וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי כבן 60 נפצע קשה בפיגוע בברלין; חשש לחייה של אשתו

דנה ירקצי, אור רביד ודב גיל-הר, שליח וואלה! NEWS לברלין

20.12.2016 / 16:12

במשרד החוץ אישרו את הפרטים ומסרו כי הקונסולית הגיעה לבית החולים שבו הוא מטופל. טרם נוצר קשר עם אשתו, שטיילה איתו וככל הנראה שהתה עמו בשוק שבו אירע פיגוע הדריסה. התובע הכללי אמר כי טרם זוהו כל הקורבנות. רב הקהילה בברלין: "הוא יצא מסכנת חיים"

צילום: יותם רונן, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ישראלי כבן 60 נפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה שאירע אתמול בשוק חג המולד בברלין - כך מסר היום (שלישי) משרד החוץ. הפצוע טייל עם רעייתו בכיכר שבה אירע הפיגוע, אולם טרם נוצר קשר עמה וקיים חשש לחייה. עוד נמסר כי הקונסולית הגיעה לבית החולים בבירת גרמניה שבו מאושפז הפצוע. רב הקהילה היהודית בברלין, יהודה טייכטל, סיפר כי גם הוא ביקר אותו וכי הוא יצא מסכנת חיים לאחר ניתוח. בשעות הערב צפויה אחותו לנחות בגרמניה.

במקביל, התובע הכללי של גרמניה, פיטר פרנק, אמר היום כי עדיין לא זוהו כל 12 ההרוגים באירוע. לדבריו, הרשויות מאמינות כי רוב הקורבנות הם אזרחי גרמניה. עשרות בני אדם נוספים נפצעו, בהם 30 באורח קשה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבטיחה בשעות הצהריים "להעניש את האחראים" ואמרה כי ככל הנראה מדובר במתקפת טרור.

עוד בנושא:
דיווח: הדורס בברלין היה פליט מפקיסטן, גנב את המשאית מאזרח פולני
טראמפ על הדריסה בברלין: "טרוריסטים אסלאמים טובחים בנוצרים"

בית החולים שבו מאושפז הישראלי בברלין גרמניה, 20 בדצמבר 2016. דב גיל-הר, מערכת וואלה! NEWS
בית החולים שבו מאושפז הישראלי/מערכת וואלה! NEWS, דב גיל-הר
המשאית עימה בוצע פיגוע הדריסה בברלין מובלת מזירת הפיגוע, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
המשאית שבה נהג החשוד/רויטרס
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע הדריסה בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
מרקל במסיבת העיתונאים היום/רויטרס

ממשטרת ברלין נמסר כי החשוד באירוע עדיין חופשי ומסוכן לציבור. לפי דיווחים בעיתון די וולט, הוא עדיין מחזיק באקדח ששימש אותו להרוג נוסע פולני במשאית, וכי מבקש המקלט מפקיסטן שנמצא במעצר משעות הבוקר אינו קשור לאירוע. משטרת ברלין מסרה כי היא בכוננות גבוהה וקראה לתושבים לשמור על ערנות.

מהחקירה עולה כי הנהג הדורס ירה למוות באזרח פולני, שנמצא מת בכלי הרכב לאחר המתקפה. בדי וילט ציטטו את התקשורת הפולנית, שלפיה ייתכן שהמשאית נחטפה בברלין אתמול בשעות אחר הצהריים, כשחנתה מול משרדי החברה בעיר כשהיא אמורה לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה. בן דודו של האזרח הפולני ובעלי החברה אמר כי הוא לא הצליח ליצור עמו קשר מאז אתמול אחר הצהריים.

זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016/רויטרס

הבוקר פשטו כוחות מיוחדים על על מחסן בנמל התעופה טמפלהוף בעיר, ששימש מקלט לפליטים ושבו שהה, אולם לא נעצרו חשודים. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות. המשטרה מסרה כי ככל הנראה מדובר במתקפת טרור מאחר שהנהג שעט במכוון אל הקהל.

המשטרה סבורה כי המשאית עברה 50 עד 80 מטרים בתוך מתחם השוק, כשהיא רומסת דוכנים ועצי חג מולד. באתר די וילט ציטטו את התקשורת הפולנית, שלפיה ייתכן שהמשאית נחטפה בברלין אתמול בשעות אחר הצהריים, כשחנתה מול משרדי החברה בעיר כשהיא אמורה לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה.

זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
שוק חג המולד שבו אירע הפיגוע, הבוקר/רויטרס

אריאל זורבסקי, בעלי המשאית ובן דודו של ההרוג, אישר כי הוא נעדר מאז שעות אחר הצהריים אתמול וכי הוא לא הצליח ליצור עמו קשר. "מהחקירה שלנו עולה כי המשאית שעטה במכוון אל הקהל בשוק", כתבה המשטרה בחשבון הטוויטר שלה. "כל הפעילות שלנו מתקדמת במלוא הכוח ובנחישות".

דובר ממשלת גרמניה סטפן זייברט מסר אתמול כי מדובר ב"חדשות נוראות מברייטשיידפלאץ", הכיכר שבה אירעה הדריסה. לדבריו, "הקנצלרית אנגלה מרקל בקשר עם שר הפנים תומס דה מזייר ועם ראש עיריית ברלין מיכאל מולר. אנו מתאבלים על ההרוגים ומאחלים לפצועים החלמה מהירה". לפי שר הפנים, "עוד מוקדם להשתמש במונח טרור, אבל סימנים רבים מצביעים על כך".

זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
כוחות הביטחון בזירת האירוע, הבוקר/רויטרס

הבית הלבן גינה את הדריסה וכינה זאת "מתקפת טרור". "אנו שולחים את מחשבותינו ותפילותינו למשפחות ההרוגים", נמסר. כמו כן, נמסר מהבית הלבן כח ארצות הברית מוכנה לספק סיוע כדי להתגבר על האירוע ולחקור אותו. גם הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, יצא נגד האירע וטען כי מי שאחראי למעשים זהו "הטרור האסלאמי". זאת, חרף העובדה כי אף ארגון עוד לא קיבל אחריות.

"דאעש וטרוריסטים אסלאמים נוספים ממשיכים לטבוח בנוצרים בקהילותיהם כחלק מהג'יהאד העולמי שלהם", אמר. בציוץ שכתב בטוויטר התייחס לאירוע בברלין יחד עם האירועים בשוויץ ובטורקיה וכתב: "זה רק הולך ונהיה גרוע יותר. העולם המתורבת חייב לשנות חשיבה".

(עדכון ראשון: 12:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully