וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: החשוד בפיגוע - מהגר תוניסאי שנעצר והיה אמור להיות מגורש

המשטרה מצאה מסמכי שהייה מתחת לכיסא הנהג במשאית הדורסת השייכות למהגר שאותו ניסו הרשויות לגרש בחודשים האחרונים. הוא היה מוכר לסוכנויות הביטחון, שמנהלות מרדף אחריו. לפי דיווחים מקומיים, החשוד הוא אניס א', בן 24, שהשתמש בשמות בדויים

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי', עריכה: ניר חן.

גרמניה מנהלת היום (רביעי) מצוד נרחב אחרי אחרי אזרח תוניסיה, החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בברלין, שהיה אמור להיות מגורש מהמדינה והיה מוכר לסוכנויות הביטחון בשל קשריו לגורמים אסלאמיים קיצוניים. בצו המעצר שלו נמסר כי אניס אמרי השתמש בשישה שמות בדויים ובשלוש זהויות שונות, והרשויות מציעות מאה אלף אירו למי שיסייע במציאתו. החיפושים אחרי החשוד החלו בעקבות מסמכי השהייה שלו שנמצאו במשאית ששימשה לדריסה בשוק חג המולד. בפיגוע, שעליו קיבל דאעש אחריות, נהרגו 12 בני אדם, ועוד 49 נפצעו, בהם רמי אליקים, שנפצע באורח קשה. לפי כלי תקשורת במדינה, הוא בן 23 או 24.

ברשת CNN דווח כי הוא נעצר בחודש אוגוסט בשל מסמכים מזויפים, אך שוחרר בידי בית משפט. לדברי סטפן מאייר, חבר מפלגת השלטון שעבר תדרוך ביטחוני, החשוד, שארנקו ובו מסמכי השהייה שלו נמצא מתחת למושב הנהג במשאית. שר הפנים של מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה אמר כי הוא היה ידוע לסוכנויות הביטחון הגרמניות מאז החודש שעבר לנוכח התקרבותו לחוג תומכיו של מטיף אסלאמי קיצוני, הידוע בשם אבו וולא, שנעצר בחודש שעבר בעצמו. לדבריו, ניסיונות הגירוש של החשוד נכשלו מאחר שלו היו מסמכים מזהים והרשויות בתוניסיה לא אישרו כי הוא אכן אזרח המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגוע בברלין: ילדיה של הנעדרת הישראלית הגיעו לסייע באיתורה
משירי החג לאבל מאופק: כך הפכו ימי החג של ברלין לשדה מוקשים
מרקל: הדריסה בברלין היא טרור, נעניש את האחראים

זיכרון לקורבנות פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
המחבל עשוי להיות חמוש ומסוכן. זירת הפיגוע בברלין, היום/AP

המשטרה פשטה על מקלט לפליטים באמריך, שבמדינת המחוז שבמערב גרמניה, שם הונפקה אשרת השהייה של החשוד. ככל הידוע, הוא הגיע לאיטליה ב-2012 ולגרמניה בשנה שעברה, שם הגיש בקשת מקלט. הוא קיבל אישור שהייה זמני באפריל, אך ביוני בקשתו נדחתו. עם זאת, שר הפנים של נורדריין-וסטפאליה אמר כי מסמכי הגירוש שלו לא היו מוכנים.

בבילד דווח הבוקר כי נהג המשאית הפולני ניסה למנוע את המתקפה, ונותר בחיים עד לרגע הדריסה. על פי גורמים המעורים בחקירה, הוא נאבק במחבל וניסה למנוע ממנו לדרוס את הנוכחים בשוק חג המולד בברייטשיידפלאץ. בבילד דווח כי המחבל דקר את הנהג זמן קצר לפני המתקפה, והוא מת במקום. לאחר עצירתה של המשאית, המחבל ירה בנהג בנשק חם. עם זאת, בסוכנות הידיעות הגרמנית דווח כי לא נמצאו בזירה ראיות המצביעות על שימוש באקדח. בשלב זה המחבל נמלט מהזירה.

על פי הדיווחים בימים האחרונים בכלי התקשורת בפולין, המשאית ככל הנראה נחטפה מידי הנהג הפולני בברלין, כמה שעות לפני המתקפה. בן דודו של הנהג, בעלי חברת המשאיות, סיפר כי לא הצליח ליצור עמו קשר משעות אחר הצהריים, מאז שחנה מול משרדי החברה בברלין, כשהיה אמור לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה.

בקבלת האחריות של דאעש נטען כי "חייל של 'המדינה האסלאמית'" ביצע את המתקפה, לאחר ש"נענה לקריאות לתקוף" במדינות החברות בקואליציה הבינלאומית נגד הארגון בסוריה ובעיראק. ההודעה זהה בניסוחה להודעות שפורסמו במקרים דומים שבהם המחבל נשבע אמונים לדאעש, אולם פעל באופן עצמאי לחלוטין וללא כל קשר ממשי לארגון.

(עדכון ראשון: 9:51)

עוד באותו נושא

פליט סורי מברלין לוואלה! NEWS: "ברחנו מהטרור כדי לחיות - לא למות"

לכתבה המלאה
זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
המחבל נמלט מהמקום. זירת הדריסה בשוק חג המולד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully