וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליט סורי מברלין לוואלה! NEWS: "ברחנו מהטרור כדי לחיות - לא למות"

יניב דורנבוש, ברלין

20.12.2016 / 0:22

ספוואן מחמוד סיפר כי הוא מקווה שהאירוע הקשה, שבו נהרגו תשעה בני אדם לפחות, יתברר כתאונה ולא כפיגוע. לינדה, שהייתה בשוק חג המולד כאשר דהרה לתוכו המשאית, סיפרה לוואלה! NEWS כי הרכב דהר לתוך ההמון: "זה היה נורא, המראות היו קשים"

עריכה: יוסי אלטר

"אין סיכוי שזו הייתה תאונה" - כך אמרה אמש (שני) לוואלה! NEWS לינדה, בת 25 שהייתה עדת ראייה לאירוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין שבגרמניה, שבו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו כ-50. "הייתי ממש ליד כאן בשוק כשביליתי עם חברות שלי ממערב העיר. זה היה ממש נורא. כולם צעקו והמראות היו קשים. זו הייתה התנגשות מכוונת של המשאית". אמה רשטון, עדת ראייה נוספת, אמרה בריאיון לרשת CNN: "אין שום כביש באזור. אנשים נדרסו. אני בטוחה. הנהג לא האט בכלל".

מלבד כוחות הביטחון, נמצאים באיזור הפיגוע סקרנים רבים ובהם תיירים ופליטים השוהים בברלין. "אני מאוד מקווה שזה יתבבר כתאונה ולא כאירוע טרור", סיפר ספוואן מחמוד, פליט מסוריה שנמצא בעיר, "אבל גם אם יתברר שאכן מדובר בפיגוע, אני מאוד מקווה שזה לא ישנה את היחס של הברלינאים לפליטים. ברחנו מהחיים תחת טרור כדי לחיות, לא כדי להיהרג".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"זה למען חאלב": שוטר טורקי התנקש בחייו של שגריר רוסיה
הרשויות בתוניסיה: "ארגון זר אחראי להתנקשות במהנדס המל"טים"
בלארוס: בלוגר רוסי-ישראלי מוכר נעצר לבקשת ממשל אזרבייג'ן

משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
המשאית בזירת האירוע, הלילה/רויטרס

שיר, ישראלית המתגוררת בברלין יותר משנה וחצי סיפרה לוואלה! NEWS על המצב המורכב בעיר. "יש מגמה של עלייה בכמות המהגרים. לאו דווקא פליטים, אלא מהגרים לצרכי עבודה", טענה, "יצא לי לפגוש הרבה פולנים שעברו לחיות כאן בגלל מחסור בעבודה או משכורות נמוכות. זה משהו שהוא מאוד טבעי. אני בעצמי מהגרת עם דרכון מזרח אירופי".

"אני לא מפחדת ללכת לבד ברחוב", הצהירה, "אבל יש מקומות בעיר שהם לא סימפטיים, במיוחד בשעות החשיכה, ובתור בחורה לבד בלילה אני לא מגיעה למקומות האלה". ען זאת, הוסיפה שיר כי "ברכבות בלילה יש נוכחות גבוהה של שוטרים. הם באמת מנסים להקנות כמה שיותר תחושת ביטחון לתושבים".

לטענתה, בחודשים האחרונים ישנה תחושה של ערנות מוגברת בשל הפיגועים שאירעו באירופה. "מאז מה שקרה בבלגיה ובצרפת אני משתדלת כמה שפחות לשהות במקומות הומי אדם, בדיוק מהחשש הזה", אמרה, "אבל אי אפשר לחיות כל הזמן בפחד. היום בשום מקום כבר לא בטוח ואי אפשר לחיות כל החיים בחרדה".

"כרגע אין בגרמניה תחושה של פחד, אלא של עירנות ומודעות. הממשל הגרמני היה שאנן אולי לפני שנה-שנתיים אבל מאז קרו כמה אירועים, גם בתוך גרמניה, שלדעתי הביאו לתחושת עירנות גבוהה יותר. פתאום באירועים יש אבטחה, בודקים תיקים, תעודות. יצא לי להכנס לשוק וביקשו ממני לפתוח את קופסאות האוכל שהיו לי בתיק. גם בכניסה לרוב שווקי חג המולד יצא לי לראות מאבטחים. יש עוד מה לשפר אבל הגרמנים כבר לא כל כך שאננים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוליאן רייכלט, העורך הראשי של העיתון הגרמני "בילד" הסביר בשיחה עם CNN כי "קשה מאוד להגיע למקום הזה בטעות". לדבריו, "יש כוחות גדולים בזירה, חוששים ממתקפה בסגנון פיגוע הדריסה בניס. זה מאוד לא סביר שמדובר בתאונה". לדבריו, מדובר באחד משני השווקים העמוסים ביותר בעיר לקראת חג המולד.

המשאית נסעה אל תוך השוק הומה האדם, אך נסיבות המקרה טרם התבררו וכוחות חירום רבים הוזעקו לזירה. גורם משטרתי צוטט בתקשורת המקומית באומרו כי ההערכות הראשוניות מצביעות על מתקפת טרור. שגרירות ישראל בברלין נמצאת בקשר עם המשטרה המקורית לשם קבלת מידע.

(עדכון ראשון: 22:15)

משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016/רויטרס
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully