהריים.

לקריאה נוספת בנושא
ישראלי כבן 60 נפצע קשה בפיגוע בברלין; נותק הקשר עם אשתו
דיווח: הדורס בברלין היה פליט מפקיסטן, גנב את המשאית מאזרח פולני

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע הדריסה בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
"יש עדיין חוסר ודאות". מרקל, היום/רויטרס

מרקל ספגה ביקורת נוקבת וחוותה ירידה חדה בפופולריות שלה בשל מדיניותה, שאפשרה לכמיליון מהגרים ופליטים להיכנס למדינה בשנה שעברה. לדבריה, אם אכן פליט ביצע את הפיגוע, "זה יהיה מחליא במיוחד". הקנצלרית הוסיפה כי "עלינו להניח שהייתה זאת מתקפת טרור, על אף שאין לכך עוד ודאות מוחלטת".

הקנצלרית אמרה עוד כי "אני יודעת שזה יהיה קשה במיוחד עבורנו אם אכן יתברר כי האדם שביצע זאת היה מישהו שחיפש כאן מקלט". בחודשים האחרונים אירעו שורת תקריות טרור במדינה, שבהם היו מעורבים מבקשי מקלט. הקנצלרית הבטיחה גם כי כל הפרטים יתבהרו וכי האחראים יוענשו במלוא חומרת הדין.

היא אמרה עוד כי "אנחנו לא רוצים להיות משותקים מפחד מפני הרשע", כחלק מניסיונה להרגיע את הרוחות. עם זאת, שר הפנים של מדינת המחוז חבל הסאר הכריז היום כי גרמניה נמצאת במצב של מלחמה אחרי פיגוע הדריסה, והעביר ביקורת מרומזת על מרקל. "יש אנשים שלא רואים זאת, אלו שרוצים לראות רק טוב", אמר קלאוס בוילון לרשת הגרמנית SR.

מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה, שרשמה הצלחות ניכרות בבחירות לפרלמנטים של מדינות המחוז בשנה האחרונה ומקווה להיכנס לפרלמנט הפדרלי בשנה הבאה, אמרה: "הטרור האסלאמי הקיצוני פגע בלבה של גרמניה". פראוק פטרי הוסיפה כי המדינה "אינה בטוחה יותר".

מחבל ברלין. טויוטר, צילום מסך
החשוד מובל למעצר, אתמול/צילום מסך, טויוטר
המשאית עימה בוצע פיגוע הדריסה בברלין מובלת מזירת הפיגוע, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
המשאית ששימשה את הדורס בפיגוע נגררת ברחבי ברלין/רויטרס

משרד הפנים בגרמניה הודיע כי שוק חג המולד בברלין יישאר סגור והמשטרה בעיר תתגבר את הסיורים ברחביה. בערים אחרות במדינה יתקיימו אירועים דומים עם אבטחה מוגברת. גם בריטניה תבחן מחדש את סידורי האבטחה באירועי חג המולד לנוכח הפיגוע הקטלני בברלין. הבוקר פשטו כוחות מיוחדים על על מחסן בנמל התעופה טמפלהוף בעיר, ששימש מקלט לפליטים ושבו שהה, אולם לא נעצרו חשודים.

(עדכון ראשון: 12:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully