וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלארוס: בלוגר רוסי-ישראלי מוכר נעצר לבקשת ממשל אזרבייג'ן

18.12.2016 / 19:48

אלכסנדר לפשין נעצר במינסק, לאחר שהרשויות בבאקו הוציאו צו מעצר נגדו בעקבות ביקור "לא חוקי" במחוז השנוי במחלוקת נגורנו-קרבאך. משרד החוץ דרש להיפגש עם העצור. "הקוראים הזהירו שהוא יהיה בצרות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: עימותים בנגורנו-קרבאך, חודש אפריל)

הבלוגר הישראלי-רוסי אלכסנדר לפשין נעצר ביום רביעי האחרון במינסק, בירת בלארוס, לאחר שהביע ביקורת על ממשל אזרבייג'ן. על פי הודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, המעצר בוצע לבקשת המשטר האזרי, לאחר שביקר במחוז נגורנו-קרבאך, שארמניה ואזרבייג'ן שתיהן טוענות לריבונות עליו. החוק האזרי דורש תיאום עם הרשויות בבאקו לפני ביקור במחוז, אולם לפשין לא עשה זאת.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת באזרבייג'ן וברוסיה, אזרבייג'ן הוציאה צו מעצר בינלאומי נגד לפשין, שמחזיק גם באזרחות קנדית ובאזרחות אוקראינית, בגין הפרת חוקי ההגירה. כעת נערכים מגעים בין מינסק לבאקו בנוגע להסגרתו של לפשין, בלוגר פופולרי בשפה הרוסית.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי ביקור נתניהו: אזרבייג'ן הודיעה על רכישת מערכת "כיפת ברזל"
ח"כ גטאס ייחקר במשטרה בחשד לעבירות ביטחוניות: "רדיפה פוליטית"
אחיו של קצב על השחרור: "עדיין נרגשים, הודו להשם כי טוב"

מפה של חבל נגורנו קראבך. מפה, עיבוד תמונה
מפה של חבל נגורנו קראבך/עיבוד תמונה, מפה

עוד דווח כי השגרירות הישראלית במוסקבה מעורבת במקרה ועודכנה בנושא. במשרד החוץ פנו הערב לשלטונות בבלארוס בבקשה להיפגש עם העצור, ודרשו מהרשויות להימנע מהסגרתו לאזרבייג'ן.

בלוגר נוסף שהיה שותף למסעות רבים של לפשין פרסם שלשום הודעה בנושא, שכותרתה "אזרבייג'ן - מדינה שנשלטת על ידי מניאק נקמני". הוא סיפר כי "בתגובות לפוסטים שלו, כתבו שהוא יהיה בצרות", וטען כי המצב "עלול להידרדר בקלות, ובקרוב יכולים לעצור סתם אנשים ברחוב".

(עדכון ראשון: 19:02)

אלכסנדר לפשין, בלוגר ישראלי-רוסי שנעצר בבלארוס. פייסבוק, צילום מסך
לפשין/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully