וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הדורס בברלין היה פליט מפקיסטן, גנב את המשאית מאזרח פולני

לפי דיווחים בגרמניה, צעיר מפקיסטן שנכנס למדינה בחודש פברואר הוא הנהג שדרס למוות 12 מבקרים בשוק חג המולד בבירה. כוחות מיוחדים הסתערו על מבנה בנמל תעופה שבו שהה החשוד אך לא עצרו אנשים נוספים

עריכה: ניר חן

הנהג החשוד בדריסת עשרות בני אדם בשוק חג המולד בברלין הוא מבקש מקלט מפקיסטן – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון הגרמני די וילט. עוד דווח כי החשוד הוא נאווד ב. בן 23 שהגיע למדינה בפברואר דרך הגבול עם אוסטריה. הבוקר פשטו כוחות מיוחדים על על מחסן בנמל התעופה טמפלהוף בעיר, ששימש מקלט לפליטים ושבו שהה החשוד, אולם לא נעצרו חשודים. 12 בני אדם נהרגו באירוע אתמול, ועוד עשרות נוספים נפצעו. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות. המשטרה מסרה כי ככל הנראה מדובר במתקפת טרור מאחר שהנהג שעט במכוון אל הקהל.

המשטרה טרם פרסמה את זהות החשוד שנהג במשאית בזמן האירוע ונעצר כשעה לאחר מכן, כשלצדו נוסע נוסף, אזרח פולין, שלא היה בחיים. לפי דיווח במגזין פוקוס, הנוסע הנוסף נורה למוות ולא היה מעורב בתקרית. לפי המשטרה, המשאית הייתה עם לוחית רישוי פולנית, והייתה רשומה בעיר גדנסק. דובר משטרת ברלין אמר כי הנהג הדורס נמצא במרחק של שני קילומטרים מהשוק, בסמוך לעמוד הניצחון בעיר.

לקריאה נוספת על הדריסה בברלין
חשד לפיגוע: 12 הרוגים וכ-50 פצועים בדריסה בשוק חג מולד בברלין
טראמפ על הדריסה בברלין: "טרוריסטים אסלאמים טובחים בנוצרים"

מחבל ברלין. טויוטר, צילום מסך
החשוד בפיגוע הדריסה מובל למעצר, אתמול/צילום מסך, טויוטר

המשטרה סבורה כי המשאית עברה 50 עד 80 מטרים בתוך מתחם השוק, כשהיא רומסת דוכנים ועצי חג מולד. באתר די וילט ציטטו את התקשורת הפולנית, שלפיה ייתכן שהמשאית נחטפה בברלין אתמול בשעות אחר הצהריים, כשחנתה מול משרדי החברה בעיר כשהיא אמורה לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שידור חי מגרמניה:

LIVE
המשאית עימה בוצע פיגוע הדריסה בברלין מובלת מזירת הפיגוע, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
המשאית הדורסת נגררת בכבישי ברלין, היום/רויטרס
המשאית עמה בוצע פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
שעטה במהירות של עשרות קמ"ש. המשאית הדורסת בזירה, הבוקר/רויטרס

עדי ראייה סיפרו כי כלי הרכב דהר במהירות של עשרות קמ"ש, מה שמחזק את הסברה כי מדובר בפיגוע. אריאל זורבסקי, בעלי המשאית ובן דודו של ההרוג, אישר כי הוא נעדר מאז שעות אחר הצהריים אתמול וכי הוא לא הצליח ליצור עמו קשר. "מהחקירה שלנו עולה כי המשאית שעטה במכוון אל הקהל בשוק", כתבה המשטרה בחשבון הטוויטר שלה. "כל הפעילות שלנו מתקדמת במלוא הכוח ובנחישות".

המשאית עמה בוצע פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת המתקפה בברלין, הבוקר/רויטרס

דובר ממשלת גרמניה סטפן זייברט מסר אתמול כי מדובר ב"חדשות נוראות מברייטשיידפלאץ", הכיכר שבה אירעה הדריסה. לדבריו, "הקנצלרית אנגלה מרקל בקשר עם שר הפנים תומס דה מזייר ועם ראש עיריית ברלין מיכאל מולר. אנו מתאבלים על ההרוגים ומאחלים לפצועים החלמה מהירה". לפי שר הפנים, "עוד מוקדם להשתמש במונח טרור, אבל סימנים רבים מצביעים על כך".

הבית הלבן גינה את הדריסה וכינה זאת "מתקפת טרור". "אנו שולחים את מחשבותינו ותפילותינו למשפחות ההרוגים", נמסר. כמו כן, נמסר מהבית הלבן כח ארצות הברית מוכנה לספק סיוע כדי להתגבר על האירוע ולחקור אותו. גם הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, יצא נגד האירע וטען כי מי שאחראי למעשים זהו "הטרור האסלאמי". זאת, חרף העובדה כי אף ארגון עוד לא קיבל אחריות.

"דאעש וטרוריסטים אסלאמים נוספים ממשיכים לטבוח בנוצרים בקהילותיהם כחלק מהג'יהאד העולמי שלהם", אמר. בציוץ שכתב בטוויטר התייחס לאירוע בברלין יחד עם האירועים בשוויץ ובטורקיה וכתב: "זה רק הולך ונהיה גרוע יותר. העולם המתורבת חייב לשנות חשיבה".

זירת אירוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, גרמניה 20 דצמבר 2016. דוד קורן
זירת אירוע הדריסה בברלין, הלילה/דוד קורן
זירת הדריסה בשוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. AP
זירת הדריסה בשוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016/AP

הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, שהגיע למקום הפיגוע, אמר: "נכון לעכשיו עוד טרם ברור אם ישנם ישראלים או יהודים בין הנפגעים". הוא הוסיף: "אני נמצא בקשר רציף עם משטרת ברלין, בכדי להבין מי הנפגעים. במקביל אנו עושים מאמצים ליצור קשר עם כל אותם ישראלים או יהודים ששהו לפי הידיעות שמגיעות אלינו במקום באותו הזמן. בשעה הזאת ליבנו עם משפחות הנפגעים".

לפני כחודש, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע, שבה צוין כי "קיים סיכון גבוה למתקפות טרור ברחבי אירופה במהלך עונת החגים", והאזרחים נקראו "לשמור על זהירות בשווקים". בהודעה עוד נמסר כי קיים "מידע אמין" על כוונות של ארגון דאעש או אל-קאעדה לבצע פיגועי טרור באירופה בעת הקרובה. בחודש שעבר נעצר ילד גרמני בן 12 ממוצא עיראקי, שתכנן מתקפת טרור על שוק חג המולד בעיר לודוויגסהאפן.

משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. AP
כוחות ההצלה, אמש/AP
פצוע מובל לתוך אמבולנס לאחר שמשאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
פצוע מובל לתוך אמבולנס לאחר שמשאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016/רויטרס
משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully